Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
At indhegne en skov
#1
Ja, så er Spørge Jørgen her igen.

Vi har lige modtaget de 1100 meter hegn vi skal bruge til
indhegning af den kommende skov.

Men jeg undrer mig lidt over det jeg har modtaget.

1100 meter hegn (150cm højt), 21 stk. ø10 stolper på 2 meter,
110 hegnspæle mod "galv vandrør" ½" 2 meter og så diverse kroge.

Er 150cm hegn højt nok til at holde råvildt væk og er det virkelig nok med 21 ø10 stolper ?.

I mine øjne bliver det da noget "rasleværk" ... eller ???

[Image: 6701_m.jpg]
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#2
ø 10 stolper er fine nok men ikke til hjørne pæl der skal du op i det dobbelte og minst en halv meter i jorden

Michael

skovarbejder af guds nåde
Michael

skovarbejder af guds nåde
Svar
#3
Citat:quote:

Originally posted by 260REM

ø 10 stolper er fine nok men ikke til hjørne pæl der skal du op i det dobbelte og minst en halv meter i jorden

Michael

skovarbejder af guds nåde



Jeg har tænkt mig at sætte to pæle i spænd (45 grader vinkel) for hver hjørne pæl.

Men er 150cm hegn højt nok ?

[Image: 6701_m.jpg]
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#4
150cm er fint til råvildt. Kronvildt, kan det begrænse adgang for men ikke hindre.

Det vigtigste med 150cm vildt hegn er det bliver sat så du "kan spille violin" på det. Det skal være stramt. Og det skal helt ned til jorden så hare'ne ikke kan komme ind. Harene kan tage alle top skudene, derfor skal de ikke ind.

Mvh
Christensen

Livet rummer mange forunderlige spørgsmål...
Hvorfor er det fx. fysisk umuligt at købe et våbenskab der er stort nok?
Mvh
Christensen
Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by Skovfogedelev Christensen

150cm er fint til råvildt. Kronvildt, kan det begrænse adgang for men ikke hindre.

Det vigtigste med 150cm vildt hegn er det bliver sat så du "kan spille violin" på det. Det skal være stramt. Og det skal helt ned til jorden så hare'ne ikke kan komme ind. Harene kan tage alle top skudene, derfor skal de ikke ind.

Mvh
Christensen

TAk for info [Smile]
Livet rummer mange forunderlige spørgsmål...
Hvorfor er det fx. fysisk umuligt at købe et våbenskab der er stort nok?



[Image: 6701_m.jpg]
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#6
med hensyn til hjørne så tager du en pæl lodret og en fra toppen 150cm og til jorden hvor du banker en kile i så de ikke flytter sig. dette gør du til hver side langs hegnet. hvis du er i trivl kan jeg tage et billede af hvordan vi gør

Michael

skovarbejder af guds nåde
Michael

skovarbejder af guds nåde
Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by 260REM

med hensyn til hjørne så tager du en pæl lodret og en fra toppen 150cm og til jorden hvor du banker en kile i så de ikke flytter sig. dette gør du til hver side langs hegnet. hvis du er i trivl kan jeg tage et billede af hvordan vi gør

Michael

skovarbejder af guds nåde



Det er lige netop det jeg mener med at sætte i "spænd" [Smile]

[Image: 6701_m.jpg]
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#8
Du kan stramme hegnstråden op med en alm. skraldetalje. Lav to brædder som har hegnets højde. bor 4-5 huller til gennemgående bræddebolte. Og to huller til et par bøjler som skal forbindes med en kæde eller wire til at trække i. Når du har rullet hegnet ud og rejst det op ad pælene monterer du brædderne og strammer ved at køre lidt med traktor/bil til hegnet er næsten stramt. Du kan nu stramme med taljen til det står som en pianowire mens du slår kramperne i.

[Image: Slvbukcopy-1-1.jpg]

+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)