Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Har Bøssemageren ødelagt aftrækket?
#1
Jeg har købt to Roessler Titan6 for god og vel 4 måneder siden!
På begge våben skulle aftrækkene stå til omkring 1000gram.Jeg syntes de ståede meget stramt og fik målt dem en dag på skydebanen de ståede til omkring 1350gram jeg ringende til de sted hvor jeg har købt våbnene og spurgte om de kunne stilles ned til de angivne aftrækker vægt 1000gram.ja de er ikke noget problem du skal bare køre til xxxxxx og så kan de stille de ned!Jeg afleverede våben. Og fik stillede aftrække jeg prøvede aftrække på begge våben hvor jeg hente dem i dag meget lækker instilled. Så godt så langt.Efter jeg var kommet hjem skulle min junior prøve med klik patroner i de første der skete han trak hele bundstykke ud under repertering unden at påvirke aftrækkeren som man skal skulle før hen hvis den skulle ud!
Så prøvede vi de samme med riffel nr. to ved lid frisk repertering røg bundstykke også ud uden at at påvirke aftrækkeren!Hvad kan der være sket unde bøssemagerens operation?Jeg er mildest talt sur hvad skal (kan) jeg gøre?

Lille

Hilsen Lille
Hilsen Lille

Svar
#2
Du skal selvfølgelig køre tilbage til bøssemageren og give ham en chance for at udbedre fejlen.

Nu kender jeg ikke Titan6 så nøje, men kan der være en mikroskopisk chance for at det er en betjenings fejl, så kan bøssemageren forhåbentlig vejlede dig i at undgå den.

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: wardwarf-1.jpg]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#3
Hej M@x

Titanen har en trepunkt sikring og for at få bundstykket ud skal sikringen stå i afsikret stilling alså skydklar samtidig skulle man trække aftrækern tilbage så kunne den trækkes ud uden påvirkning sad den fest og kunne ikke tages ud nu kan den bare trækkes ud uden at man påvirker aftrækkern!

Lille

Hilsen Lille
Hilsen Lille

Svar
#4
Dit aftræk er formentligt blevet sat for lavt. Rösslers aftræk er noget rigtigt juks at justere. 1 mm. for meget på justerskruen og man ser det problem du har, 1 mm. for lidt 1200 grams aftræk.
Nogle aftræk kan sagtens justeres ned til 800 gram, men det svinger fra den ene til den anden[}Smile]

Man har 3 forskellige aftræk.
Et rimeligt simpelt, som sidder på standard modellen, emd kun en justeringsskrue, på Lux sidder et aftræk med 2 justeringsskrue, derudover er der mulighed for at vælge Rückstecker aftræk, mod merpris.

Schönauer

[Image: 11takker-3x.jpg]
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#5
Hvad er det der gør det fuldstændigt umuligt at skyde med 1200 gram aftræk???
Skal folk ikke bare lære at skyde i stedet for at udsætte alle andre for den fare der ligger i forkert/for let stillede aftræk.[xx(][xx(][xx(]

Nægter af princip at justere aftræk under kilo´et med mindre jeg positivt ved hvem der beder om det.

Et andet godt eksempel er Tikka/Sako´s aftræk der konsekvent stilles under kiloet hvorved en stor del af dem laver "slamfire", det er set ret mange gange at en ny riffel lige er blevet justeret af diskenspringeren der ved alt om våben. "Det er jo bare en unbrako skrue"[xx(]

/GT
Shoot low, they might be crawling !!!!"Team Headshot", HS with Precision!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#6
Ja GT de var også lige de jeg har bed om et indstillet aftrækkervægt på omkring 1000 gram de star den vel også til nu men de løser jo ikke problemet med at jeg trækker bundstykket ud på begge våben uden noget nævneværdigt anstrengelse!Som sagt lidt fresk repetering er nok til hive dem over den punkt hvor de ellers skulle stoppe!
Jeg er fuldstændig enig med dig et aftrækker vægt under 1000g er eller kan være farligt!Under ad medelig brug af våben er de ikke nødvendig med mindre man er super turbo ding dong skytte og tilbringer sin tid på banen og stanser huller i pap og papir!

Lille

Hilsen Lille
Hilsen Lille

Svar
#7
@Krengel

Nu er det jo heller ikke nødvendigt for konkurenceskytter at have et meget let aftræk. Alle langdistance konkurencerifler(i hvert fald under DDS)skal have en minimum aftræksvægt på 1500 g. Sjovt nok lykkedes det for mange dygtige skytter, med det udstyr, at skyde grupper på 300 m som mange jægere vil være tilfredse med på 100 m.

mvh
hjemmeladeren
Hjemmeladeren

Det er en sej død at blive trådt ihjel af gæs
Svar
#8
Så nu har jeg talt med de sted hvor jeg har købt våbnene og klagede min nød !
Jeg skal barer sende dem tilbage til dem så bliver tingen ordnet uden beregning!

Uffff så slap jeg over de uden at jeg skulle have fat i muldvarpeskindet!

The people from the skattevæsent are bad![Wink]

Lille

Hilsen Lille
Hilsen Lille

Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by GT

Hvad er det der gør det fuldstændigt umuligt at skyde med 1200 gram aftræk???
Skal folk ikke bare lære at skyde i stedet for at udsætte alle andre for den fare der ligger i forkert/for let stillede aftræk.[xx(][xx(][xx(]

Nægter af princip at justere aftræk under kilo´et med mindre jeg positivt ved hvem der beder om det.

Et andet godt eksempel er Tikka/Sako´s aftræk der konsekvent stilles under kiloet hvorved en stor del af dem laver "slamfire", det er set ret mange gange at en ny riffel lige er blevet justeret af diskenspringeren der ved alt om våben. "Det er jo bare en unbrako skrue"[xx(]

/GT
Shoot low, they might be crawling !!!!"Team Headshot", HS with Precision!



Jeg udtrykte mig vist ikke tydeligt nok[B)]

Det er generelt nogle elendige aftræk[xx(] der er sværre at justere ordentligt.
Uanset aftrækker vægt.

Schönauer

[Image: 11takker-3x.jpg]
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#10
Citat:quote:

Originally posted by Schönauer

Citat:quote:

Originally posted by GT

Hvad er det der gør det fuldstændigt umuligt at skyde med 1200 gram aftræk???
Skal folk ikke bare lære at skyde i stedet for at udsætte alle andre for den fare der ligger i forkert/for let stillede aftræk.[xx(][xx(][xx(]

Nægter af princip at justere aftræk under kilo´et med mindre jeg positivt ved hvem der beder om det.

Et andet godt eksempel er Tikka/Sako´s aftræk der konsekvent stilles under kiloet hvorved en stor del af dem laver "slamfire", det er set ret mange gange at en ny riffel lige er blevet justeret af diskenspringeren der ved alt om våben. "Det er jo bare en unbrako skrue"[xx(]

/GT
Shoot low, they might be crawling !!!!"Team Headshot", HS with Precision!



Jeg udtrykte mig vist ikke tydeligt nok[B)]

Det er generelt nogle elendige aftræk[xx(] der er sværre at justere ordentligt.
Uanset aftrækker vægt.

Schönauer

[Image: 11takker-3x.jpg]



Hej Schönauer har du ejet såden en tordenstock eller ejer den stædivæk?

Vi er der ellers glad for dem de skyder forbavsende præcise vi har prøvede forskellige slags ammo i dem og ingen af slagsen har haft en større spredning på mere af 20mm på skiven!Og de er ganske tilfredse med


Hilsen Lille
Hilsen Lille

Svar
#11
Nej jeg ejer ikke nogen Rössler, men jeg kender dem rigtigt godt.

De skyder fantastisk præcist, med det meste ammo.
Det er bl.a. Walter og Heym der leverer piberne.

Aftrækket på især standard udgaven, er problematisk.

Schönauer

[Image: 11takker-3x.jpg]
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#12
Na ja en opfølgning på hvad der er sket med vores to Roessler Titan

Efter at at have klaget mit nød til der sted jeg har købt begge våbnene Almas i Ålborg fik jeg den besked send dem til os så sørge vi for at de bliver bragt i orden!
Som sagt som gjort!Jeg send dem af sted og har modtage begge riffler i dag repareret uden beregning!Begge aftræk blev skiftet og var stillet til 1000gram i aftrækket små buler i skæfterne var trukket ud og skafterne var olieret rigtig fint!
Efter oplysning fra Almasses BM ståede aftrækene som den anden BM har fusket på til 300 gram og 350 gram de vil sige decideret farlig han haft skillet aftrækket af og filet på dem og de lidt rigeligt!
De kalder jeg servis i top klassen.

Hilsen fra
en lykkelig Lille

Ønsker jer alle en god påske!
Og en dygtig bøssemager der ved hvad han laver[Wink]

Hilsen Lille
Hilsen Lille

Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)