Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
BC på norma projektil
#1
Hej alle i kloge hoveder. Nogen der kender BC på det projektil som er i norma's trænings ammunition som skyttebutikken sælger og det er den i 6,5x55 og 9 gram (139 gr). Jeg har kigget på norma's hjemmeside men kan ikke finde den.

MVH Bomba


Tikka 690LH lux 6,5x55 med Doctor 2,5-10x48
Tikka 695LH 9,3x62 med Doctor 1,5-6x42
Remington 700LH 223 med Bushnell Elite 4200 4-16x50
Blaser F3 Links
Baikal MP-153 plastik
Syntes det er træls at våbenfabrikkerne ikke har opdaget at venstre er den rigtige side
MVH Bomba

Each Fall, as the air begins to feel crisp and the leaves start to change color, nature begins to prepare for the coming Winter.
There is a restlessness, as planning and preparation give way to anticipation.
For the waterfowl hunter, the time has come to hear those famous of words...Take'em
Svar
#2
Hvis det er den på 8.4g golden target/diamond line så har den en bc på 0.548.

[Image: Slvbukcopy-1-1.jpg]

+GONE2HUNT+

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
#3
Altså Tonny - der står jo 9 gram (139 gr.)

Når det så er sagt, er jeg jo ikke meget klogere selv - jeg har altid troet, at det var en Sierra Matchking - der var i de der Norma´er - det var det vist engang, men de bliver oplyst som 140 gr. - det kan jo være et trick [Wink]

Jeg kan ikke oplyse den nøjagtige BC på denne, da udregningsmodellerne er forskellige, men de ligger på imellem .526 og .545

Det er nok den der hedder Elite, du tænker på Bomba - du kan roligt bruge BC 0,55 det passede fint i min skyder [8D]

Mvh. AB
Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Svar
#4
BC 0.499 og det er en sierra, men den vejer altså 9.3g

[Image: Slvbukcopy-1-1.jpg]

+GONE2HUNT+

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
#5
139 grains-sjovt,nøjagtig samme vægt som Lapua Scenar,men sådan een er det jo nok ikke....[Wink]

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#6
vil også tage 9gr Elite med i 6,5 .. Quick Targets nærmeste 'hit' er Norma HP 66517, med BC 0,51/ICAO og 0,52/Metro
har kornograferet V4-5 stykker og 100m vs 200m kugle fald til at tune i min riffel (prøver nok også at lave simularing i temperatur trin på 15 grader for at se hvad det kan betyde)

mht dem der bruger scenar så har Lapua jo frigivet målte Doppler data på match kugler, så meget nøjagtig estimater af BC/kugle fald skulle være mulige der

/wolf_skate

[Image: wolf.jpg]
Scout for a blind dog - and throw him a bone

Scout for a blind dog - and throw him a bone
Svar
#7
mht kuglefald og den gamle 9g Norma Elit. Faldt over noget DDS 600m erfaring/kliktabel, der måske kan bruges til at tweake ens egen tabel
http://www.hammer.dyndns.dk/phpbb3/viewt...p?f=6&t=15

jeg har tænkt at løbe den igennem iforh til tabel jeg har nu (tilpasset på målt v5 og 100m + 200m drop)

[Image: wolf.jpg]
Scout for a blind dog - and throw him a bone

Scout for a blind dog - and throw him a bone
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)