Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Spørgsmål vedr. gummistøvler
#1
Da jeg er en velvoksen herre med en læg som en god gammeldags telefonpæl, har jeg store problemer md at finde et par gummistøvler, jeg kan passe. Kan godt få et par, jeg kan komme i, men der er ingen overskydende plads rundt i læggen. Det er pisse irriterende. Har været igennem alle de kendte mærker. Le Chameau laver med ekstra vidde, men kun 52 cm. Det er ikke helt nok.

Derfor henvender jeg mig til jer. Det kunne være, der er nogen, der har erfaringer indenfor dette.

Har et par La crosse 3/4 men de er altså en anelse for fimsede.....

BigDane

Jag eller bliv jaget.......
BigDane

VENI VEDI VICI

Ja selvfølgelig skal den derind.... Det er helt normnalt......

Nu også med en No. 1....

Svar
#2
Hej.[Smile]
Har du prøvet tretorn??[Wink]
Den model jeg selv har, er der meget plads i.Den hedder setter plus.
Svar
#3
Hej....

Nej, har aldrig prøvet Tretorn. Har lige været inde og google Tretorn Setter plus. Kan ikke finde dem, men eb der hedder Setter Nordic. De går så kun til str 47. Jeg skal have 48 eller 49.

Men anyway. Tak for buddet....

BigDane

Jag eller bliv jaget........
BigDane

VENI VEDI VICI

Ja selvfølgelig skal den derind.... Det er helt normnalt......

Nu også med en No. 1....

Svar
#4
Jeg har lidt samme problem som dig. Oveni det en problematisk højre ankel, som er lidt kraftigere end den venstre pga. en operation efter en sportsskade.
Le Chameau og de andre franske støvler kan jeg simpelt hen ikke få foden i - og hvis det lykkes, sidder skaftet og "vulker" ned over anklen, fordi støvlen ikke kan trækkes helt op.
Forrige år købte jeg et par Alpha Burly med 600 g tinsulate i størrelse "mand" - mørkegrønne med en gul kant - de er ikke feminine - og de er bare rigtig rare at have på - og så er de varme. Endvidere er den gode stødabsorberende sål ikke så hård at gå på, når man som jeg ikke hører til i den feminine vægtklasse... ;-)
De ser store og klodsede ud - men når du går i dem ude på jagten er de lette - og vejer ikke ret meget.
Det er de mest komfortable gummistøvler jeg har haft.

.....nu også ejer af en pumpehagler :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#5
Dem har jeg også prøvet. Det eksemplar, hvor spænden sidder bagpå. Yderst behagelig støvle. De går lige til et pat helt tynde bukser. Problemet er når jeg til vinte har tykkere bukser på, jens lyner og lange sokker, så er pladsen trang. Og skaftet sidder og gumper på læggen trækker det i bukserne. Okay jeeg er måske sippet, men det er pisse træls.....alternativet er læderstøvler. Det er ikke et problem at få, har flere par, men der er bare områder, hvor et par gummirøjsere er påkrævet....
BigDane

VENI VEDI VICI

Ja selvfølgelig skal den derind.... Det er helt normnalt......

Nu også med en No. 1....

Svar
#6
Det kan jeg godt se - så er du aligevel hårdere ramt end mig...

Du kunne jo købe et par åndbare skridtstøvler med korte støvleskafter. De er vandtætte helt op til bagdelen, hvis du går i våde siv - og vejer stort set ingenting. Men støvlerne er alm. kolde gummistøvler - men med god plads til alt det du skal have på for at holde varmen. Dem bruger jeg selv ved åen om natten, når jeg går i de våde sig og fisker...

.....nu også ejer af en pumpehagler :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#7
Det var også en mulighed.....

Vil nu bare gerne have et par almindelige røjsere, der passer. Skulle måske tjekke det Amerikanske marked, alting er større derovre...... [Wink]

Tak for forslagene.... [Smile]

BigDane

Jag eller biv jaget
BigDane

VENI VEDI VICI

Ja selvfølgelig skal den derind.... Det er helt normnalt......

Nu også med en No. 1....

Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)