Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Liste over Links rifler(Venstresnoede)
#1
Jeg kunne godt tænke mig en liste over alle de fabrikanter der producerer links rifler - i særdeleshed rustfri links rifler.

Selv har jeg en Tikka .30-06 i links som jeg er meget glad for.[^]
Men en er jo tit ikke nok[:I], og en i rustfri ville i være så tosset.[8][8D]
Jeg synes ikke der er så mange valgmuligheder når det kommer til rustfri links rifler.[Sad!]

Men følgende producenter laver linksrifler i rustfri:

Savage -
Model 16FLSS Left-hand(223 Rem, 22-250 Rem, 243 Win, 7mm-08 Rem, 308 Win, 270 WSM, 7mm WSM, 300 WSM)
Model 116FLSS Left Hand (270 Win, 30-06 Spfld, 7mm Rem Mag, 300 Win Mag, 338 Win Mag)

Ruger -
M77® Mark II Left Handed både i alm og i rustfri(.25-06 Rem, .300 Win Mag, 7mm Rem Mag, .270 Win, .30-06 Sprg- i dk kun de 2 sidste kalibre føres).

Følgende laver i blå-/brunerede:
Remington
Ruger
Sabatti
Sako
Sauer
Savage
Schultz & Larsen tilsynladende
Winchester

Savage har jeg det sådan lidt ambivalent med og Ruger føres kun i 2 kalibre i dk.
Hvis i kender til andre så tilføj endelig til listen - også hvis i kender nogle der evt kan lave en links riffel i rustfri.

Mvh Bjarke
Mvh Bjarke
Svar
#2
Remington laver linksrifler i rustfri og med lamineret skæfte.[Smile]
Remington laver osse links halvautomatiske haglgeværer (11-87)

Jeg har en af hver[^]

--
mvh M@X.
DRALF champion.
Bullits, brass or ass, no-one shoots free.
emil:max@dralf.dk
[IMG] http://photobucket.com/albums/v487/416ta..._Pokal.jpg [/IMG][Image: Afslret.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#3
plus Browning A Bolt Stalker i rustfrit/syntet i div cal til og med .375

Strom
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#4
Der er også Kongsberg
Svar
#5
Se

http://www.weatherby.com

Claus the Dane

[IMG] http://www.jagt.net/Weatherby/images/deer.gif [/IMG]
Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by Claus the Dane

Se

http://www.weatherby.com

Claus the Dane

[IMG] http://www.jagt.net/Weatherby/images/deer.gif [/IMG]


Jeg tror ikke Weatherby laver links rifler.
Taget fra deres FAQ side:
[/quote]
3. Will Weatherby ever make left-handed rifles again, if so what calibers?

A. Left-handed rifles were discontinued from the line due to extremely slow sales. At this time, there are no plans to reintroduce them.
[/quote]
Browning A-bolt Stainless Stalker, det lyder da interessant.
I deres product selection på hjemmesiden kan man ikke se at de findes i links men hvis man downloader deres trykte katalog står der at de findes i links udgave.
Hvilken kurs står sådan nogle i og hvor kan man købe dem?[8D]

Kongsberg:
Har de en hjemmeside eller hvor får man info om dem?

Remington:
Tilsyneladende har Remington én riffel som produceres i ren rustfri:
Model 700 Custom KS Mountain Rifle. Lige et spørgsmål til denne: Den fås både i sort mat og i rustfri. Er den sort matte også rustfri?

Findes der en karakterbog på de ovenstående?

Takker for svarene![Smile]

Mvh Bjarke
Mvh Bjarke
Svar
#7
[:I]
Den sort matte Remington er ikke rustfri!

Mvh Bjarke
Mvh Bjarke
Svar
#8
"Browning A-bolt Stainless Stalker, det lyder da interessant.

"I deres product selection på hjemmesiden kan man ikke se at de findes i links men hvis man downloader deres trykte katalog står der at de findes i links udgave.
Hvilken kurs står sådan nogle i og hvor kan man købe dem"

Halløj
jeg købte min hos Nystrøm og Krabbe for 6 år siden - de vidste ikke at den kunne fås i links - importøren egentlig heller ikke - men de fik den da bestilt og den arriverede 3 mdr senere.
Den er ikke specielt lækker, men tåler vejret godt og sikringen sidder godt til drivjagt.
mvh

Strom
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#9
[:I][:I][:I] Weatherby har indtil for få år siden lavet den model der hedder Acuumark i links, men linksskytter er åbenbart en uddøende race.[:o)][Smile][Big Grin]

Claus the Dane

[IMG] http://www.jagt.net/Weatherby/images/deer.gif [/IMG]
Svar
#10
Max og Strom
Ved i hvordan de to rifler(Remington og Browning) er kvalitetsmæssigt i forhold til hinanden? Låsegang mv.
Hvor mange bananer måtte i slippe for dem?[:I]

Mvh Bjarke
Mvh Bjarke
Svar
#11
Jeg ved at Korsholm sælger Kongsberg og at de har en links til at stå.
Svar
#12
Citat:quote:

Originally posted by Hyperlite

Max og Strom
Ved i hvordan de to rifler(Remington og Browning) er kvalitetsmæssigt i forhold til hinanden? Låsegang mv.
Hvor mange bananer måtte i slippe for dem?[:I]

Mvh Bjarke



Hej Bjarke.
Min Remington er en god solid arbejdsriffel uden nogen fancy dikkedarer med fast magasin og oplukkeligt underbeslag. Den tager 4+1 patron i 30.06 og kvalitet og pris følges ad. Jeg har købt min på New Zealand for nogen år siden og mener at jeg kan huske jeg gav knap 2000 NZ penge for den.
Browning har et vist samarbejde med Winchester (Boss system) og min vurdering er at kvaliteten og låsegangen er nogenlunde ens.(Jeg har skudt med STROMS 375er)

--
mvh M@X.
DRALF champion.
Bullits, brass or ass, no-one shoots free.
emil:max@dralf.dk
[IMG] http://photobucket.com/albums/v487/416ta..._Pokal.jpg [/IMG][Image: Afslret.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#13
Allo Bjarke/M@x
Hvis jeg dengang kunne få en rem 700 i rustfrit/syntet i samme caliber ville jeg nok have valgt den. Min rem 700 er mere handy end browningen, som er noget tung i det ( jeg kortede piben ned i sommers for få den mere handy )
mvh

Strom
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#14
Kan Sauer S202 Outback fås/bestilles i links?
Alternativt, vil man kunne bestille en Sauer S202 classic links med samme over flade behandling(Polymer coated)?
Er der nogen der har en sådan (også i højrehånds udgave)og hvad synes du evt om den?

Mvh Bjarke
Mvh Bjarke
Svar
#15
Hey...

Det vil jeg også til at kalde mine malede ting "Polymer coatede"
Det lyder da af noget mere end "sort to-komponent maling" eller "ovnlak"[Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#16
[Smile][Smile]
Hehe, jo det er kan man selvfølgelig godt sige, men Sauer S202 Classic synthetic og S202 Outback skulle være malet/coated med Ilaflon som skulle være en teflon non-stick lignende belægning som skulle give en rigtig god korrosions bestandighed.
Spørgsmålet er bare om de kan fåes i links? Især Classic Synthetic burde man kunne få i links.

Mvh Bjarke
Mvh Bjarke
Svar
#17
[quote]Originally posted by Claus the Dane

[:I][:I][:I] Weatherby har indtil for få år siden lavet den model der hedder Acuumark i links, men linksskytter er åbenbart en uddøende race.[:o)][Smile][Big Grin]

Claus the Dane

Det er efter min opfattelse også kun et spørgsmål om at lære at tage rigtig på en riffel fra starten, man bruger jo begge hænder.
Personlig kender jeg flere venstrehåndede der aldrig har haft behov for en links riffel. Og så begrændser det jo uvægerlig udvalget !![Sad]

Hellere komme galt af sted, end slet ikke komme af sted
Hellere komme galt af sted, end slet ikke komme af sted
Svar
#18
Citat:quote:

Originally posted by jensen

Det er efter min opfattelse også kun et spørgsmål om at lære at tage rigtig på en riffel fra starten, man bruger jo begge hænder.
Personlig kender jeg flere venstrehåndede der aldrig har haft behov for en links riffel. Og så begrændser det jo uvægerlig udvalget !![Sad]



der hvor problemet egentlig ligger, er den hurtige repetering ved brug, b.la. på hjortebanen...

[Image: skelet025.gif]

Wildcatters does have more fun...

Et æble om dagen holder Doktoren væk...
hvis du kan ramme mig!

Dr. Strangelove


Wildcatters does have more fun...

Dr. Strangelove
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)