Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sako Quad .22 vs. Browning T-Bolt .22
#1
hej.

jeg skal have anksakkfet mig en ny salonriffel. [Big Grin]

har kigget meget rundt på markedet, men de to som sagde mig mest var

Sako Quad synthetic .22lr. pris 6300kr.

og

Browning T-Bolt Composite Sporter .22lr. pris ca. 6000

HVILKEN VILLE I VÆLGE?
og hvilken ville i anbefale?

de skal bruges til rågeregulering og lidt baneskydning.

derfor vil jeg meget gerne høre om der er nogle der har nogle erfaringer med disse våben, eller om jeg bare skal få de tanker ud af hovedet.

og er de pengene værd eller?

i må også gerne komme med andre forslag til hvilke våben der kunne være gode. har 5000-6000 til rådighed.

- Tobias

Tobias
Tobias
Svar
#2
Til hver en tid Quaden. God kvalitet, præcis og med mulighed for vekselpiber.

Jeg har ikke skudt med T-bolten,men den føles slet ikke som samme kvalitet - koster den virkelig 6K?

C
Stort knald = stort smil :-D
Svar
#3
okay.
ja den er rimelig dyrSad men der er der jo det der straight pull bolt action der gør den er ekstremt hurtig at betjeneBig Grin

men tak for svarBig Grin

er der andre der nogle erfaringer?Big Grin

Tobias
Tobias
Svar
#4
olsen :
ved du hvor præcis den er på 50m. - 100m.? Smile fordi rågerne bygger rede rimelig højt (25m.) og den skal bruges til lang distance skydning på skiver (100m.) og måske andet småvildt på de 50m. Big Grin

Tobias
Tobias
Svar
#5
Hvad med at overveje en pump action salonriffel ?

De eneste 'fordele' jeg(med mit begrænsede kendskab til T-bolten) kan få øje på, er at du får langsommere repetering i en straight pull i forhold til en pump-action, og at du betaler alt for meget for den [Wink]

Hilsen
Kenneth

-------------------------------------------
CTRL-Z virker desværre ikke i det virkelige liv
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#6
Jeg ville vælge Sako'en, fordi der er vekselpibe og dermed har du muligheden for en kal. 17 og den skal man ikke glemme eller tage fejl af til rågejagt.

Fair
Mvh.
Fair
Svar
#7
Jeg har ingen erfaring med pump action. Jeg tvivler på at en T-bolt er specielt meget hurtigere i praksis - og hvorfor skal det gå hurtigt? Når du har skudt er fuglene jo lettet alligevel...

Hellere vægte kvalitet og præcision. Faktisk er det meget svært at få bedre end en gammel baneriffel - eneste problem er mangel på magasin. Præcisionen slår i hvert fald næsten alle jagt-salonrifler.
Stort knald = stort smil :-D
Svar
#8
kenneth: vil overveje det, men holder de i længden? jeg kender en som har haft sådan en og han synes den ikke er noget at råbe hurra for... Big Grin

fair: okay, men jeg tror bare jeg skal have en .22lr. (men okay, muligheden er der jo) Smile

olsen : okay, men du synes en sako quad er det bedste køb? Big Grin men som jeg skrev tidligere : ved du hvor præcis sako'en er ? Smile

Tobias
Tobias
Svar
#9
mht Råger .. det jeg finder sværest er når man endelig har fundet den lille sorte 'klat' der er fri (og det er tit svært) - og man har brug for andet skudet .. er ikke så meget repeterings hastigheden i sig selv (ja ved godt når det er flyveunger lidt senere, så er de på vingerne efter første 'bjæf') ..men mere bibeholdt fin sigte.

På Luftriflen har jeg biathlon rettræk repetering (FX Cutlas).. men det 'ryk' man laver er nok til at fin sigtet flytter sig. Her ville det klar have været bedre hvis jeg havde investeret i en FX ½auto = nul rekyl/fuld bibeholdt finsigte

Min 22LR har alm bolt action.. kan ikke mærke fordel/ulempe forskel i forh. til den rettrækkende Luftriffel. Finsigtet 'flagrer' lidt efter første skud på begge to.

Så det der evt 'Lucky Luke' aspekt synes jeg ikke du skal prioritere så højt mht Rågerne. Faktisk stabil/lidt tungere salon ville være at foretrække. Jeg roder med et projekt at få lavet en 'svelle' til min Fx da plastskæftet er for let for min smag

/wold_skate

[Image: wolf.jpg]
Scout for a blind dog - and throw him a bone

Scout for a blind dog - and throw him a bone
Svar
#10
fair: okay, men jeg tror bare jeg skal have en .22lr. (men okay, muligheden er der jo) Smile

Joh alså 22lr er rigtig billig mod .17 men sikkerheden skal vi jo også tænke på!
Mvh.
Fair
Svar
#11
Hej Tobias

Hvor i landet holder du til? hvis det er i nærheden af Sønderborg, så kan du prøve min quad, har både .22 LR og .17 Hmr til den.

og præcisionen er der ikke noget at udsætte på, det er helt sikkert.

Vh
Morten

thirty-ought-six, Concrete killer for life
Vh
Morten

Jeg lider ikke af sindssyge... Jeg nyder det faktisk.
Svar
#12
mosse: jeg bor i brønderslev i nordjylland, så tror ikke jeg kan komme derned men tak alligevelBig Grin dejligt at høre med præcisionen Smile hvor lang tid har du haft den? og har der været nogle fejl eller noget med den? Big Grin

Tobias
Tobias
Svar
#13
Jeg har haft den i små 4 år nu, og jeg har aldrig haft nogen problemer med den, det er bare mekanik der funker!

Så du skal da helt sikkert ha sådan en fætter!! det vil du ikke fortryde [^]

Vh
Morten

thirty-ought-six, Concrete killer for life
Vh
Morten

Jeg lider ikke af sindssyge... Jeg nyder det faktisk.
Svar
#14
det lyder bare godtBig Grin så den vil jeg kraftigt overvejeBig Grin

Tobias
Tobias
Svar
#15
Har du købt dig en salonriffel, Tobias? Hvis ikke, har jeg en fin en til salg....

Knæk og bræk!
-Klud.

Den der ler sidst......
Er langsom i opfattelsen!
Knæk og bræk!
-Klud.

Den der ler sidst......
Er langsom i opfattelsen!
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)