Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Smøring
#21
Det er rigtigt, der er for at kunne vaske det af igen.

Og det er nemmere end at tørre hver enkelt.

Hylsteret skal være tørt og uden olie, for at sikre at der ikke kommer for stort bolttryk og olierede hylstre giver ringe præcision.

K&B Clax [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Beware of a man with customised rifles ...
K&B Claxel Wink




Svar
#22
@ Claxel - det kan da ikke passe - en af verdens bedst uddannede soldater, har beskrevet, at han altid olierede sine patroner, inden en konkurrence, for at få det bedst mulige resultat [Wink]

Min sparsomme erfaring, siger dog - hvis der er det mindste problem, i opsætningen af en given riffel, så opdager du det, hvis du har olie i kammeret, eller på dine hylstre.

I princippet er det ligegyldig, hvad man bruger, bare det smør tilstrækkelig, ikke sætter sig i udluftningshullet, og kan fjernes igen.

Det er bare meget lettere, når det er vandopløselig, og (mark my words)- det skal fjernes [B)]

Mvh. AB
Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Svar
#23
Nu løb jeg tør for Rhino sprayfedt, og hvad gør man så[?]

Jeg har ikke adgang til noget stanseolie, men jeg havde noget RCBS caselube ...

Klemte en sjat af det i Rhinobøtten, sammen med noget husholdningssprit.

Ryste-ryste og så kørte det igen på den nemme måde, med at smøre en kasse ad gangen[:p]

K&B Clax [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Beware of a man with customised rifles ...
K&B Claxel Wink




Svar
#24
Jeg brugt ....Imperial sizing wax fra Redding i alle genladning af hylsterene..
Soldt all my guns...I'm entering priesthood..:-))
Svar
#25
Nu har jeg lavet omkring 400 patroner og prøvet forskellige metoder..
Først brugte jeg RCBS fedt og lube pad og fandt ret hurtigt ud af hvor ekstremt lidt fedt der skal til men synes stadig det er en ret snasket affære så den røg i skuffen til en dag jeg er løbet tør for andet[Wink]

Så prøvede jeg stanseolie i en kasse som beskrevet ovenfor... nemt og en ret fornuftig løsning og jeg havde egentlig besluttet at det var noget jeg gad fortsætte med indtil jeg så lige kom forbi en butik på Frederiksberg som jeg normalt ikke bryder mig om at handle med men de havde Rhino sprayfedt så jeg investerede i en flaske af det og har lavet et par hundrede hylstre med det nu.. Det virker bare!!! nemt, bekvemt og ikke særligt fedtet og der er til mange mange hylstre i sådan en flaske så det bliver jeg nok ved med.

Go Påske

Jimmy

[Image: Ozzy001.jpg]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)