Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Stor/Lille kaliber (2)
#1
http://www.jensensafaris.com/2009%20Sene...-Apr10.htm

Tjek dette link, Far/Søn Safari Limpopo

MVH Jens Peter
MVH Jens Peter
Stalking the Stories, Fishing for Facts
Svar
#2
Flotte beretninger og rigtig flotte billeder - måske lige med undtagelse af de to fotos, hvor hhv. søn og far har en lukket riffel pointing right at them[B)]

/bundgaard
Svar
#3
halløj Jens Peter
jeg ved ikke om du mener det er godt eller skidt?

min personlige mening er at det er for tidligt at lade sit barn muntre sig med virkeliggøre videospillet.
der er da nogle af de unge mennesker der kan ramme med en riffel, men jeg bryder mig ikke om det.

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by STROM

halløj Jens Peter
jeg ved ikke om du mener det er godt eller skidt?

min personlige mening er at det er for tidligt at lade sit barn muntre sig med virkeliggøre videospillet.
der er da nogle af de unge mennesker der kan ramme med en riffel, men jeg bryder mig ikke om det.

mvh
Strom, naturgænger



Enig.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#5
Helt uenig !

Det må være en drøm for enhver knægt at opleve den rigtige uforfalskede vare sammen med sin far. Når det så foregår med en PH der er udlært i at gribe ind hvis jægerens skud ikke sidder perfekt, kan jeg ikke se det mindste galt i det.

Forudsat selvfølgelig at drengen har lært almindelig sikkerhed og våbenbetjening, men hvorfor skulle han ikke have det ?

Venlig hilsen Lasse,DTAP
...Buy the best and cry only once.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#6
Flotte billeder. Det er sjældent at naturen lader sig indfange sådan.
Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by ujensen

Citat:quote:

Originally posted by STROM

halløj Jens Peter
jeg ved ikke om du mener det er godt eller skidt?

min personlige mening er at det er for tidligt at lade sit barn muntre sig med virkeliggøre videospillet.
der er da nogle af de unge mennesker der kan ramme med en riffel, men jeg bryder mig ikke om det.

mvh
Strom, naturgænger



Enig.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.



Helt uenig
MVH
Løvig
Svar
#8
Det må vel et eller andet sted bero på en vurdering af modenhed og interesser. Det var da helt sikkert noget jeg kunne finde på at gøre sammen med min egen lille knægt, når jeg mener han har de færdigheder der skal til, både fysisk og psykisk .... og ikke mindst et ønske om det.

/Stanton

Der er intet der slår "svineheld" ....... !!
/Stanton
Svar
#9
Helt enig, med uenig[Big Grin]

Det må være en oplevelse for livet Far og søn på jagt sammen i Afrika.

Knægten har vel vist en riffelhåndtering der er meget bedre end mange voksne jæger..

I didn't come this far to miss!
I didn't come this far to miss!
Svar
#10
Hej
Det er en oplevelse,gjorde det selv for tre år siden og har intet fortrudt,knægten blev så bidt af det at vi må afsted til august[Big Grin]
MVH
LØVIG
Svar
#11
Som de fleste af jer ved,så foregår ALT jagt i Sydafrika, med en uddannet PH (Professinal Hunter), og det er der lov for.
Der er INGEN aldersbegrænsninger for jægere.
Og de unge mennesker, skal først bevise på en skydebane at de kan håntere riflen, og ramme inden jagt.
Så, jeg kan ikke se noget galt i dette, overhovedet. (jeg mener ligesom nogle af jer , at det må være en kæmpe oplevelse for de unge mennesker at få lov til at komme rigtigt på jagt sammen med én af forældrene og en PH)
Angående kaliber, så er det også PHen der har ansvaret her, og HVIS det går galt med skuddet til de små antiloper, så bruger PHen selv samme riffel til at rette på fadæsen, og render ikke rundt med en Blazer Magnum som Back Up, for at skyde småvildt.
Når jeg er i Afrika køber jeg altid en håndfuld sprit nye jagtblade og læser dem i natlampens skær, og der er der billeder af meget unge mennesker der skyder alt fra Kudu størrelse og nedad med .222/.223/.243 og også Impalaer med Luftriffel, og masser af jægere der skyder alt muligt med Bue og Pil.
MVH Jens Peter
MVH Jens Peter
Stalking the Stories, Fishing for Facts
Svar
#12
Næeh - en knægt i forbindelse med en ansvarlig far og en PH - jeg kan ikke se problemer i det !

De unger der vokser op med naturlig omgang med skydevåben, det være sig i forbindelse med jagt eller på skydebaner, får et naturligt forhold til våben.

Og JPJ - du har helt ret i dit udsagn om PH'ens ansvar. Det er ham der har vurderet og tager ansvar når det siges: You can shoot !

Uanset alder, har PH'en dannet sig et billede af skydefærdigheder før jagten starter - og varierer skudafstandene efter dette.
mvh
Svar
#13
Citat:quote:

Originally posted by jss

Næeh - en knægt i forbindelse med en ansvarlig far og en PH - jeg kan ikke se problemer i det !

De unger der vokser op med naturlig omgang med skydevåben, det være sig i forbindelse med jagt eller på skydebaner, får et naturligt forhold til våben.

Og JPJ - du har helt ret i dit udsagn om PH'ens ansvar. Det er ham der har vurderet og tager ansvar når det siges: You can shoot !

Uanset alder, har PH'en dannet sig et billede af skydefærdigheder før jagten starter - og varierer skudafstandene efter dette.



Du har helt ret jss,learning by doing er klart den bedste måde,jeg mener klart at de unge mennesker der får jagten og skydevåben ind med "modermælken" har en stor fordel frem for dem der skal lære det helt fra starten når de er 16+....men det er jo bare min mening/erfaring
MVH
LØVIG
Svar
#14
Citat:quote:

Originally posted by Jens Peter Jensen

også Impalaer med Luftriffel,


Nu er da vist hverken luftgeværer eller randaffyringsvåben tilladt til jagt på Impala nogen som helst steder i Sydafrika.
Svar
#15
Citat:quote:

Originally posted by 416Rigby

Citat:quote:

Originally posted by Jens Peter Jensen

også Impalaer med Luftriffel,


Nu er da vist hverken luftgeværer eller randaffyringsvåben tilladt til jagt på Impala nogen som helst steder i Sydafrika.



Ved du det eller gætter du?
MVH
LØVIG
Svar
#16
Citat:quote:

Originally posted by løvig

Citat:quote:

Originally posted by 416Rigby

Citat:quote:

Originally posted by Jens Peter Jensen

også Impalaer med Luftriffel,


Nu er da vist hverken luftgeværer eller randaffyringsvåben tilladt til jagt på Impala nogen som helst steder i Sydafrika.



Ved du det eller gætter du?
MVH
LØVIG

Dette link fra Limpopo skulle vist dække.
http://www.limpopo.dk/upload/documents/l...alibre.pdf


Svar
#17
Citat:quote:

Originally posted by 416Rigby

Citat:quote:

Originally posted by løvig

Citat:quote:

Originally posted by 416Rigby

Citat:quote:

Originally posted by Jens Peter Jensen

også Impalaer med Luftriffel,


Nu er da vist hverken luftgeværer eller randaffyringsvåben tilladt til jagt på Impala nogen som helst steder i Sydafrika.



Ved du det eller gætter du?
MVH
LØVIG

Dette link fra Limpopo skulle vist dække.
http://www.limpopo.dk/upload/documents/l...alibre.pdf





Det ka jo være at der er en lidt mere lemfældig holdning til tingene dernede[Wink].
Min fedeste oplevelse var da knægten skød sin første buk for øjnene af mig, så jeg er helt på linie med JPJ, det er fedt[^][Big Grin]

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
I don`t shoot innocent animals, only the ones that looks guilty
Svar
#18
Citat:quote:

Originally posted by Kima
Det ka jo være at der er en lidt mere lemfældig holdning til tingene dernede[Wink].



Ja, med den form for samfundsansvar de lokale politikere lægger for dagen dernede, kan man nok ikke fortænke visse andre dele af samfundet (samt besøgende ”jægere”) i at udvise samme grad af manglende respekt for loven.
Og samtidigt betragtes disse ”små” forsyndelse jo nok lidt på linje med den danske indstilling til sort arbejde og hastighedsbegrænsninger.

Men hvad angår ”unge jægere” er jeg enig. Kan de mestre riflen skal de så sandelig have mulighed for at gå på jagt ”under passende opsyn og vejledning”.
Svar
#19
Citat:quote:

Originally posted by 416Rigby

Men hvad angår ”unge jægere” er jeg enig. Kan de mestre riflen skal de så sandelig have mulighed for at gå på jagt ”under passende opsyn og vejledning”.



Så kunne det jo være passende med lidt vejledning i våbenbehandling - lukket riffel med mundingen pegende mod ens egen hoved eller overkrop!!

Men det har de måske også en lidt mere lemfældig holdning til!!

[Image: sj001.png]

[Image: sj006.png]

Hilsen - Renegade
Svar
#20
Undskyld mig... Jens peter jensen, hvad har du imod store kalibere/magnum....[?] Det virker lidt som om, at du har et anti parti over for big bore.
Syntes det virker underligt/amerikansk at skyde store dyr med lille kalibere.

Lang lås, og tyk pibe..
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)