Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ulovligt skydetårn?
#1
Hej.

Efter at have læst artiklen i Jæger 4 "Tårnhøj Problematik" af Max Steinar, så har jeg lige et spørgsmål til folket her inde. Jeg har et billede af et skydetårn som jeg godt vil have svar på om er ulovligt. Og nej, det er ikke mit eget [Wink]
Skydetårnet ligger ikke mere end 20 meter væk fra en skov eget af kommunen.

Siderne på tårnet er på ca. 1 meter. Synes umidlebart det er højt. Nå, men kom med jeres svar [Smile]

[Image: DSC01089.jpg?t=1270653650]

- Boldsen

*Beretta Silverpigeon.
*Voerre Titan II 6,5x55
Mvh.
Boldsen
Svar
#2
Tårnet skal jo 130 m væk fra nabo skel med mindre andet er skreftligt aftalt og tror ikke du lige får sådan en aftale i hus med komunen og siderne må kun være 80 cm høje så hut jeg visker. så ja det er ulovligt . Men syntes personlig at bruge det mod nabo jægere bliver man jo kun uvenner over . han kan jo flytte den men så kan han jo bare side på jorden. det får ham jo ikke til at sælge sit jagt tegn og flytte til polen. [:p]

Michael

skovarbejder af guds nåde
Michael

skovarbejder af guds nåde
Svar
#3
Det skal så siges at det heller ikke er min nabojæger. Er på udkig efter jagt i samme område og så faldt jeg over dette.
Men man kunne jo godt sige det pænt til manden (hvis det stadig bliver brugt og hvis det overhovedet bliver brugt til jagt!)

- Boldsen

*Beretta Silverpigeon.
*Voerre Titan II 6,5x55
Mvh.
Boldsen
Svar
#4
lige precis . siger helder ikke at det er i orden. men man skal passe på ikke at hænge med jægere op for ingen ting syntes jeg vi jægere er gode til

Michael

skovarbejder af guds nåde
Michael

skovarbejder af guds nåde
Svar
#5
Jeg er ret sikker på at siderne må være 110 cm høje. Det med en M@x-højde på 85 cm,er vist efter den gamle regel. Den blev ændret,fordi erhvervsjægere ikke måtte kravle op i et tårn med de lave sider. (jfr.arbejdstilsynet)

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#6
Man kan sætte en lap på tårnet med en besked med reglerne. Så kan han jo lovliggøre det hvis han er interesseret.

[Image: Slvbukcopy-1-1.jpg]

+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
#7
Det kan jo være, det kun bliver brugt til observationer ;-)

Omvendt, så vil et skydetårn være at foretrække af sikkerhedsmæssige årsager, frem for at sidde på jorden. Lovligt eller ej...
Derfor forstår jeg egentlig ikke de relativt restriktive regler.
(Vil lige pointere, at jeg ikke selv har ulovlige skydetårne - kun lovligt placerede stiger)... men alligevel...

.....nu også ejer af en pumpehagler :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#8
Ja selvfølgelig kan det blive brugt som udkigstårn, har jeg også skrevet ovenover.. Men at sætte en seddel op har jeg også selv tænkt på. Men det kræver at jeg finder ud af om det ER ulovligt eller ej. Altså, nægter at tro på at han er de obligatoriske 130 meter fra anden grund. Eller, det er han ikke, men ellers kræver det en aftale med den anden grunds ejer, og som 260rem siger, så er komunnen en svær en at have en sådan aftale med.

- Boldsen

*Beretta Silverpigeon.
*Voerre Titan II 6,5x55
Mvh.
Boldsen
Svar
#9
Og vil grene lige siger, at jeg på ingen måde har ondt i røven, undskyld mit sprog, over dette tårn. Jeg har ikke jagten ved siden af. Hvis jeg havde det, så ville jeg blive lidt sur/ked af det. Regler er til for at blive fulgt! Og synes da også at han skal få gjort noget ved det tårn hvis dtbliver brugt til jagt, og hvis der er overtrædelser af reglerne.

- Boldsen

*Beretta Silverpigeon.
*Voerre Titan II 6,5x55
Mvh.
Boldsen
Svar
#10
Citat:quote:

Originally posted by ULG

Det med en M@x-højde på 85 cm,)

Hilsen Ulrik



Det er sq go humor Ulrik [Big Grin][Big Grin]
Svar
#11
Hvis der ikke er 130m mellem den komunale jord og det stykke tårnet står på, så er det en sag mellem komunen og dens nabo. Ingen andens.
Jeg har prøvet at ha en tosse rendende rundt inde på min jord, med målebånd for at måle sidehøjden og skelafstand. Manden syntes nemlig tårnet var grimt og ville gerne klage....på min nabos uvidende vejne.... Skal iøvrigt ud og flytte tårnet imorgen. Det står nemlig kun 122m fra skel.........

Fattigdom - det er en sindstilstand

[center][Image: logo10.png][/center]
[center]Fattigdom - det er en sindstilstand
[/center]

[center]
Socialdekrat - Moderne nordisk udtryk for rockerrelateret skattesnyder
[/center]
Svar
#12
Jeg er nu ikke sikker på jeg ville klage, selvom naboen havde et tårn tættere på skel end tilladt.....
Hvis det var en træls nabo, der skød alt hvd der kom forbi - så måske... MEn jeg ville afveje situationen på flere ting.

For det første - hvis det var en meget flad jagt uden for meget kuglefang, så vil jeg hellere han sad i et tårn af sikkerhedsmæssige årsager frem for at han var tvunget til at sidde på jorden uden ordentlig kuglefang... med risiko for at en lavt flyvende richochet hviner ind over min jagt....

For det andet - Hvis det er en af de få muligheder han har for at få noget ud af sin jagt - så fred være med det.... hvis ellers han er typen der kan styre sig lidt ommkring bedskydning.

Jeg ville hellere sørge for at blive så gode venner med ahm, at man i stedet kunne lave en gensidig aftale om det samme den anden vej - og så have en god dialog omkring jagten og om hvordan den drives m.m.

Selvom det er generelt træls, når regler ikke overholdes - så er jeg nu nået dertil, at man når længst med at være lidt rummelig, tale pænt til folk og så i øvrigt vælge sine konflikter med omhu.... Der er ingen grund til at tage kampen for kampens skyld - så længe der er sikkerhedsmæssige fordele og han ikke generer een selv/ens egen jagt...

.....nu også ejer af en pumpehagler :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#13
Kan kun sige, at jeg er meget enig i det du siger ran. OG er bestemt ikke en tosse der løber rundt med måle bånd for 8 snollede meter.
Mange tak for jeres svar! [Smile]

- Boldsen

*Beretta Silverpigeon.
*Voerre Titan II 6,5x55
Mvh.
Boldsen
Svar
#14
Jeg snakkede med en nabo om at sætte tårn op mindre end 130 meter fra skel. Det kunne der ikke være tale om. 14 dage senere da bukkejagten startede stod hans eget tårn i skellet mellem hans og min mark. Mærkeligt som folk ser forskelligt på tingene.
Svar
#15
Rekylling det gjord du ham vel forhåbentligt opmærksom på ikke var okay.

I øvrigt tikka4ever. Manden der rent rundt på din jord anmeldte du vel ulovlig færden på din jord? En grov forenkeling af regler om offentlig færsel er jo man kun må bevæge sig på stir og veje i det åbne landskab?(der er nogle undtagelser) I øvrigt også i skov?(privat vel at mærke)

Boldsen hvorfor informere du ikke naboen? Kommunen er naboen, altså gør du naboen opmærksom på det`? Så er det op til naboen(kommunen) hvordan sagen skal håndteres og du slipper for at spilde mere tid med det.

Mvh
Christensen

Livet rummer mange forunderlige sp�rgsm�l...
Hvorfor er det fx. fysisk umuligt at k�be et v�benskab der er stort nok?
Mvh
Christensen
Svar
#16
Citat:quote:

Originally posted by Tikka4ever

Jeg har prøvet at ha en tosse rendende rundt inde på min jord, med målebånd for at måle sidehøjden og skelafstand.


Havde det været hos mig, var tossen blevet fulgt eftertykkeligt
til nærmeste offentlige sti eller vej, og orienteret om den
private ejendomsret og offentlig adgang dertil.....

Mvh Anders

Jagt og riffelskydning er ikke et spørgsmål om liv eller død, det er væsentligt mere vigtigt!
Jagt og riffelskydning er ikke et spørgsmål om liv eller død, det er væsentligt mere vigtigt!
Svar
#17
Citat:quote:

Originally posted by Boldsen

Og vil grene lige siger, at jeg på ingen måde har ondt i røven, undskyld mit sprog, over dette tårn.

- Boldsen

*Beretta Silverpigeon.
*Voerre Titan II 6,5x55


Det kunne man jo ellers godt få en mistanke om du har alligevel.[xx(]

Mauser, alle riflers moder,andet er bare en efterligning.[Big Grin]
Svar
#18
Citat:quote:

Originally posted by Hankatten

Citat:quote:

Originally posted by Boldsen

Og vil grene lige siger, at jeg på ingen måde har ondt i røven, undskyld mit sprog, over dette tårn.

- Boldsen

*Beretta Silverpigeon.
*Voerre Titan II 6,5x55


Det kunne man jo ellers godt få en mistanke om du har alligevel.[xx(]

Mauser, alle riflers moder,andet er bare en efterligning.[Big Grin]



Nå, men så tro du bare på det [Smile]
Jeg har ikke noget jagt i nærheden og der hvor det stårer der rigeligt med dyr. Synes bare at regler skal overholdes, men har ikke tænkt mig at gøre noget ud af det. Det var en blanding af nysgerrighed og så fordi jeg fandt det aktuelt i og med at der var en artikel om det i Jæger 4.

- Boldsen

*Beretta Silverpigeon.
*Voerre Titan II 6,5x55
Mvh.
Boldsen
Svar
#19
Citat:quote:

Originally posted by Boldsen

Ja selvfølgelig kan det blive brugt som udkigstårn, har jeg også skrevet ovenover.. Men at sætte en seddel op har jeg også selv tænkt på. Men det kræver at jeg finder ud af om det ER ulovligt eller ej. Altså, nægter at tro på at han er de obligatoriske 130 meter fra anden grund. Eller, det er han ikke, men ellers kræver det en aftale med den anden grunds ejer, og som 260rem siger, så er komunnen en svær en at have en sådan aftale med.

- Boldsen

*Beretta Silverpigeon.
*Voerre Titan II 6,5x55



Jeg tror ikke at vi tolker "ondt i røven" på samme måde,men i mit univers er din røv ihvertfald en smule øm,og det er der vel ikke noget galt i,bare man vil være ved det.
Mvh.[Smile]

Mauser, alle riflers moder,andet er bare en efterligning.[Big Grin]
Svar
#20
Jeg synes personligt at 130 meters reglen er tåbelig - Hvis man tvinger naboen til at sætte det 130M fra skel, så vil man jo opleve mange flere skud ind mod(nej, jeg skrev ikke "ind over" [Big Grin] ) sin egen grund.

Derudover kræves der ikke en skriftlig aftale om placeringen af et tårn/en stige. En mundtlig aftale er - som i de fleste forhold - rigeligt. Problemet er naturligvis at bevise den hvis man bliver uvenner :-)

Hilsen
Kenneth

-------------------------------------------
CTRL-Z virker desværre ikke i det virkelige liv
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)