Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Drilling P. Wagner Trier - NU MED BILLEDER
#1
Håber der er en eller flere der kan bidrage med viden om dette våben : Haglløb er kaliber 16, Riffelpibe er kaliber 8 x 57IR (0,318)
Jeg har forgæves søgt på nettet, på P. Wagner Trier.
Min svigerfar ejer våbnet, det eneste han kan fortælle er, at det er fra før 2. verdenskrig.
Våbnet er yderst velholdt
Jeg vil gerne vide så meget som muligt om våbnet, historie, kvalitet og evt. hvilket prisleje dette våben ligger i.
Et link til en hjemmeside er naturligvis meget velkommen.
Med venlig hilsen
Springfield

[Image: IMG_7522_zpsd5be7f22.jpg]

[Image: IMG_7523_zps49194e8e.jpg]

[Image: IMG_7524_zpsaff19cfd.jpg]

[Image: IMG_7525_zps7724add5.jpg]

[Image: IMG_7526_zps9c43e5e0.jpg]

[Image: IMG_7527_zps1eb074ff.jpg]

[Image: IMG_7528_zps2dc9e5bb.jpg]

[Image: IMG_7529_zpsa0d3a065.jpg]

Svar
#2
Jeg prøver hermed at genoplive dette indlæg.
vh Søren

Svar
#3
I byen Trier ligger "Waffen-Wagner" en gammel våben forretning, som vistnok er gået i arv i generationer..

Man kunne vel forestille sig at de ved noget?

Det at våbnet er mærket på denne måde, kan enten være fordi det er et "standard-våben" der er blevet solgt af forretningen, eller at de dengang havde deres egen produktion (bøssemager)

Er det en Drilling?

Billede?

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#4
Ja det er en drilling, og tak for dit svar.
Billede, jo, næste gang jeg kommer forbi svigerfar.
vh Søren

Svar
#5
Prøv evt. Arne Holgersen i Jordløse. Han ved meget om mange ting.

En rigtig lås er en mauser.
[Image: Mauserls.jpg]
[Image: asgaard.gif]

Fordi jeg kan.
223Rem
300 AAC Blackout, 
260AI, 308Win, 9.3x62
 

Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by Springfield

Håber der er en eller flere der kan bidrage med viden om dette våben : Haglløb er kaliber 16, Riffelpibe er kaliber 8 x 57IR (0,318)
Jeg har forgæves søgt på nettet, på P. Wagner Trier.
Min svigerfar ejer våbnet, det eneste han kan fortælle er, at det er fra før 2. verdenskrig.
Våbnet er yderst velholdt
Jeg vil gerne vide så meget som muligt om våbnet, historie, kvalitet og evt. hvilket prisleje dette våben ligger i.
Et link til en hjemmeside er naturligvis meget velkommen.
Med venlig hilsen
Springfield

[Image: IMG_7522_zpsd5be7f22.jpg]

[Image: IMG_7523_zps49194e8e.jpg]

[Image: IMG_7524_zpsaff19cfd.jpg]

[Image: IMG_7525_zps7724add5.jpg]

[Image: IMG_7526_zps9c43e5e0.jpg]

[Image: IMG_7527_zps1eb074ff.jpg]

[Image: IMG_7528_zps2dc9e5bb.jpg]

[Image: IMG_7529_zpsa0d3a065.jpg]



Du kan manuelt rette de dobbelte links til dine billeder [Smile]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#7
Tak til Hesselager og M@x 2.0
vh Søren

Svar
#8
Det var før i tiden meget almindeligt at forhandlere bestilte våben med deres eget navn på, jeg har for eksempel en gammel Merkel som er mærket med Harald Nyborg, Odense, ellers en velholdt drilling han har.

[Image: 7ce630cf-e502-4bbc-bd1f-4da15978101c_zps93f1a662.jpg]
Svar
#9
Navnet på sigteskinnen er sandsynligvis den butik der har solgt den eller en lille bøssemager der har færdiggjort drillingen på "halv-fabrikata" fra en større fabrik. Det tyder meget på det sidste fordi der nærmest ingen graveringer er.
De der "færdiggjorte" drillinge med ukendte navne eller helt uden navn findes der rigtig mange af og det er held hvis du finder noget historisk info.

Det ligner lidt en ældre sauer blitz-lås, men det ser ud til at der står BSW på en af låseknasterne - BSW Suhl er et almindeligt mærke, udemærket kvalitet.

Mht. til årgang bør der være et lillebitte 3 eller 4-cifret tal på kuglekammeret eller en låseknast. Det er det tidspunkt den er prøveskudt og godkendt. 132 betyder januar-1932 - 1237 betyder december-1937 osv.

Pris er altid svær at sætte på et ældre våben, men kaliber-kombinationen er ikke særlig populær - selvom den ofte ses og bestemt kan bruges til alt jagt i Danmark. Det der kratværk der er lavet på skæftet trækker ned - men den er teknisk velholdt og det trækker godt den anden vej.

Du vil jævntligt kunne finde et tilsvarende våben til ca. 10.000,- i den blå avis og 1.000 euro hvis du vil hente den i Tyskland.
Svar
#10
Hej heb.
Mange tak for dit grundige svar!
BSW er rigtigt, SUHL er også stemplet et par steder, samt tallet 536 på undersiden af kugleløbet, formoder maj 1936.
Jeg vil opsøge en bøssemager for vurdering, men jeg tror du er ret præcis i din forudsigelse, endnu engang tak !

med venlig hilsen
Søren

Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)