Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Bedste håndkikkert til 1000 kr
#1
Min chef(er) skal have en håndkikkert udleveret, og valget er faldet på en Barska 8x32 [:o)] Han har nada forstand på optik (og her er jeg nok også i samme kategori mht. håndkikkert) men når grænsen er 1000 kr., hvad er så det bedste man kan købe ??

Den højeste prioritet må være holdbarhed, dernæst optisk kvallitet !

Nogen bud ??

[Image: Takleberry-1.jpg].

[Image: ajbutton.gif]
Nu med "Harley"-rifler [8D]
Svar
#2
Ville nok kikke efter en Optimic på tilbud.

Har selv en i 8x42 som er 3 år gammel, fungere utroligt i forhold til prisen.

Alt der ikke slår dig ihjel......gør dig stærkere!
Alt der ikke slår dig ihjel......gør dig stærkere!
Svar
#3
Citat:quote:

Originally posted by fhansen

Ville nok kikke efter en Optimic på tilbud.

Har selv en i 8x42 som er 3 år gammel, fungere utroligt i forhold til prisen.

Alt der ikke slår dig ihjel......gør dig stærkere!



Enig købte en til at have liggende i bilen. Den klarer snildt at kigge på en buk når solen er på vej ned. Men derefter er den færdig ift. min leupold. Man må ikke forvente det vilde, men man får faktisk mere end 1/10 af en Zeiss for den 1/10 man betaler.

har haft min i 2-3 år

VH Søren

Big Green for ever
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#4
Min svigerfar købte en billig Leupold ved Rex. Jeg kan ikke huske modelnavnet, men den er vandtæt og fungerer fint.

vh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#5
Smukt - jeg foreslår chefen at han udvider sin horisont og kigger på dem. Takker

[Image: Takleberry-1.jpg].

[Image: ajbutton.gif]
Nu med "Harley"-rifler [8D]
Svar
#6
Fraråd ham Lazer. Har en, rigtig dårlig ran skarphed, dårlig skarphed generelt, der hvor man kan korrigere for at man ikke ser ens på begge øjne er gået i udue. [Sad]

Mvh
Christensen

Livet rummer mange forunderlige spørgsmål...
Hvorfor er det fx. fysisk umuligt at købe et våbenskab der er stort nok?
Mvh
Christensen
Svar
#7
Enig med eleven.[B)]Min 8x42 lazer er den ringeste kikkert jeg nogensinde har haft.[xx(][xx(][xx(][xx(]
Svar
#8
Jeg har bestil en hawke "stalker" 8x56 fra theOpticszone.co.uk på bud, til 50£, den er godt nok lidt stor og tung, men jeg kunne ikke nære mig.

-
Michael Hansen
Suppejægeren
-
Michael Hansen
Suppejægeren
Svar
#9
Prøv lige at kigge på denne hjemmeside, der er godt nok mange "fæle fristelser", men der er altså også et par rigtigt gode bud, som næsten holder dit budget.[:I]

http://www.opticswarehouse.co.uk/product...nce+Optics

Jeg tænker specielt på Minox 10x42 og Minox 8x42 til 147 euro, begge to i "sne-camo", men det er vel til at leve med til den pris.
Jeg har selv en Minox 10x42 som jeg er super glad for, selv om det lige nu piner mig at jeg betalte over 2K for min
[xx(]

/Stanton

Der er intet der slår "svineheld" ....... !!
/Stanton
Svar
#10
IKKE enig med 7' og ultra, vi har 2 Lazer i huset (+ Zeiss, leupold, Tasco Titan:-(, m.fl. Set i forhold til prisen, vi gav få hundrede kroner, har de været rigtig gode som "handskerumskikkerter"

Off topic. En jagtkammerat viste mig sidste år en ny"investeret" kikkert - den var virkelig god og skarp at kigge i - han spurgte hvad jeg troede han havde givet for den? Jeg skød LANGT forbi, svar: 100,- (en hund) i LIDL

CP
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#11
Bedste kikkert til under 1000,00 er Leopold Yosimete 8x30.
Jeg har selv en.
Den er af en størrelse hele familien kan håndtere og så er den ikke ret stor.

http://www.theopticzone.com/default.aspx...il&id=1156

To Molboer, der skyder .... Two Molboes shooting ....
Nej, jeg kender desvære ingen "smarte" citater.
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#12
Rex, ved du om den kan fås til nogenlunde samme pris herhjemme i butikkerne (eller hvad de tager for shipping til dk)? Er selv på udkig efter en kikkert i samme prisleje.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)