Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hvad er jagt værd?
#21
Citat:quote:

Originally posted by D93

@Prethom - det er vel næppe særligt sammenligneligt. Ved jagt i Tyskland betaler man jo samtidigt for muligheden for at betaler sine naboer store summer i [red]vildtskaderstatning[/red][Wink].Det kommer da helt an på, hvordan man har strikket kontrakten sammen. Man kan mange steder slippe for vildtskade erstatning hvis man betaler lidt mere i jagtleje og overholder sine afskydningskvoter[Wink]

@Rigby416 - udemærket udregning. Mange vil stille spørgsmål tegn ved dine forudsætninger (det har løvig jo allerede bevist[Big Grin]). Om din udregning er realistisk eller ej er jo sådan set ligegyldigt - du kunne opstille et regnestykke der for dig giver mening, og derefter sætte betalingviljen - tør man sige tillykke med jagten[8D]. Nu ved jeg ikke hvor den pågældende jagt præcist ligger, men med den hjort på 204 CIC som netop er i Jæger nedlagt i Ulborgområdet - så vil jeg vædde med at jagtprisen er steget i nogle tilfælde.

D93



mvh Don Bums

[Image: snipertarget.jpg]
mvh Don Bums

Svar
#22
Jeg plejer at lade den lokale uddeler i superbest lave en købmandskurv til en plovmand.
Den lykkes det mig som regel at få afsat til ham jeg går på jagt hos/for.
Så får han et par rådyr igennem sæsonen og jeg må finde mig i at trave rundt på knap 50 ha.... iøvrigt med fri afskydning af alt.

Fattigdom - det er en sindstilstand

[center][Image: logo10.png][/center]
[center]Fattigdom - det er en sindstilstand
[/center]

[center]
Socialdekrat - Moderne nordisk udtryk for rockerrelateret skattesnyder
[/center]
Svar
#23
Citat:quote:

Originally posted by Tikka4ever

Jeg plejer at lade den lokale uddeler i superbest lave en købmandskurv til en plovmand.
Den lykkes det mig som regel at få afsat til ham jeg går på jagt hos/for.
Så får han et par rådyr igennem sæsonen og jeg må finde mig i at trave rundt på knap 50 ha.... iøvrigt med fri afskydning af alt.

Fattigdom - det er en sindstilstand



Det er ikke unormalt at betale mellem 150 og 350 kr pr ha for den slags jagt... At du har det til den pris er bare heldigt, men det er svært for os andre at opspore noget tilsvarende. Eller i det mindste for mig.

Mvh
Christensen

Livet rummer mange forunderlige spørgsmål...
Hvorfor er det fx. fysisk umuligt at købe et våbenskab der er stort nok?
Mvh
Christensen
Svar
#24
Det var også kun for at sige, at der stadig er jordejere, der går højere op i hvem,
der passer jagten, end hvem der kan betale mest, for at skyde den i stykker hurtigst.

Ikke alle jordejere har jord i hovedet....

Fattigdom - det er en sindstilstand

[center][Image: logo10.png][/center]
[center]Fattigdom - det er en sindstilstand
[/center]

[center]
Socialdekrat - Moderne nordisk udtryk for rockerrelateret skattesnyder
[/center]
Svar
#25
Jeg er en af de heldige - men det tog mange år.

Jeg har jagt til rimelig pris - fordi udlejer prioriterer på god gammeldags maner - hvor hårdt bliver der drebet (han har naboer)[Smile][Smile]
mvh
Svar
#26
Citat:quote:

Originally posted by Tikka4ever

Det var også kun for at sige, at der stadig er jordejere, der går højere op i hvem,
der passer jagten, end hvem der kan betale mest, for at skyde den i stykker hurtigst.

Ikke alle jordejere har jord i hovedet....

Fattigdom - det er en sindstilstand

[center][Image: logo10.png][/center]



Det behøves man nu heller ikke have for at udleje til en højere pris. Han ville kunne få mellem 7500 og 15000 for det i en normal udleje situation. Der er en god slat penge at sige nej tak til.

Mvh
Christensen

Livet rummer mange forunderlige spørgsmål...
Hvorfor er det fx. fysisk umuligt at købe et våbenskab der er stort nok?
Mvh
Christensen
Svar
#27
Citat:quote:

Originally posted by Rigby416

Hvad jagt er værd er jo en smags sag.
Men jeg ville prøve at stille et regnestykke op, som jeg syntes virker rimeligt i forhold til vi er i DK.

Hjort kronbærende men ej medajle værdi 25.000 kr plus kød 7.500 kr
Hind 1 stk af 4000 4000 kr plus kød 4000 kr
kalve 3 stk af 2.500 7.500 kr plus kød 9000 kr
Råvildt 5 stk medregner en buk af 5000. 13.000 kr plus kød 4000 kr
Råerne er sat til 2000kr stk og 4 af dem.

kødprisen er sat til 40kr pr kg for råvildt og 50kr pr kg for kronvildt. Hvilket svare til engrosprisen hos en vildt handler.
Har sat råerne til at veje 20kg brækket.
Hjorten 150 kg
kalvene 50 kg
hind 80 kg

i alt ca 73.500 kr

Prisen på hjorten kan diskuteres men den er meget rimelig sat.
Så havde du kunnet leje det for 40 eller 60.000 kr havde det været billigt...

Men får du ikke skudt hjorten eller de hundyr som kvoten er på bliver det en dyr jagt....


20 kg i vægt på brækket råer hvor finder du råer med den vægt i danmark er vægten på råer mig bekendt ca.15-16kg
Svar
#28
Jeg er jævnligt gæst på en jagt i Skåne på 600 tønder land, et virkelig skønt sted med masser vildt.

Pris 1.500 kr. om året (SKK), og man må have op til 4 gæster med. Der er 12 personer i jagtlaget, og der afholdes så en fællesjagt hver måned i sæsonen (2 i januar, hvor den ene er med spisning). Det er tilladt selv at smutte derover, og gå på f.eks. bukkejagt hvis man har lyst til det. Det koster ikke noget ekstra, heller ikke for dyret. Spørg lige om jeg er på venteliste!!

[Image: jger.jpg] Man er først en rigtig mand når man er Morfar"
"Den der ler sidst er langsomt opfattende"
Svar
#29
Fandt lige denne på jagtformidlingen som kommentar til jagtleje niveauet:

"9-4-2010

Jagten i Eggebæk Plantage ( 192 ha ) ved Tinglev, udbydes for en 5 årrig periode. Plantagen udgør kærneområdet i Lundbæk - Eggebæk Hjortelag ( ca. 800 ha )

Jagten udbydes til et konsortie på max. 10 personer.

I den forgangne sæson blev der nedlagt følgende hjortevildt i plantagen :

1. stk fuldskuffel dåhjort.
2. stk kronhjorte ( en ottender og en tiender )
1. stk Hind.
2. stk kalve
11 stk råvldt.

Læs mere om Lundbæk - Eggebæk Hjortelag på
http://www.plantningsselskabet.dk

Fremvisning af området efter aftale med skovfoged Torben Ravn. Kun seriøse henvendelser har interesse.

Pris: = kr. 192.000 kr."

Dvs. prisnieavuet for jagt med kronvildt er 1000kr per ha, i åben budgivning. Det undre mig at folk vil betale det, men hvis jeg havde et par 100 ha plantage, så var det lige før jeg ville leje ud til den pris.

Mvh
Christensen

Livet rummer mange forunderlige spørgsmål...
Hvorfor er det fx. fysisk umuligt at købe et våbenskab der er stort nok?
Mvh
Christensen
Svar
#30
Der er altså også nogle "jægere", som har en forventning om, at det nærmest skal være gratis at bruge en anden mands jord. Da vi købte gården for 10 år siden, fik vi i løbet af de første par måneder besøg af 11 forskellige, som ville leje jagten. Nogle blev nærmest fornærmede, da jeg fortalte, at det kunne de ikke. Det havde de nemlig hørt hos den lokale maskinhandler (som jeg i øvrigt ikke kender). Og de var endda villige til at betale et par tusinde (for områdets bedste jagt). En anden her i området var blevet tøsesur over, at den lokale bondemand ikke ville udleje de 50 ha, der går op til hans stykke, for 500kr...
Det er en sund øvelse, at sætte sig i den andens sted. Hvis du nu har 100 ha med kronvildt, råvildt osv., og selv går på jagt, hvad vil du så udleje jagten til og til hvem?
Panthera

[Image: Img_2757-1.jpg]
Sic bisquitus disintegratum

Jake - min bedste hund - RIP.
Sic bisquitus disintegratum
Svar
#31
Kørte forbi kl. 0630 imorges og talte 17 stk krondyr på engen mod øst ud til Sofiedalsvej. En af de lokale 2 km længere mod syd så 60-70 i en ruddel på sin mark i går morges.
Men prisen... Jeg springer over grænsen i stedet for ;-)
mvh Sune

Citat:quote:

Originally posted by Skovfogedelev Christensen

Fandt lige denne på jagtformidlingen som kommentar til jagtleje niveauet:

"9-4-2010

Jagten i Eggebæk Plantage ( 192 ha ) ved Tinglev, udbydes for en 5 årrig periode. Plantagen udgør kærneområdet i Lundbæk - Eggebæk Hjortelag ( ca. 800 ha )

Jagten udbydes til et konsortie på max. 10 personer.

I den forgangne sæson blev der nedlagt følgende hjortevildt i plantagen :

1. stk fuldskuffel dåhjort.
2. stk kronhjorte ( en ottender og en tiender )
1. stk Hind.
2. stk kalve
11 stk råvldt.

Læs mere om Lundbæk - Eggebæk Hjortelag på
http://www.plantningsselskabet.dk

Fremvisning af området efter aftale med skovfoged Torben Ravn. Kun seriøse henvendelser har interesse.

Pris: = kr. 192.000 kr."

Dvs. prisnieavuet for jagt med kronvildt er 1000kr per ha, i åben budgivning. Det undre mig at folk vil betale det, men hvis jeg havde et par 100 ha plantage, så var det lige før jeg ville leje ud til den pris.

Mvh
Christensen

Livet rummer mange forunderlige spørgsmål...
Hvorfor er det fx. fysisk umuligt at købe et våbenskab der er stort nok?


Svar
#32
Citat:quote:

Originally posted by Rigby416

Hvad jagt er værd er jo en smags sag.
Men jeg ville prøve at stille et regnestykke op, som jeg syntes virker rimeligt i forhold til vi er i DK.

Hjort kronbærende men ej medajle værdi 25.000 kr plus kød 7.500 kr
Hind 1 stk af 4000 4000 kr plus kød 4000 kr
kalve 3 stk af 2.500 7.500 kr plus kød 9000 kr
Råvildt 5 stk medregner en buk af 5000. 13.000 kr plus kød 4000 kr
Råerne er sat til 2000kr stk og 4 af dem.

kødprisen er sat til 40kr pr kg for råvildt og 50kr pr kg for kronvildt. Hvilket svare til engrosprisen hos en vildt handler.
Har sat råerne til at veje 20kg brækket.
Hjorten 150 kg
kalvene 50 kg
hind 80 kg

i alt ca 73.500 kr

Prisen på hjorten kan diskuteres men den er meget rimelig sat.
Så havde du kunnet leje det for 40 eller 60.000 kr havde det været billigt...

Men får du ikke skudt hjorten eller de hundyr som kvoten er på bliver det en dyr jagt....


Svar
#33
Hej.[Smile]
Hvad er jagt værd.[8)]
Tja, jeg har lige takket nej til 12,5 Ha gåsejagt klods op ad bygholm vejler.[B)]
Udlejer ville have 32000 kr så det gik til anden side!![xx(][xx(][xx(][xx(]
2500 kr/Ha er altså for meget set med mine øjne.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)