Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sikringsrum
#1
Nogen der har et link til krav for opbygning af sikringsrum.
Jeg skal have fundet ud af "hårdhedskravet" for beton der skal bruges.

Rummet bliver 6x10 meter og 2.4 m højt.
Hvor meget beton skal jeg bruge ?

[Image: 6701_m.jpg]
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#2
Det kommer an på hvor tykke murene skal være :-)

.....nu også ejer af en pumpehagler :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#3
Citat:quote:

Originally posted by ran

Det kommer an på hvor tykke murene skal være :-)

.....nu også ejer af en pumpehagler :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)



Njaaaa ... det er da en mindre detalje [:I]

Det er 15cm fundablokke, der skal bruges.

[Image: 6701_m.jpg]
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#4
Når man spørger politiet, henviser de til denne folderhttp://www.dkr.dk/ftp_files/WEBDOX/PDF/dkr_mat_045.pdf

Jeg tror ganske enkelt ikke der er fastsat noget hårdhedskrav til betonen. Det betyder at du kan vælge selv.

Venlig hilsen Lasse,DTAP
...Buy the best and cry only once.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#5
Jeg mener det skal være 16 mpa. men det er vist ikke et krav at det skal vibreres, så når du nu engang skal have det pillet ned er der ikke helt så meget arbejdet i det.

KR

If you pay with penuts.

You only get monkeys
If you pay with penuts.

You only get monkeys
Svar
#6
Minumum 16 mpa og jo det skal viberers, ifl. Hr Lars Birk Rigspolitiets sikrings konsulent. Et godt råd, få alt sort på hvidt fra ham inden man går igang med noget.

Midtfyns Bøsse & Skæftemager

WWW://GunOlsen.dk

Mvh Skotten

Hunt whit passion not of greediness.


Svar
#7
Jeg synes da også det kunne lyde som en god ide, at få en regelhenvisning og en klagevejledning fra ham, hvis nu man er i gang med at udbede sig noget skriftligt.

Han kan jo ikke bare vedtage med sig selv, hvad han mener skal være gældende ret. Kan han ikke henvise til nogen regler, kan han heller ikke fastsætte nogen selv. Hovedreglen i et demokrati er, at det der ikke er forbudt, er tilladt. Så når det nu ikke er forbudt at opbevare våben i et støbt boksrum med en hårdhed under 16 mpa uvibreret beton, er det altså tilladt.

Venlig hilsen Lasse,DTAP
...Buy the best and cry only once.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#8
Det eneste der står i loven er det vi alle kan læse for opbevaring i forbindelse med erhvervsmæssig handel.
Dertil kommer at politidirektøren til enhver tid kan fastsætte skrappere krav.
Hertil er der ikke så meget at være i tvivl om!

Efterfølgende spørger det lokale politi således teknisk afdeling, eller hvad det nu hedder.
Her sidder så en konsulent som "rådgiver" lokalpolitiet for at sikre at det ser fornuftigt ud landet over.
I den anledning foretages der en sikkerhedsmæssig vurdering sag for sag og det lokale politi læner sig således herefter op af hvad denne konsulent har sagt.
Har selv haft en positiv dialog med dem, der endte op i en for alle parter fornuftig løsning.
Detaljerne vil jeg naturligvis ikke udstille offentligt da folk med skumle hensigter måske læser dette[B)]

/GT

www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#9
var inde på våben kontoret en dag der hang en folder omkring våben skabe og sikrings rum . der var tegninger og alt hvad du har brug for at vide i

Michael

skovarbejder af guds nåde
Michael

skovarbejder af guds nåde
Svar
#10
Det er den gamle fra kriminal præventivt råd, den er kun retningsvisende og det er rigspolitiet der bestemmer/anbefaler hvordan det skal være i hvert enkelt tilfælde.
Men som sagt så er en åben dialog/samarbejde med de folk helt 100% frugtbart i sidste ende i stedet for at "holde på sin ret", som ikke er ret stor i den sammenhæng med en pasus i loven som den med politidirektøren.

/GT

www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#11
Du har selvfølgelig helt ret GT. Når man i en fornuftig dialog kan finde løsninger som både ansøgeren og politiet kan leve med, så er det langt at foretrække.

Men jeg mener at der for ikke så længe siden var en tråd herinde, hvor ansøgeren blev mødt med krav som var langt skrappere og dyrere at opfylde, end de der hidtil er stillet til etablerede våbenhandlere. Og det kan politidirektøren altså ikke bare indføre uden lovhjemmel. Der står nemlig ikke noget om, at han kan stille skrappere krav end der er i reglerne, kun at han for at sikre overholdelse af våbenloven og - bekendtgørelsen kan stille yderligere krav. Så politidirektøren kan altså ikke gøre hvad han vil, kun hvad reglerne giver ham mulighed for.

I den folder jeg linker til tidligere, angives at betonblandingen til sikringsrummet skal være 1:3:5. Jeg går ud fra, at der menes 1 del cement, 3 dele sand og 5 dele grus ?? Folderen er 10 år gammel, så den har sikkert dannet præcedens i en del tidligere afgørelser. Jeg kan derfor ikke se, at politiet pludselig kan stille skrappere krav, medmindre der i det mindste udsendes en vejledning fra RP eller JM hvoraf de nye krav fremgår. Endnu bedre var det, at skrive de nye regler ind i bekendtgørelsen. Så kan borgerne orientere sig om hvad der gælder, istedet for at lade sig "vejlede" af den myndighed som også skal behandle eventuelle klager over den konkrete afgørelse.

Det er ihvertfald en gang forvaltningsmæssig rod, som netop justitsministeriets myndigheder burde holde sig for gode til at begå.

Venlig hilsen Lasse,DTAP
...Buy the best and cry only once.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#12
Citat:quote:

Originally posted by LasseScout

Det er ihvertfald en gang forvaltningsmæssig rod, som netop justitsministeriets myndigheder burde holde sig for gode til at begå.


Det er en gang forvaltningsmæssigt rod - der findes ikke faste regler for hvordan et sikringsrum skal udføres. Det er helt op til den/de betjent/e som skal godkende, at vurdere sikkerheden og hvis disse ikke har nogen teknisk indsigt kan man ende med nogle krav som ville på Nationalbanken til at blegne af misundelse (better safe than sorry).
Personligt har jeg oplevet, at den ene betjent som var med (de var to betjente), var med som expert qua sin tidligere uddannelsen som håndværker...................han var udlært bager..............ikke et ondt ord om bagere meeen...............
I den modsatte ende har jeg besøgt en våbehandler på Midtsjælland som havde to store våbenskabe, med en bevægelsescensor, stående midt i en lade................dette var godkendt af den lokale politimyndighed.



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
#13
Det er heller ikke selve boksen´s udførelse de sætter særlig krav til, der holder de sig til den folder. Det er de komponenter der skal indgå i selve den elektroniske overvågning af boksvægne og dækket over boksen samt de om liggene lokaler og sikring af de adgangsveje ude fra ind til disse.

Det er såsom døre, vinduer og evt. port. Her gennemgå man sammen med ens lokal politi myndighed og sikrings konsulenten hvordan man kan udføre disse med dørkontakter, gitter osv, for at gøre adgang tiden så lang så mulig ved et evt forsøg på indbrud.

Det er så her jeg af bitter erfaring på det kraftigste anbefale man invitere sin lokale Bredskabs chef og sin forsikrings mand med ved den genmen gang.
Af den simple årsag, man kommer i strid med to myndigheder og forskringen skal også kunne sige god for det.

Den ene vil holde uønsket personer ude (politiet) og den anden ser helst hele fabrikken er åben med så mange flugtveje så muligt, i tilfælde af brand (Bredskabs chefen)han se helst noget i stil med hovedbanegården i Kbh.

Et godt råd er at lade dem stå ansigt til ansigt ved gemmen gangen og indbyrdes komme overens med de krav de hver især har. Men men det er ikke dem der er bygherre, det er også et spørgsmål om kr øre og man skal ikke være bang for at slå bremsen i, men som GT skrive, de er til at snakke med så længe man holder en sober trone.

Midtfyns Bøsse & Skæftemager

WWW://GunOlsen.dk

Mvh Skotten

Hunt whit passion not of greediness.


Svar
#14
Som ID siger, pas på de er ikke helt inde i hvad det er de har med at gøre. Men GT har en kontakt til en sikrings montør som kan sætte dem stolen for døren og lige fortælle dem hvordan og hvorledes.
Og hade jeg dog bare brugt ham så var jeg fri for at skulle have kronjuvelerne på sommerferie.

Jeg glemt i mit sidst indlæg at skriv man skal bede om et samlet referat af synet, fra de enkelte parter som var tilstede, og det skal være dig i henne Max 14 arbejdes dage, det kan de ikke nægte dig og så er der hold i hanke med hvad der er sagt og kan holdes op mod den endlige skrivelse der kommer, vis der lige har snedet sig en af deres egne fortolkninger ind, hvilke jeg var ude for Smile

Midtfyns Bøsse & Skæftemager

WWW://GunOlsen.dk

Mvh Skotten

Hunt whit passion not of greediness.


Svar
#15
Helt rigtigt.

Når myndighederne fortæller dig, hvad du skal gøre for at overholde reglerne, er det jo i virkeligheden forvaltningsmæssige afgørelser de træffer. De afgørelser kan du få skriftligt, og som hovedregel skal du have dem inden 14 dage.

Det behøver ikke give anledning til dårlig stemning mellem myndighed og ansøger, det er jo mange penge der skal lægges i sådan et byggeri, så selvfølgelig er det bedst med en skriftlig afgørelse. Man kan bare afslutte gennemgangen med at sige, at man gerne vil have skriftlighed i afgørelserne efter § 23 i forvaltningsloven.

Citat:quote:

§ 23. Den, der har fået en afgørelse meddelt mundtligt, kan forlange at få en skriftlig begrundelse for afgørelsen, medmindre afgørelsen fuldt ud giver den pågældende part medhold. En begæring herom skal fremsættes over for myndigheden inden 14 dage efter, at parten har modtaget underretning om afgørelsen.
Stk. 2. En begæring om skriftlig begrundelse efter stk. 1 skal besvares snarest muligt. Hvis begæringen ikke er besvaret inden 14 dage efter, at begæringen er modtaget af vedkommende myndighed, skal denne underrette parten om grunden hertil samt om, hvornår begæringen kan forventes besvaret.


Venlig hilsen Lasse,DTAP
...Buy the best and cry only once.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#16
Citat:quote:

Originally posted by ID

Personligt har jeg oplevet, at den ene betjent som var med (de var to betjente), var med som expert qua sin tidligere uddannelsen som håndværker...................han var udlært bager..............ikke et ondt ord om bagere meeen...............



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]



Det kan jo være han havde erfaring i at sikre romkugler og andre former for kaloriebomber [Big Grin][Big Grin][Big Grin]
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#17
[Image: 12.gif].....synd jeg ikke var hurtig i replikken, da de var her. Til mit forsvar skal sige, at det var først efterfølgende, at jeg fandt ud af at han var udlært som bager....han oplyste mig blot, da de kom, at han var med i kraft af sin tidligere håndværkeruddannelse. Jeg antog derfor, at "håndværkeruddannelsen" var relevant men...........Assumption is the mother of all fuck up's!



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
#18
Men du skal bruge 8 L beton pr. blok eller ca. 6 m3 støbemix og 1 pl. cement.

KR

If you pay with penuts.

You only get monkeys
If you pay with penuts.

You only get monkeys
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)