Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Har jeg bestilt en forkert pibe??
#1
Jeg har bestilt en S&L ved REX, men våbenkontoret har efter 3 uger stadig ikke sendt tilladelsen[Sad!][Sad!][Sad!] - og så sker der endnu en katastrofe!!: På messen i Odense ser jeg et eksemplar af en S&L med QPQ behandlet løb, og bliver straks irriteret over jeg ikke bestilte sådan et løb[}Smile]
- er der nogen der har NYE erfaringer med sådanne løb??
- og kan jeg få det gjort efterfølgende på min pibe?

MVH

Morten

You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life.
MVH

Morten

You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life.
Svar
#2
Slap dog af [Wink] - QPQ er bare super, det vil du ikke fortryde.

Du skal bare kontakte GT - no problem, bare lad være med at anvende piben, inden QPQ.

Mvh. AB
Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Svar
#3
QPQ ?????
Hogmeister
Hogmeister
Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by hogmeister

QPQ ?????
Hogmeister



http://www.haustrupbodycote.dk/00195/00104/

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: wardwarf-1.jpg]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#5
Gad vide hvad en kryogen og QPQ behandling ville komme til at koste?
Svar
#6
QPQ koster kassen hvis man bare har en enkelt. Der er opstartgebyr og da en lang pibe fylder meget så er det muligt at du skal betale for en hel charge selv.

Kryogen behandling har jeg ingen anelse om, men der gælder sikkert nogenlunde de samme betingelser.

Inden man QPQ behandler en pibe skal man gøre op med sig selv hvad det er man vil opnå. Er det prisen værd hvis man tror man forlænger levetiden. Ingen aner jo reelt hvor meget det gir eller ikke gir.

Lidt ligesom at betale for molybelagte kugler der efter sigende slider mindre på løbet. Prisen pr. skud (slitage på pibe + patronprisen)ender med at være den samme og så kan det i min verden ikke lønne sig.

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: wardwarf-1.jpg]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#7
Citat:quote:

Lidt ligesom at betale for molybelagte kugler der efter sigende slider mindre på løbet. Prisen pr. skud (slitage på pibe + patronprisen)ender med at være den samme og så kan det i min verden ikke lønne sig.



Det kan godt være at tråden er ved at blive afsporet lidt nu og jeg er da heller ikke i tvivl om at M@X har ret i ovenstående postulat. Men hvordan forholder det sig med at skifte mellem molybelagte og ubelagte projektiler i samme pibe? Skal piben ikke gøres hysterisk ren før hvert skift eller er det lige meget?

mvh
hjemmeladeren
Hjemmeladeren

Det er en sej død at blive trådt ihjel af gæs
Svar
#8
Jeg har skudt ca 10 skud rhino gennem min 22-250. Uden rensning skød jeg almindelige hulspids bagefter. Der var ingen forskel før og efter for mig. Det kan dog godt være at jeg ikke skyder så godt at eventuel molybdæn påvirker mine serier. Andre kan godt have andre oplevelser. Men det er vist mest religion. Det meste omkring våben er vist lidt som religion. Smiley der klør sig på hagen.
Nogen der kan byde ind med hvad en behandling kunne ende op i cirka, QPQ og kryogen?
Evt via pm pga regelsættet.
sorry for hijacking af tråd.
Svar
#9
Kryogenbehandling kan jeg svare på - send PM

CP
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#10
Hej Blackadder,

var det en af de gamle Classic eller en af de nye Classic DL du havde købt?

Hvis det er en af de gamle, skal du lige have afklaret om du vil have hele låsestolen med til behandling idet den ikke umiddelbart kan tages af.
Ligeledes skal der lige spørges hos S&L om de mener man stadig har en fastsiddende pibe efter QPQ behandling hvis det er en af de gamle Classic.

PS: den Classic DL jeg havde med på messen var fuldt QPQ behandlet! ikke kun løbet!

/GT

www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#11
slettet
Svar
#12
Citat:quote:

Inden man QPQ behandler en pibe skal man gøre op med sig selv hvad det er man vil opnå. Er det prisen værd hvis man tror man forlænger levetiden. Ingen aner jo reelt hvor meget det gir eller ikke gir.



Den største fordel ved QPQ behandling er overlegen korrosionsbeskyttelse. DET er pengene værd - uden tvivl efter min mening!!
Svar
#13
Men hvad koster det?
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)