Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Erfaringer Dura Coat
#1
Kort mine erfaringer med Dura Coat såfremt, der er andre der vil forsøge sig.

Generelt er produktet let at arbejde med og man følger som udgangspunkt instruktionen.
Man skal sikre sig, at det påføres i tynde lag. Der må gerne gå nogle minutter mellem påførslerne, sådan at det opnår et "tørt look" inden næste lag kommer på. For mig har det typisk taget en time at færdigmale et skæfte med indlagte korte tøre-perioder.

Man skal passe på med for tykke lag, da malingen nemt kan løbe.

Hvis man ønsker et fint mat look skal man bruge minimum anbefalet mængde hærder (ca. 1-14/15). Bruger man maksimum mængde hærder (ca. 1-12) så får man en blank relativ glat overflade.
Det er også min fornemmelse, at tynde lag fremmer det matte loook, hvor tykkere lag fremmer mere blanke overflader.

Slibearbejdet skal være i orden inden man starter. Selv små huller og ujævnheder vil kunne ses gennem DURA COATen.

Jeg har brugt en spøjtepistol fra Jem & Fix. Den gør det fremragende, det er blot lidt ærgerligt at beholderen er så stor, for det er der ikke behov for.

Inden jeg maler taper jeg bagkappe og beddet område. Resten lader jeg stå frit, så der ikke kommer for bratte overgange mellem de malede områder og eks. magasinbrønd.

God Fornøjelse

Mvh Søren

[Image: 280Frdig007.jpg]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)