Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ny kikkert???
#1
Jeg har foretaget en behovsanalyse (Citat 300 Win[Big Grin])Og er kommet frem til følgende resultat. Jeg har behov for en ny kikkert[Smile] Den jeg bruger til feltskydning pt er en Swarovski 6-24 PV-S Og den er jeg egentligt godt tilfreds med. Men jeg har tænkt på at flytte dén over på en anden kanon,og så købe denne her til feltskydning:

http://www.swarovskioptik.com/en/product..._5-30x50-p

Der skulle vel ikke være et par medpatienter herinde der har sådan et rør,og som kan komme med ris og ros af den. Er der stor forskel mellem min gamle kikkert og den nye 5-30'er[?]

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#2
Jeg har foretaget en behovsanalyse, gælder også her.

Det er også den kikkert jeg går efter på min 6XC, når jeg kommer af med Zeissen.

Desværre har jeg ingen praktisk erfaring med den.
Men har da stået og kælet for den.
(De trorede at de have fået en vandskade så meget savlede jeg)

Hos Kr. O. Skov har de Swarovski 3-18x50 og 5-30x50.
Jeg har kørt valget imellem dem.

Nu har jeg jo min store Zeiss som referance, så det er et par skridt tilbage ;(

Men tager jeg 5-30 op synes jeg den er fantastik.

Står jeg står inde i butikken kan jeg se at 3-18 har bedre kontrast og skarhed, når jeg står og bytter imellem dem. Dette er inde i butikken og på 50m, så om det kan bruges er jo tvivlsom.

Desværre har jeg ikke prøvet den ude og under forskellige forhold.
Hvormeget de ekstra sæt linser æder af lyset ved jeg ikke.

Er nået dertil at det er 5-30x50 er valget, til den skydning jeg skyder både jagt og felt.

Lidt input, men håber der kommer mere som vi kan bruge til vores valg af næste kikkert...

I didn't come this far to miss!
I didn't come this far to miss!
Svar
#3
Jeg har lige netop opfyldt min behovsanalyse og indkøbt en Swarovski 5-30X50 Z6i med Ballistic Turret.

Hvis ULGen kommer til Ulfborg i weekenden kan du prøve den. Jeg havde den osse med i lørdags, men nåede ikke at komme hen på 600meteren og lege med jer.

Jeg har endnu ikke skudt med den og kan derfor ikke bidrage med praktiske erfaringer før efter næste weekend.

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: wardwarf-1.jpg]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#4
[:p] [:p] [:p] [:p] [:p] [:p] [:p] [:p] [:p] [:p] [:p] [:p] [:p] [:p] [:p] [:p] [:p] [:p]

I didn't come this far to miss!
I didn't come this far to miss!
Svar
#5
Du må da osse gerne prøve den. Swarovski siger den er vandtæt [Big Grin][^]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: wardwarf-1.jpg]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#6
Lyder godt M@x,glæder mig til at høre dine erfaringer. Det var da en skam at vi ikke nåede at hilse på hinanden i Ulfborg. Jeg har også hørt at Excop'en var i terrænet i går. Ham lykkedes det mig også at misse....[Sad]
Hvilket sigte her du valgt i din nye fede kikkert[?]

Jeg kommer ikke til Ulfborg i næste weekend,desværre.

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#7
Sigtet er 4A

Man kan desværre ikke få alle sigter i forbindelse med BT for jeg ville egentlig have haft 4A-300.

Og Ja, Excop, 375Ras, BwanaOlifant, KPryom, Steyrlars og STROM var osse der. Vi var bare henne på hjortebanen [Smile]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: wardwarf-1.jpg]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#8
M@X,er lyset i kikkerten merprisen værd?? Ja,det sytes du vel-ellers havde du vel ikke ofret de ekstra sedler...Eller..?? Skal du bruge kikkerten til baneskydning alene,eller også til jagt?

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#9
Og Ja, Excop, 375Ras, BwanaOlifant, KPryom, Steyrlars og STROM var osse der. Vi var bare henne på hjortebanen

og SteyrLars havde kage med [Big Grin]

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#10
Citat:quote:

Originally posted by ULG

M@X,er lyset i kikkerten merprisen værd?? Ja,det sytes du vel-ellers havde du vel ikke ofret de ekstra sedler...Eller..?? Skal du bruge kikkerten til baneskydning alene,eller også til jagt?

Hilsen Ulrik



Jeg købte en demo kikkert og da den havde lys, så kunne jeg ikke vælge. Jeg havde nok ikke valgt lys hvis jeg skulle bestille en ny, da jeg "kun" skal bruge den til feltskydning.


--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: wardwarf-1.jpg]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#11
Ok,det er også det resultat jeg er kommet frem til,jeg tror ikke jeg kommer til at bruge lyset. Så jeg sparer de sidste tusser....

Storm-nu var det ikke kage på flaske,vel[?][Big Grin] Iøvrigt havde Tonny's frue også kage med til os[:p],men det opdagede i jo ikke-i havde ikke tid til at aflægge os et lille besøg....[V][V][Wink]

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#12
Min behovsananlyse sagde lyset [:p]

Jeg har PVi-2 og den bruger jeg lyset altid..
Ved at have lyset tændt, skyder jeg hurtigere og mere præsict.
jeg har næmmere med at koncentrerer mig om målet[Wink]

Så jeg vælger lyset.. [Smile]

Tonny,s Frue, alias Mutter. Godt er de gift men ikke med hinanden [8D]

I didn't come this far to miss!
I didn't come this far to miss!
Svar
#13
Citat:quote:

Tonny,s Frue, alias Mutter. Godt er de gift men ikke med hinanden


[:o)][:o)][:o)][:o)][:o)][:o)][:o)] Ok-der er så lige noget jeg har misset...!!! Hvem har jeg nu trådt over tæerne.....[?][?][V]

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#14
Er det virkelig kun M@x der har haft nærkontakt med sådan et rør[?] Jeg regner med at bestille ny kikkert her inden påske,så inputs er meget velkomne...[Smile]

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#15
Pillede ved M@X´s i går[:I] arrgh det lød ikke rigtigt...

Den er ikke det dårligste valg, dejlig bredt synsfelt, meen til de penge havde jeg nok stadig valgt en S&B PMII

ULG, hvordan kunne du dog tro det om Bente...

[Image: Slvbukcopy-1-1.jpg]

+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
#16
Vedr. lys i kikkert. Jeg forsøgte på et tidspunkt at krejle min zeiss 6-24x56 om til en z6 2,5-15x50 og fik at vide at hvis jeg havde haft lys på kunne jeg have fået mere for den, om den ville have modsvaret den ekstra pris lys koster ved jeg ikke, men en interessant tanke hvis man skifter grej med en hvis hyppighed.

Mvh
Christensen

Livet rummer mange forunderlige spørgsmål...
Hvorfor er det fx. fysisk umuligt at købe et våbenskab der er stort nok?
Mvh
Christensen
Svar
#17
HVORFOR er der ingen der vil fortælle mig hvordan det er med "Mutter" og Tonny....[?][?][8)]

Grunden til at jeg vælger Swarovski er at jeg,er rigtig glad for den jeg har nu. Og så har jeg jo et sæt optilock's der passer til Swaro'en liggende. Hvis jeg vælger en S&B skal jeg ha' fat i nye montager (34mm)

Jeg har i forbindelse med dette projekt "ny kikkert" naturligvis undersøg lidt om den der 5-30'er. Jeg har talt med 3 store våbenhandlere, angående mulige styrkeproblemer med den. Den første jeg talte med havde hørt om kikkertrør der var revnet i forb med montering. Den næste havde selv oplevet to kikkerter der var revnet,og den 3.havde aldrig oplevet det,og havde kun hån til overs for rygterne. Faktisk mente denne forhandler,at Swarovski's Z6 serie er verdens PT.bedste kikkert serie. Særligt de sidste nye med HD linser. (og i min branche kan vi rigtigt godt lide alt hvad der er High Definition....)[Wink]

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#18
M@X sagde at der er linser i den del af røret som er længst ude på kikkerten, og at swarowski nu havde udsendt en bulletin, at hvis man monterede kikkerten der, var der O garanti.....

Swaroen er rigtig fin men kliktårnene på PMIIèn er i en klasse for sig selv, og det er nok den del på en feltkikkert der faktisk bruges mest[Wink]...

Når man kan få en kastestang med hjem fra NSK skydningen, med en 8.5-25 hvad skal man så med det bredere synsfelt[Wink]

[Image: Slvbukcopy-1-1.jpg]

+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
#19
Citat:quote:

hvad skal man så med det bredere synsfelt

Jeg er sgu ligeglad med det brede synsfelt,jeg får altid at vide,at jeg er snævertsynet.....[Wink]
Du har ret i at tårnene på S&B'en er kvalli,lige netop denne del af kikkerterne fåes nok ikke bedre.

Jeg kan selvfølgelig også bare købe endnu en PV-S 6-24,dén kender jeg,og den kan fåes til en fornuftig pris. (Men det var jo sjovere med en ny model)

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#20
Jeg ville give M@X lidt tid til test. og så spørge igen..

Eller brænder skattepengene i lommen...

Kliktårnet i Swaroen har desuden det problem at hvis du har indskudt den og derefter nulstillet den, kan den ikke drejes under 0, uden at du skal skille tårnet ad.....kan vise sig at være upraktisk/irriterende hvis dine ladninger skal korrigeres lidt.
Det kan selvfølgelig løses ved at bevare et par klik til formålet men så er lidt af ideèn med nulstillingsfunktionen væk.

Skal du kun bruge den til jagtfelt, så ville jeg absolut tage PMIIèn men skal den med på jagt er swaroen nok et mere alsidigt valg med det store synsfelt, selvom du er snæversynet, så er det altså megt bredt, så mon ikke du kan skimte lidt mere.

[Image: Slvbukcopy-1-1.jpg]

+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)