Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Våben på begge sider af sundet
#1
Da jeg måske har fået noget jagt i Sverige og ønsker at have mine våben med, kan man så få en tilladelse så jeg ikke skal udfylde papir for hver gang jeg ønsker at køre der over.
Måske få registreret sine våben i både Sverige og Danmark, hvad gør i andre der jager der ovre?

Mvh.
Fair
Mvh.
Fair
Svar
#2
Det tror jeg desværre ikke at du kan. Din våbentilladelse er knyttet til din folkeregisteradresse og får du en sådan i Sverige, så anses du som fraflyttet i Danmark. Hvis du finder en løsning hører jeg meget gerne. Jeg bor i Sverige, men er jævnligt i DK...

Men papirerne kan i dag udfyldes på nettet så det går rimeligt hurtigt.
Mvh.

Yeti
Svar
#3
Ja, netop. Der er ingen papirarbejde. Det foregår på nettet. Det tager mindre end et minut - det kan ikke gøres lettere end den svenske model.
Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by Leo

Ja, netop. Der er ingen papirarbejde. Det foregår på nettet. Det tager mindre end et minut - det kan ikke gøres lettere end den svenske model.



JO!!!!

Man kunne tillade at det Europæiske våbenpas var papir nok til at rejse imellem landene. At man både skal have et våbenpas og dernæst skal udfylde flere papirer er i min verden spild af gode borgeres tid, også selvom det ikke er megen tid pr gang.
Mvh.

Yeti
Svar
#5
Dvs. hvis jeg så har flere end 5 våben og jeg flytter der over, kan jeg ikke læsse dem af hjemme ved min bror og stadig benytte dem når jeg er i DK?

Fair
Mvh.
Fair
Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by FAIR

Da jeg måske har fået noget jagt i Sverige og ønsker at have mine våben med, kan man så få en tilladelse så jeg ikke skal udfylde papir for hver gang jeg ønsker at køre der over.

Nej.

Citat:quote:

Originally posted by FAIR

Måske få registreret sine våben i både Sverige og Danmark.............

Nej.



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by FAIR

Dvs. hvis jeg så har flere end 5 våben og jeg flytter der over, kan jeg ikke læsse dem af hjemme ved min bror og stadig benytte dem når jeg er i DK?

Fair



Nej, ikke hvis det drejer sig om rifler (våben på våbentilladelse).
vh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#8
Citat:quote:

Originally posted by Lars M. L.

Citat:quote:

Originally posted by FAIR

Dvs. hvis jeg så har flere end 5 våben og jeg flytter der over, kan jeg ikke læsse dem af hjemme ved min bror og stadig benytte dem når jeg er i DK?

Fair



Nej, ikke hvis det drejer sig om rifler (våben på våbentilladelse).
vh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"



Husk i den forbindelse at haglgeværer kræver licens i Sverige og at det samme gælder luftgeværer med mere end 10j ved mundingen.
Mvh.

Yeti
Svar
#9
Lidt nogle øv regler!
Mvh.
Fair
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)