Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
drikkepenge i polen
#1
hej
jeg står for at skulle til polen på bukke jagt til premieren ,
det er første gang jeg skal der ned, nu kommer mit spørgsmål: hvad er normalt størrelse på drikkepenge til jagtføren ?

hilsen koelj
Sigt højt og de går ned
hilsen koelj
Sigt højt og de går ned
Svar
#2
jeg giver 10 til 25 euro pr skudchance, alt efter hvor god / besværlig bukken var.
ser vi intet, eller er han svær at få ud af bilen / tårnet får han intet.
jeg afregner efter hver pürsch og fortæller hvorfor, så han ved at jeg betaler for indsatsen, og ikke bare pr automatik.

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#3
Nå da Strom - taler du nu også polsk [Big Grin]

De fleste polakker taler meget lidt - andet end polsk, og det kan jo gøre det lidt svært.

Selvfølgelig skal de have en skilling, hvis de har opført sig ordentligt [Wink] 10 € svarer til en halv dagløn, og de får jo "løn" i forvejen af jagtforeningen.

Når det så er sagt, bruger jeg jo også "gulerod" efter fortjeneste, men pas nu på, at det ikke er pengene der bliver focus. Jeg kan godt finde på, at "bestille" noget bestemt - enhjørninger, proptrækker eller lignende - og så udlove en dusør. Det kunne sagtens være 50 €, og når de så ved det fra året i forvejen - så kan det godt blive sjovt [Smile]

Mvh. AB
Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Svar
#4
tak for svarene så kender jeg lidt til størrelsen af drikkepenge i polen.[Smile]

hilsen koelj
Sigt højt og de går ned
hilsen koelj
Sigt højt og de går ned
Svar
#5
Drikkepenge og kørepenge?

Det er blevet meget normalt at betale op 35-40 Euro for kørsel pr dag. Alt efter hvor grådige polakerne er og omfanget af kørsel, så har jeg/vi defor valgt at "justere" drikkepenge lidt, således at en god jagt/god buk giver 10-20 Euro - "afskydning" af gennemsnits buk udløser ingen ting. Det er også en god ting at aftale med evt. medrejsende, hvad man har tænkt sig at give i drikke penge.

Hvis det er god privat indkvartering, så husk madmor!

Mvh Thorlak

Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)