Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ny riffelrem
#1
Jeg mangler en rem til brug ved terrænskydning. Jeg leder efter sådan een,man kan stikke armen igennem,og så stramme til,for at give støtte ved stående skydning. Hvad bruger i andre og hvor kan den findes [?] Link's er meget velkomne[Smile]

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#2
JEg vil vædde med, de har nogle rigtig prof modeller i i skyttebutikken.dk

.....nu også ejer af en pumpehagler :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#3
Ja,helt sikkert. Men de skal også opfylde jægerforbundets krav til remmen.
Sakset fra Jægerforbundets hjemmeside:
Citat:quote:

Rem. Bærerem må anvendes. Remmen må gerne være dobbelt så armen kan stikkes igennem. Herved kan remstøtte anlægges med den bagerste del af remmen slap. Remmen skal være fastgjort til skæftet med begge ender. Der må ikke være stive partier, der kan støtte mod jord eller krop. Remstøtte må anvendes i alle klasser.



Flere af de remme der er på skyttebutikkens hjemmeside kan vist ikke godkendes. Så vidt jeg kan tyde disse regeler.

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#4
Send Halvauto en PM, han har forsket i remme[Big Grin]

[Image: Slvbukcopy-1-1.jpg]

+GONE2HUNT+

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
#5
Hej

Jeg har sådan en fætter som skulle være ok til DM - jeg brugte den sidste år. Den er købt i skyttebutikken. spændeanordningen er noget [xx(] men man kan vist købe en luxus version som ikke er produceret i Indien som den øvrige rem...
Den er født i lys læder - jeg har indfarvet min ala brun/sort
Den er egentlig god nok til den højtliggende skydning - hvis der er tid nok.... jeg brugte den ikke på balladeposten...[}Smile] (den som var til fri skydestilling) da der ikke var tid [:I]
Man stikker armen ind løkken og så op om overarmen og så låser den - den er noget tung - jeg har ikke brugt den til fritstående - der kommer den af..

6mm bruger sin egen modificerede som han vist har brugt 2 - 3.000 kr, til at udvikle [Big Grin]

[Image: IMG_1518.jpg]

"Livet er for kort til upræcise rifler"

[Image: topp_sommar.gif]
Svar
#6
Citat:quote:

6mm bruger sin egen modificerede som han vist har brugt 2 - 3.000 kr, til at udvikle



Ja,men det er jo heller ikke for meget for en geværrem.....[Big Grin]
Jeg følger tråden med spænding[Smile]

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#7
Det er sådan en her du skal have

http://www.skyttebutik.dk/product.asp?product=1467

Jeg købte selv en sidste år i håbet om at forbedre min højt liggende skydestilling, men jeg syntes ikke rigtig jeg kan få det til at virke, jeg skal vist have fat i en skytteforenings mand der kan vise mig hvordan det skal gøres. Men du kan jo prøve den koster jo ikke en herregård.

Mvh. Jakob
Mvh. Jakob

Svar
#8
He he - nøjagtig samme hændelsesforløb, som mig - købte samme rem, lige inden DM, stor fejl - kunne slet ikke finde mig til rette med den.

Problemet er selvfølgelig, at jeg ikke har lært teknikken, og så bliver det noget rod. Remmen fejler ikke noget, men kræver tilvænning, i forhold til en almindelig rem.

Måske kan jeg lære at skyde, samtidig med, at jeg lærer at bruge remmen [8D] - der er før sket mirakler [Wink]

Mvh. AB
Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Svar
#9
Du Ex Cop, kan du ikke huske hvordan vi lærte at lave vores simple lærredsrem på Garanden om, så man fik god støtte ved de forskellige skydestillinger. Jeg er absolut klar over, at det ikke er en raketvidenskabløsning :o) Men kom bare til at tænke på, at det vist egentlig fungerede smadder godt så vidt jeg husker.

Premierløjtnant "Farmand" bankede det så grundigt ind i røven på mig med sin fiskestang uden øjer, at jeg aldrig glemmer det [Big Grin]

[Image: jger.jpg] Man er først en rigtig mand når man er Morfar"
"Den der ler sidst er langsomt opfattende"
Svar
#10
Jeg må vist heller få købt en rem inden så længe,og så bare i gang med tilvænningen. Ud i haven og træne de forskellige skydestillinge. Nabo'erne er allerede klar over at jeg er tosset......

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#11
Husk at få tjekket om den skrueanordning er ok - min den første var defekt. Under alle omstændigheder skal den strammes med omhu... [}Smile]

Citat:quote:

Originally posted by ULG

Jeg må vist heller få købt en rem inden så længe,og så bare i gang med tilvænningen. Ud i haven og træne de forskellige skydestillinge. Nabo'erne er allerede klar over at jeg er tosset......

Hilsen Ulrik



"Livet er for kort til upræcise rifler"

[Image: topp_sommar.gif]
Svar
#12
Citat:quote:

Originally posted by ULG

Nabo'erne er allerede klar over at jeg er tosset......

Hilsen Ulrik



Bare rolig Ulrik - det er vi flere der er klar over [Big Grin][Big Grin][Wink]

[Image: Takleberry-1.jpg].

[Image: ajbutton.gif]
Nu med "Harley"-rifler [8D]
Svar
#13
Rolig nu,Tackle-du husker nok at du bor INDEN for rækkeviden af min .416'er,ikk'[?][Big Grin]

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#14
hehehhe jo jo det ved jeg godt men jeg er ikke nervøs - dens egenspredning sammen med din gør at jeg er HELT rolig

[Image: Takleberry-1.jpg].

[Image: ajbutton.gif]
Nu med "Harley"-rifler [8D]
Svar
#15
Ja ja,men et eller andet sted falder kuglerne jo ned.....!!![Big Grin]

Jeg bestiller den rem som Sniper-Sako anbefaler[Wink] Udover den bestiller jeg også deres skæfteskinne,med håndstop og et sæt rembøjler. Håber at jeg så kan få det til at fungere.....

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#16
Prøv nu lige at vågne op morfar.....

Du har en liggende hos mig, du bestilte før jul[B)][Wink]

Måske du bare skulle afprøve dén først[Big Grin][Big Grin]

/GT
Shoot low, they might be crawling !!!!"Team Headshot", HS with Precision!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#17
HVAD.................!!!!![:0][:0][B)][Big Grin] Det må sgu da være DemensHeavySupreme....!!!!! Det har jeg sgu da glemt ALT om.-kan faktisk ikke engang huske det nu du siger det. Men det er da fedt,den kommer jeg lige forbi og henter...[:I]

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#18
HAHAHAHAHAHA Jeg er glad for at høre jeg ikke er den eneste der ikke kan huske fra næse til mund [Wink]

[Image: Takleberry-1.jpg].

[Image: ajbutton.gif]
Nu med "Harley"-rifler [8D]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)