Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hvad for en halvauto har jeg købt?
#1
Hej Venner

Jeg kom til at købe disse 2 i dag, men henter dem dog først på torsdag eller fredag.
Den ene er en Toz-34-EJ med ejector af den gamle type, men den enden ved jeg faktisk ikke hvad er for en.

Sælger siger at der står "Acier Special" på den (Special Stål på fransk vistnok), hvilket der også står på nogle af Browning/FN´s halvautoer. Har prøvet at zoome i det ene billede, og det ser ud til at der står "Made in France" men er ikke sikker.

Nogle der har en ide om hvad der er for en sjover? Gav 2.600 kr. for dem begge.

[Image: 21310007.jpg]
[Image: 21310008.jpg]
[Image: 21310009.jpg]
[Image: Billede896.jpg]
[Image: Billede897.jpg]

[Image: jger.jpg] Man er først en rigtig mand når man er Morfar"
"Den der ler sidst er langsomt opfattende"
Svar
#2
Jeg ved ikke med halvautomaten,men den baikal IJ 27 er en TOZ 34[Wink]

mvh H.C
-------------
Hva Ka,Baikal Ka.
mvh H.C
-------------
Hva Ka,Baikal Ka.
Svar
#3
Det kan da godt være du har ret i det. Sælger har blot oplyst det jeg skrev. Men efter en nøje gennemgang af annoncer kan jeg se at flere bytter rundt på dem.. Jeg har siddet og zoomet lidt i billederne, der står Baikal på bagkappen, og der er signalstifter på basculen. De 2 skruer i forskæftet er ikke på den rigtige IJ27 når man ser efter på nettet, men til gengæld på Toz-34-er...

Skal jeg trække handlen tilbage, eller er det en ok handel?

[Image: jger.jpg] Man er først en rigtig mand når man er Morfar"
"Den der ler sidst er langsomt opfattende"
Svar
#4
Nu er det 30 år siden jeg købte en Manufrance, som jeg havde i ca. 14 dage. Synes den minder om den.

Måske?

Min havde dog ikke cutts compensator ...

K&B Clax [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Beware of a man with customised rifles ...
K&B Claxel Wink




Svar
#5
Har høvlet nettet igennem, og tror faktisk at du har ret i at det er en Manufrance. Har fundet en til salg til 290€, som er meget grimmere, og uden den Cutts Compensator, hvad det så end er for en karl?!

Har spurgt sælger om der er problemer med genladning ved brug af flugtskydningspatroner, og det siger han nej til. Har nemlig hørt at flere halvauto har problemer med at genlade med de små patroner.

[Image: jger.jpg] Man er først en rigtig mand når man er Morfar"
"Den der ler sidst er langsomt opfattende"
Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by Vilsgaard

Skal jeg trække handlen tilbage, eller er det en ok handel?



Tja, en ny TOZ koster uden ejektor 1500 kr, med ejektor er prisen 1700 kr.
Så det afhænger jo lidt af hvad du synes halvautoen må koste.

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
I don`t shoot innocent animals, only the ones that looks guilty
Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by Vilsgaard

Skal jeg trække handlen tilbage, eller er det en ok handel?

[Image: jger.jpg] Man er først en rigtig mand når man er Morfar"



Hvis du udtrykkeligt har betinget dig en uges betænkningstid, så kan du da sagtens være bekendt, at trække handlen tilbage.
Har du derimod ikke udtrykkeligt sagt, at du ville have betænkningstid, så følger du bare, den gode damle danske regel, som adskiller os fra så meget andet rakkerpak:

En mand er en mand, et ord er et ord, og en handel er en handel !!

Mvh Per
Svar
#8
Hej.
O/U er helt sikker en toz,bagkappen må være monteret senere,halvautoen er jeg lidt i tvivl om,det kunne godt være en breda og så er prisen ok,men er det en manufrance er prisen i overkanten.
MVH
LØVIG
Svar
#9
Tak for jeres input indtil videre.. Jeg har talt med sælger og gjort ham bekendt med at det er en Toz, hvilket han bekræfter efter nærlæsning på bøssen, og der er ingen problemer med at trække handlen tilbage hvis det er det jeg har lyst til, men det gør jeg så ikke.

De Toz bøsser Korsholm sælger har væsentligt ringere skæftetræ, end på de tidlige udgaver som den på billedet. Dem der sælges i dag er enten med Birk eller Bøg som skæftetræ. Igen er det jo ikke de store voldsomme beløb vi taler om her, syntes umiddelbart at det er et par sjove bøsser, og ingen af dem skal tjene som primær bøsse, da jeg har end bedre en disse i skabet. Så halvautoen er tiltænkt til sjov på flugtskydningsbanen, og måske en havjagt ved lejlighed. Den gamle Toz kunne jeg godt tænke mig at shine lidt op, og så ellers bruge som reserve, eller bøssen til det håbløst elendige vejr, eller måske til at grave have med :o)
Skrev længere oppe i tråden, at der er signalstifter på baskulen.. Men ved ikke om det måske er løbsvælger?

Om Halvautomaten er en Breda ved jeg ikke, men mit umiddelbare gæt er en Manufrance, da der jo står "Acier Special" og made in France på den, ved sammenligning med andre på nettet er der også stor lighed, bortset fra at der er den dersens rykyldæmper tingeste på den her.

Hvad "Baikal bagkappe" angår, tror jeg såmænd sagtens at den kan være født med den. Jeg har en salonriffel Toz 17-01, som også er født med en Baikal bagkappe på selvom den kendetegnes som en "USSR Toz-17-01". Tror måske at Baikal og Tula arms tidligere har været et og samme firma, eller i hvert fald har haft en samproduktion af en art.

Men som sagt, har jeg dem ikke foran mig endnu, så kan ikke rigtigt komme tættere på oplysningerne.

[Image: jger.jpg] Man er først en rigtig mand når man er Morfar"
"Den der ler sidst er langsomt opfattende"
Svar
#10
Løbsvælger ??
Der er to aftrækkere på Tozen har selv et par stykker, de er godt nyere men er pålideelige.
Hvis du køber en ny Toz så er der også reservedele med, i form af to nye slagfjedre.
Har formidlet en 20 stykker af slagsen og har aldrig været ude for at en fjeder er sprunget [Big Grin]
Men godt nok noget finere træ der er på den du er ved at købe

Per T Nielsen

Ruger # 1
one shot - one kill
Per Tolstrup Nielsen  
Svar
#11
Sidder her og er ved at flække af grin. Selvfølgelig er der ikke løbsvælger på når der er dobbeltaftrækker... Har bare aldrig haft andet en enkelt før, så dem havde jeg lykkelig glemt alt om. Så skal vi ikke konkludere, at det er signalstifter?!
Jeg syntes faktisk også at det er noget helt pænt skæftetræ der er på den, og tror faktisk at den kan blive rigtig pæn efter en kærlig behandling. Dog tror jeg at jeg får brug for assistance til opfriskning af netskæringerne, da jeg aldrig har haft sådan et stykke værktøj i hånden før.

Jeg har godt hørt, at de skulle være nærmest uopslidelige arbejdsheste, så har det på ingen måde skidt med mit køb.

Jamen jeg råber højt hvis jeg får brug for fjedre :o)

[Image: jger.jpg] Man er først en rigtig mand når man er Morfar"
"Den der ler sidst er langsomt opfattende"
Svar
#12
Jeg tror også at det er en Manufrance, har selv haft en.
Har du set på løbet?
På min stod navnet stemplet på løbet.

Johansen
Svar
#13
En Breda er fra Italien, så den er vel udelukket[8D]

Min Manufrance havde problemer med at genlade med Eley Quicktrap i 32 grams bly, så er du advaret [Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin]

K&B Clax [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Beware of a man with customised rifles ...
K&B Claxel Wink




Svar
#14
Er næsten 100% sikker på, at det er en Manufrance.. Sælger har skudt mange lerduer med den uden problemer med genladning, for det spurgte jeg om som det aller første. Men vi prøver at plaffe nogle flyvende askebægre af nede hos sælger inden de begge kommer med hjem, det er en aftale vi har. Han har nemlig maskine og hver en ting.

Johansen: jeg kan ikke se på løbet før i weekenden, henter i bøsserne før nemlig.

Jeg bruger næsten altid Gyttorp eller Kent, og har lige fået 600 patroner i forskellig fabrikat foræret som også skal brændes af.

Det er mit indtryk, at rigtig mange halvautomater har problemer med genladningen.

Jeg fik en laaang sludder med sælger igen i dag, tror snart vi har talt sammen i halvanden time.. Flinker fyr.! Han siger, at den der rekyldæmperting er meget effektiv!

Jeg får nok brug for lidt ekspertise til adskillelse og samling af den sjover på et tidspunkt. Sælger har aldrig haft den skilt ad.

[Image: jger.jpg] Man er først en rigtig mand når man er Morfar"
"Den der ler sidst er langsomt opfattende"
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)