Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ingen ammunition i bageagen i flyvern!!!!!!
#1
Hej alle sammen nu er de snart slut at tage sin ammunition med til jagt destinationen i udlandet!Selv om den er pakket ned i kufferten!!!

Fra den 29.4.2010 er de forbud at medføre ammunition i baggen!


Jeg har informationen fra

http://www.dwj.de/Artikel/Artikel.php?id...1Z637PD01E

På dansk

EU anlæg Nr. 185/2010 afsnit 5B

http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexU...055:DA:PDF

Gemäß Anlage 5-B einer Verordnung der EU-Kommission ist es ab dem 29.04.2010 unter anderem verboten, bei Flugreisen Munition selbst im aufgegebenen Gepäck mitzuführen. Das hat weitreichende Konsequenzen für Flugreisen von Schützen und Jägern.

ANLAGE 5-B
AUFGEGEBENES GEPÄCK
LISTE DER VERBOTENEN GEGENSTÄNDE
Die nachfolgend aufgeführten Gegenstände dürfen von Fluggästen nicht im aufgegebenen Gepäck mitgeführt werden:
Spreng- und Brandstoffe sowie Spreng- und Brandsätze, die in der Lage sind, schwere Verletzungen hervorzurufen oder die
Sicherheit des Luftfahrzeugs zu gefährden, einschließlich:
Munition,
— Sprengkapseln,
— Detonatoren und Zünder,
— Minen, Granaten oder andere militärische Sprengkörper,
— Feuerwerkskörper und andere pyrotechnische Erzeugnisse,
— Rauchkanister und Rauchpatronen,
— Dynamit, Schießpulver und Plastiksprengstoffe.

Lille

Hilsen Lille
Hilsen Lille

Svar
#2
Hvor meget mere skal man som EU-borger snart finde sig i?



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
#3
Ja de berør jo ikke kun jæger men også
sportsskytter og andet godtfolk som skal ud af rejse og skyde!
jeg kunne forstille mig de forvolder en del problemer at skaffe ammunitionen for folk der skal på jagtrejse eller til skydestævner på international plan!

Lille

Hilsen Lille
Hilsen Lille

Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by ID

Hvor meget mere skal man som EU-borger snart finde sig i?

Ja der varer sikkert heller ikke længe før våben også er forbudt.....

MVH Bjarne
MVH Bjarne
Svar
#5
Så skal vi vist til at jage med .30-06 alle sammen...
Mvh.

Yeti
Svar
#6
Tja.. Så kan man ikke vel heller ikke længere afholde Biathlon og andre skyttediscipliner under OL.... Skytterne vil nok ikke "nøjes" med noget tilføldigt lokalt indkøbt ammo, som "måske" holder 9'eren, i deres riffel.

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 10+))
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#7
I den danske version kan det findes på side 20.

Bureaukrati i fuldt flor! Har ammunition pakket forsvarligt i bagage nogensinde forsaget noget som helst?

Mvh
Christensen

Livet rummer mange forunderlige spørgsmål...
Hvorfor er det fx. fysisk umuligt at købe et våbenskab der er stort nok?
Mvh
Christensen
Svar
#8
For satan i hans jørgen da osse - det er ren chikane - vi tager til Skotland den 29. april og jeg har dælme tænkt mig at der skal hjemmebrændte bst'er med i kufferten.......[}Smile][}Smile][}Smile]

/bundgaard
Svar
#9
Til Skotland kan du jo køre gennem kanaltunnelen... :-)

.....nu også ejer af en pumpehagler :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#10
Ja så har samtlig jagtlige organisationer i Europa sovet igen inklusive dansk jægerforbund og FACE !!!!

Lille

Hilsen Lille
Hilsen Lille

Svar
#11
Citat:quote:

Originally posted by ran

Til Skotland kan du jo køre gennem kanaltunnelen... :-)



Det er sgu rigtigt - tak for rådet[Wink]. Man kan jo også sejle - hvis man ikke liiiige havde købt flybillet[}Smile]

/b
Svar
#12
Det er sgu ikke gennemtænkt..... /Facepalm

-
Michael Hansen
Suppejægeren
-
Michael Hansen
Suppejægeren
Svar
#13
Tak for info Krengel. Meget relevant når man skal til Canada om 2 måneder. Godt man fik suppleret med en 30-06 pibe. Har desværre lige investeret i dyr "premium-ammo" til turen[xx(], så nu er jeg vel nød til at finde nogle andre ture hvor det kan brændes af [Big Grin]. Sverige/Norge/Polen er absolut mere interesant i fremtiden. Det varer vel heller ikke længe før skyderen bliver forbudt.
Svar
#14
Du kan faa alt det premium ammo du vil til en .30-06 i Canada!
Hogmeister
Hogmeister
Svar
#15
Rolig nu. Det gælder kun hvis der ikke er nationale regler der siger noget andet. Men det er da værd lige at undersøge, om ikke vi skulle have sådanne nationale regler.

Citat:quote:

5.4. FORBUDTE GENSTANDE
5.4.1. Passager må ikke medbringe de genstande, som er opført i tillæg 5-B, i deres indskrevne bagage.
5.4.2. Der kan gøres en undtagelse fra punkt 5.4.1, hvis:
a) den kompetente myndighed har nationale regler, som tillader, at genstanden må medbringes, og
b) de gældende sikkerhedsbestemmelser er opfyldt.

5.4.3. Passagererne oplyses om de forbudte genstande, som er opført i tillæg 5-B, inden check-in afsluttes.


Det er selvfølgelig vendt lidt på hovedet, fordi vi er vant til, at det der ikke er forbudt, er tilladt. Her har de forbudt det hele, så nu skal det tillades, der alligevel ikke er forbudt. Men sådan er meget af våbenlovgivningen jo formuleret.

Vil en af de ærede medlemmer som skal på jagtrejse snart, ikke lige poste resultatet af hans undersøgelser af betydningen af dette i denne tråd ?

Venlig hilsen Lasse,DTAP
...Buy the best and cry only once.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#16
ur right hogmeister [8D], men ærgerlig tendens vi ser for jægere, skytter mm. Som nævnt af andre i forum kunne man måske ønske sig at DJ, FACE mm. bliver bedre til lobbyarbejde, så lovændringer bliver på et mere rationelt grundlag.. skal dog siges at jeg ikke har kendskab til om disse organisationer rent faktisk har været vidende om eller forsøgt at påvirke udviklingen [:I]
Svar
#17
tyskerne er også opmærksomme dette
http://www.lutz-moeller-jagd.de/
men deres myndigheder har åbenbart igangsat det formelle mht de nødvendige undtagelser
"...Nach Auskunft der zuständigen Ministerien soll noch vor dem 29. April eine generelle Ausnahmegenehmigung in Kraft treten, so daß der Transport – wie bisher – erlaubt bleibt."

/wolf_skate

[Image: wolf.jpg]
Scout for a blind dog - and throw him a bone

Scout for a blind dog - and throw him a bone
Svar
#18
Hej Alle
Rolig nu, jeg har lige tjekket på Limpopos hjemmeside, at der er en "kattelem" og det ser ud til at Limpopo har fod på det, og de følger op.
Jægerforbundet og min klub NSK (Nordisk Safari Klub) de er ALTID bagud med at informere deres medlemmer.
NSK "burde" være dem der var først ude med sådanne "nyheder" men det halter noget, for NSK´s medlemmer er nogle af dem der flyver mest med våben.
Vi skal afsted 6 personer 02-06-2010 med våben og ammo til sydafrika, og vi har ikke hørt noget fra vores outfitter/bureau.
Følg evt. det nye angående ammo på fly på Limpopos hjemmeside.
MVH Jens Peter
MVH Jens Peter
Stalking the Stories, Fishing for Facts
Svar
#19
Ingen grund til panik. Der er med hensyn til at medføre op til 5 kg. ammunition og våben ikke sket ændringer, som jeg læser det. Man skal blot huske at oplyse ved indcheckningen, hvad man medfører og pakke det korrekt. Ammunitionen skal være i en aflåst metalkasse (eller tilsvarende) Patronerne skal være i original emballage med ruminddeling eller tilsvarende kasser med ruminddeling (RCBS eller lign.) Riflen skal være i en solid aflåselig våbenkuffert og bundstykket skal være udtaget og pakket i den indcheckede bagagekuffert. Jagtgevær kan som regel pakkes i en våbenkuffet uden at udtage vitale dele, men spørg sikkerhedsmyndighederne, hvordan de vil have det.
Det koster at medføre våben. De fleste flyselskaber opkræver pr vej 100 - 200 kr. indenfor Europa og 300 - 500 kr. udenfor. Våbenkufferten må gerne indeholde 2 våben, men må ikke veje over 15 kg. Her kan være andre vægtgrænser, specielt når man flyver til USA m.v.
Vi er ikke til at stoppe og vi kan stadig tage på jagtrejser.
Knæk og bræk
Jens Einar
Svar
#20
Stor TAK til Jens Einar og Sparta Hunting Club, det ser også ud til at i også har fod på sagen.
HVIS, der sker ændringer i denne sag, eller kommer nyt ang. dette, så vil vi her på VTF, sætte stor pris på jeres informationer fra Sparta Hunting Club.
MVH Jens Peter
MVH Jens Peter
Stalking the Stories, Fishing for Facts
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)