Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Teague screw in choke på pibe med fast boring
#1
Jeg har overvejet meget at få installeret Teague screw in chokes i min Browning XTR som er født med faste boringer, jeg blev af et par våben handlere frarådet dette da de mente at løsningen ikke ville kunne holde da der ganske simpelt ikke var gods nok til gevind og jeg ville sikkert risikere at blæse boringerne ud med gevind og det hele hvis jeg skød meget flugtskydning.

Er der nogen som har prøvet denne choke eftermonterings løsning fra Teague?

MVH Bjarne
MVH Bjarne
Svar
#2
Min onkel som skyder med en Miroku 3800 fik lavet gevind i hans løb. Det virker fint. Det har ikke gjort det ringere, han har været DK mester DJ flere gange i jagtskydning.

A. Westergaard
A. Westergaard
Svar
#3
Ok dvs at han kan skyde stål uden problemer, hvor kraftige chokes kan han køre med uden problemer?

MVH Bjarne
MVH Bjarne
Svar
#4
Hvor kraftige chokes kan han køre med uden problemer?

MVH Bjarne
MVH Bjarne
Svar
#5
Hej alle
Jeg genoplever denne tråd, da jeg er lidt i dilemma .

Jeg er lykkelig ejer af en Browning B 425 trap, med 76 cm løb og fast trangboring.

Jeg er egentlig meget glad for geværet, men savner at kunne skifte trangboring efter behov.
Hvor kan man få eftermonteret chokes herhjemme( gerne i Jylland), og kan det holde?
Hvilket chokes skal man gå efter, hvis indgrebet er muligt med godt resultat?
Skal man påregne at godstykkelse på sådan en Browning er nok til almindelig, eller "thin wall" rival?

På forhånd tak

/Buba

Dubravko
/Buba

Dubravko

Svar
#6
@Buba Jeg har selv været i samme dilemma med en rigtig fin Miroku som var boret 3/4 og 1/1 min første indskydelse var at få den boret op til 1/4 og 1/2 men da den er hårdtforkromet indvendig i løbet kunne jeg ikke nænne det. Tanken om et få lavet udskiftelig chokes var der også, men jeg tvivler også på holdbarheden, og tror også gensalgsværdien bliver forringet. Derfor blev den solgt til en glad mand som kunne bruge den til det den var skabt til (trap) og for ganske få kroner ekstra kunne jeg købe en model med chokes. Tror faktisk det er billigere end at få lavet udskiftelige chokes. så med mindre den er et arvestykke eller har anden affektionsværdi så byt den[Smile] (til en 525 sporter[Big Grin])

Mvh. Jakob
Mvh. Jakob

Svar
#7
Hej Jakob
Tak for dit indlæg. Tror du har ret.
Geværet har ikke noget særligt affektionsværdi, det er mest lidt som de gamle sko man har gået til.....der er bare et eller andet rart og trygt ved det.

Har bare håbet lidt på at kunne lade sig at gøre, det vil værre nærmest. Men det tegner lidt sort.

/Buba

Dubravko
/Buba

Dubravko

Svar
#8
Jeg skrev til Teague for 1 år siden om samme sag og har ikke hört fra dem endnu [8D][Big Grin]
Svar
#9
[xx(]

/Buba

Dubravko
/Buba

Dubravko

Svar
#10
Jeg har mange gange siden både skrevet og talt med Teague, det er super service og stadig af det bedste der findes på markedet, det eneste de mangler er at lave deres standard chokes i titanium så skyderen ikke blir så snudetung og mister balance [Smile]

MVH Bjarne
MVH Bjarne
Svar
#11
Citat:quote:

Originally posted by Sako

Tanken om et få lavet udskiftelig chokes var der også, men jeg tvivler også på holdbarheden, og tror også gensalgsværdien bliver forringet


Ang holbarhed, nej de kan ikke klare gåsepatroner med store hagl og stram boring, jeg har skudt en 1/2 og en 3/4 skæv med 2'er hagl som gik 500 m/s

Men i dag bruger helt op til full til 28 gr flugtskydningpatroner u problemer, og det er extended thin walls jeg har i skyderen [8D]

MVH Bjarne
MVH Bjarne
Svar
#12
Det som gør Teague chokes unikke er at de er med konus/indsnævring i deres fulde længde hvilket vil give en mindre agressiv indsnævring og dermed mindre stress på haglene, det ses tydeligt på skudbilledet med bare 28 gr flugt patroner hvis man er nede på en effektiv konus længde i omegnen af 4 - 5 cm og bare 1/2 boring

Thin walls i extended giver noget der ligner 6 - 7 cm effektiv konus alt efter boring

MVH Bjarne
MVH Bjarne
Svar
#13
Effektiv konus måles fra det punkt hvor konusen har samme mål som løb/pibe og frem til max indsnævring, der går i omegnen af 1 cm til spilde som har et større mål end løb/pibe Undecided

MVH Bjarne
MVH Bjarne
Svar
#14
Citat:quote:

Originally posted by Buba

Jeg er lykkelig ejer af en Browning B 425 trap, med 76 cm løb og fast trangboring.

Jeg er egentlig meget glad for geværet, men savner at kunne skifte trangboring efter behov.
Hvor kan man få eftermonteret chokes herhjemme( gerne i Jylland), og kan det holde?
Hvilket chokes skal man gå efter, hvis indgrebet er muligt med godt resultat?
Skal man påregne at godstykkelse på sådan en Browning er nok til almindelig, eller "thin wall" rival?



Jeg har Teague thinwall i min Gamba Daytona og den har piber/løb der er så tynde som et sugerør, så tror helt sikkert der er masser af gods i din Browning
Har også fået thinwall installeret i en Miroku MK 38 trap for nogle år siden, på daværende var der ingen i DK og kender heller ikke til at der skulle være det i dag
Jeg vil helt klart også foretrække at lade Teague lave installationen da de har den største erfaring [8D]

MVH Bjarne
MVH Bjarne
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)