Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vil gerne opfordre til at ride!!
#1
Hej.
Efter mange overvejelser kom jeg forleden frem til, at jeg nok hllere måte lære a ride. Både for at glæde kæresten, men også med en lille bagtanke/drøm en jagten efter en moose i Canada på hesteryg.
Red i ca. 1½ time med kæresten som lærer. Og så i dag var det op på hesten igen, men nu på vejen og nede i skoven.
Skoven er komunnens skov hvor mange folk rider. Selvsamme skov er nævnt under mit sidste indlæg under fanen "Jagtreviret".

Nå, men i den skov er der rig bestand af råvildt, og der er fine ruter igennm dem og ned til stranden. Men havde aldrig troet at jeg skulle komme så tæt på dyrene allerede første gang jeg var der ude at ride. Da vi rider igennem den for atkomme ned til stranden ser vi en smalrå inde imellem træerne 40 meter fra os. Hun bliver stående og glor bare på os imens vi rider videre.

Ned til stranden og plaske lidt i vandet. Og så tilbage igen. Og jeg ville selvfølgelig gerne igennem skoven igen [Wink]

Her ser vi samme sted som smalråen stod en rå, en smalrå og 2 lam. Og 15 meter fra dem står den samme smalrå fra før.
Som jæger er det fantastisk at komme SÅ tæt på dyrene.

Vi rider rundt om et hjørne og der lunter en rå stille væk ind imellem træerne. Vi rider 30 meter mere og jeg speder selvfølgelig ivrigt efter dyrene [:I]

Og der står han så. Bukken står intet mindre end 20 meter fra os inde imellem træerne. En fin gaffelbuk i uld bast. Han er dog utrolig stor af krop, men det gør jo ikke noget [Smile]

Vi stopper op og kigger på ham.. Og jeg ville lige have et bevis for denne hændelse, så jeg hiver mobilen frem og er ved at tage et billede da hesten vrinsker og bukken løber [B)]

Så I må tro på det jeg siger [^]

Op på hesten og ud i de offentlige skove! Der er rigeligt at se! Jeg bliver helt klart ved med at ride efter dette.

- Boldsen

*Beretta Silverpigeon.
*Voerre Titan II 6,5x55
Mvh.
Boldsen
Svar
#2
Skønt ja.. Hvor jeg bor er der 25 tønder land, en stor del af jorden er lagt ud til folde, da her er 25 travheste, på grunden er der så udlagt en træningsbane i en speciel slags grus, som går gennem en stor del af jorden. Der er en sø, en å, og længst nede på jorden et område hvor der er mose, granskov, og et bart stykke hvor der væltede et hav at grantræer i den sidste voldsomme storm. Jeg tog aftenturen med hunden kl. 19.00, vejret være dejligt. Stille solskinsvejr. På foldene hoppede harerne rundt mellem hestene, fasanerne hørte jeg, men så dem ikke, 2 agerhøns lettede hunden 1 meter foran mig til min store forskrækkelse (de er godt nok hurtige), Da vi kom ned i lysningen stod der 2 store råer, som løb over i mosen da de så os, og på vejen tilbage så vi 2 fine store bukke gå og spise spirerne 20 meter inde på naboens mark. I går så jeg også en buk. Den var ikke så stor, og var i bast.

Dejligt at have det hele så tæt på, det er virkelig en nydelse!!

Naboens grund er en total jagtnydelse. Den forrige ejer var formand for Dansk Jægerforbund, og ham der bor der nu er også jæger, virkelig et fedt sted.

Hvad heste angår, så rider vi ikke på dem her. Her er der en sulky efter dem :o)

[Image: jger.jpg] Man er først en rigtig mand når man er Morfar"
"Den der ler sidst er langsomt opfattende"
Svar
#3
Citat:quote:

Originally posted by Boldsen

Jeg bliver helt klart ved med at ride efter dette.



Det giver også sådan nogen dejligt stramme baller [:I][Big Grin][Wink]

[Image: Takleberry-1.jpg].

[Image: ajbutton.gif]
Nu med "Harley"-rifler [8D]
Svar
#4
@ Tackleberry:
Det er da 15 år for sent at begynde at ride... Har selv været på hestem i voksenalder...
Havde jeg vidst det jeg ved i dag omkring det, at gå til ridning, så var jeg startet som 15 årig....
Sikke nogle klubjulefrokoster..!!! ;-)

.....nu også ejer af en pumpehagler :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#5
jeg har også altid godt kunne tænke mig en hest! jeg har bare aldrig haft plads i fryseren

Michael

skovarbejder af guds nåde
Michael

skovarbejder af guds nåde
Svar
#6
Konen og datteren ser jævnligt en lille rudel kronvildt på under 100 m, når de er ude at ride. De står bare og glor, fortæller de.
Panthera

[Image: Img_2757-1.jpg]
Sic bisquitus disintegratum

Jake - min bedste hund - RIP.
Sic bisquitus disintegratum
Svar
#7
Hehe.. Ja de er skønt, både emed stramme baller og selve oplevelsen. Har dog ikke min egen hest og sådan. Dét er sgu for bøvlet. OG starter sgu heller ikke lige til ridning, det er da lidt for fimset, synes jeg [Wink]

Er overrasket over at der ikke er kommer noget sjofelt ind over det med at ride i jeres svar [Big Grin]

Og, ja hest smager udemærket.

- Boldsen

*Beretta Silverpigeon.
*Voerre Titan II 6,5x55
Mvh.
Boldsen
Svar
#8
Hvad siger loven om jagt fra hesteryg ? [Wink]

Spøg til side, så har jeg aldrig været specielt glad for heste, men efter en teambuilding tur hvor jeg var på hesteryg, må jeg indrømme at det er en fed oplevelse...

Hilsen
Kenneth

-------------------------------------------
CTRL-Z virker desværre ikke i det virkelige liv
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#9
Du må vel gerne jage fra hesteryg. Bare ikke mototiseret køretøj. Smile Meeeen, det ville sgu være for let [Big Grin]

- Boldsen

*Beretta Silverpigeon.
*Voerre Titan II 6,5x55
Mvh.
Boldsen
Svar
#10
Jeg gad nok se den hest der staar still efter skuddet. Du paa roven, riffelpiben bojet, skaftet flakket og kikkerten med skaar i linserne.
hogmeister
Hogmeister
Svar
#11
hæhæ... vent nu bare til lyddæmper jagt bliver tilladt... Kan man ikke lade en 243 subsonisk og nå over 600 joule? ... eller skal man op i en tungere kugle for at nå de 600 joule?

.....nu også ejer af en pumpehagler :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#12
Hvorfor 600 Joule[?]

Hilsen BB.

Hellere et skud for lidt, end et skud for meget...
Hilsen BB.

Hellere et skud for meget, end et skud for lidt...om nødvendigt
Svar
#13
Er 600 joule ikke mindstekravet til energi på råvildt?

.....nu også ejer af en pumpehagler :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#14
Citat:quote:

Originally posted by hogmeister

Jeg gad nok se den hest der staar still efter skuddet. Du paa roven, riffelpiben bojet, skaftet flakket og kikkerten med skaar i linserne.
hogmeister



Heste kan afrettes til at stå stille selv om der bliver skudt, for kan en hund og konen, så kan krikken også[Big Grin][Big Grin]

Mvh

Santo
Mvh

[Image: 422764-125392427587619-45944359-n.jpg]




Livet er for kort til jagt og riffelskydning! Man kan simpelthen ikke leve længe nok.
Svar
#15
Heste kan afrettes til at stå stille selv om der bliver skudt, for kan en hund og konen, så kan krikken også

ja nemt. første skud skal bare side i panden på krikken
Svar
#16
Citat:quote:

Originally posted by ran

Er 600 joule ikke mindstekravet til energi på råvildt?

.....nu også ejer af en pumpehagler :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)



Det er 800 joule...

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: wardwarf-1.jpg]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)