Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
M58 Otterup
#1
Hej alle..

Jeg har læst de tidligere tråde om klemmere incl. mine egne. I den forbindelse skal jeg lige høre jer om der er nogen der har haft problemer med klemmere i gamle Otterup banerifler (m58 m.m.).

Jeg har lavet en stor sending træningsammunition til 6,5x55 til et par jagtkammerater, og der har ikke været nogen problemer overhovedet med disse hos dem. Nu ville jeg så lige bruge en håndfuld af dem til min egen ombyggede Otterup, og så havde vi missæren. Låsen kunne overhovedet ikke lukke. Den virker fint med fabriksammo. Det kunne jo tyde på et kalibreringsproblem, men som nævnt virker de fint i både Tikka T3, Sauer 202 og Steyr. Er sådan en gammel Otterup bandit kendt for at være kammerkritisk eller hvad ? og er der nogle der har nogle tricks, uden at skulle til at ombygge dies m.m.

Jeg hælder selv til at årsagen er den samme som omtalt i en tidligere tråd, = at de hylstre der bruges er så ekspanderede, at Dien ikke kan slå den helt tilbage i form. Hylstrene er ikke afskudt i nogle af de rifler den færdige patron bruges i.

Lad mig høre nogle input, hvis i har nogle :-)

Hilsen
Palmer
***  Jepsen :-) ***
 
Svar
#2
Hej,

2 af følgende muligheder virker umiddelbart åbenlyse,
enten er din lukkeafstand noget for kort eller også er hylstrene affyret i et kammer med stor "base" og dit kammer er med snæver "base".
Som du også selv pointerer.

Dette er et ret kendt fænomen der løses enten ved at få kammeret kørt op med en standard rival eller ved at investere i et sæt smallbase dies.
Økonomien i det er 50/50.....

/GT
Shoot low, they might be crawling !!!!"Team Headshot", HS with Precision!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#3
Hej GT

- og tak for svaret

Har du nogen ide om hvad skal man regne med i kroner og øre for at få kammeret kørt op som du beskriver - det er jo lidt en afvejning om man bare skal købe tilstrækkelig fabriksammo til at lave et sæt hylstre til den kanon, så bør jeg jo også være ovre problemet. På den anden side, er det jo altid rart at man hurtig kan lave noget med andre hylstre i en snæver vending.

Mvh.
Palmer.
***  Jepsen :-) ***
 
Svar
#4
Hej, jeg vil ikke mene det kan koste mere end prisen på et smallbase dieset, omkring 300.-

Jeg tror nok jeg ville prøve et smallbase dieset først, hvis du kender en der har et liggende i kaliberet eller måske kunne du få en af formændene til at kalibrere et par hylstre til dig for at se om det er det der er galt???

/GT
Shoot low, they might be crawling !!!!"Team Headshot", HS with Precision!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)