Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
fireforming ?
#1
Hej
ja jeg burde jo nok vide det; men vil lige være helt sikker.
når jeg omdanner .308 win hylstre til 7-08 rem. bør jeg så starte med reduceret ladning, de har jo samme mål bortset fra at 7-08 er en anelse længere [?]

Den er iøvrigt lækker og handy og behagelig og skyde med[:p] den lille Tikka, jeg skal blot have en mindre og letter kikkert på så den kan komme helt ned i nærheden af de 4 kilo total.
mvh
358jap

rigtige "autistfamilier"
holder lørdagshygge ved ladebordet.!
Svar
#2
Citat:quote:

Originally posted by .358jap

Hej
ja jeg burde jo nok vide det; men vil lige være helt sikker.
når jeg omdanner .308 win hylstre til 7-08 rem. bør jeg så starte med reduceret ladning, de har jo samme mål bortset fra at 7-08 er en anelse længere [?]



ja, det burde du... fordi, du gør hylsterhalsen tykkere, når du klemmer det ned fra 30 kal. til 284 kal... det er ikke sikkert at der er plads til at hylsterhalsen kan udvide sig under skudafgivelse i kammeret, så kuglen kan slippe...

meeen... at kalde det fireformning, er vist en lille overdrivelse... det er vel mere en test/kontrol skydning... [Big Grin]

med en god "fed" smørrelse, skulle der ikke være nogen problemer i at bruge 7-08 sizeren direkte på 308 hylsteret...

[Image: skelet025.gif]

Reloaders have more fun...

Et æble om dagen holder Doktoren væk...
hvis du kan ramme mig!

Dr. Strangelove


Wildcatters does have more fun...

Dr. Strangelove
Svar
#3
Tak Dr.mand
kalibreringen er ingen sag, det er gjort og jeg kan ikke mærke at det er et .308 hylster der bliver klemt ind til .284, spørgsmålet gik bare direkte på om hylstrene kunne bruges uden først at affyres med en red. ladning, og det kan de jo så godt.
mvh 358jap

rigtige "autistfamilier"
holder lørdagshygge ved ladebordet.!
Svar
#4
halløj JAP
min 25 - 06 har endnu ikke set en reduceret ladning og den tygger da MRP endnu
go fornøjelse med den lille ny
mvh

Strom
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by Dr. Strangelove

Citat:quote:

Originally posted by .358jap

Hej
ja jeg burde jo nok vide det; men vil lige være helt sikker.
når jeg omdanner .308 win hylstre til 7-08 rem. bør jeg så starte med reduceret ladning, de har jo samme mål bortset fra at 7-08 er en anelse længere [?]



ja, det burde du... fordi, du gør hylsterhalsen tykkere, når du klemmer det ned fra 30 kal. til 284 kal... det er ikke sikkert at der er plads til at hylsterhalsen kan udvide sig under skudafgivelse i kammeret, så kuglen kan slippe...



Citat:quote:

Originally posted by .358jap

Tak Dr.mand
spørgsmålet gik bare direkte på om hylstrene kunne bruges uden først at affyres med en red. ladning, og det kan de jo så godt.



det er især vigtigt her at starte med en reduceret ladning... soder hylsteret med de 3 første skud er du på rimelig sikker grund...

det er dig der konkluderer at du ikke behøver en reducering i ladningen... [B)] [Big Grin]

[Image: skelet025.gif]

Reloaders have more fun...

Et æble om dagen holder Doktoren væk...
hvis du kan ramme mig!

Dr. Strangelove


Wildcatters does have more fun...

Dr. Strangelove
Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by STROM

halløj JAP
min 25 - 06 har endnu ikke set en reduceret ladning og den tygger da MRP endnu
go fornøjelse med den lille ny
mvh

Strom



riffelkamre er så forskellige, som dagen er lang... hvad der virker i en riffel, virker måske ikke i en anden... desuden har MRP krudtet da vist ikke meget med kammerdimensioner at gøre? [:0]

[Image: skelet025.gif]

Reloaders have more fun...

Et æble om dagen holder Doktoren væk...
hvis du kan ramme mig!

Dr. Strangelove


Wildcatters does have more fun...

Dr. Strangelove
Svar
#7
hej 358jap
fra en 7-08 skytte til en anden
de første 7-08 patroner som jeg brugte var også lavet af 308 hylstre
men så så jeg nogle 7-08 htlster nede i hedensted det er remingtonhylstre
og tænkte det var noget for mig og jeg kan kun sige at jeg er godt tilfreds

ps: når bu bruger 308 hylstre så start lidt nede i ladetabellen
da hylster volumen sagtens kan være mindre end et alm. srandart hylster

Hilsen Hatting

Be aware of the man with only "one" riffel
man er vel jysk
Mvh. Hatting
Custom Metalsmith
http://www.gunsmith.dk 
http://www.dkbullets.dk
Svar
#8
tak til alle

jeg starter nu nok med minimumladning, de spreder lidt;men jeg skal jo hjortebanen d.10.9. og da er det fint nok med en spredning på en 4 cm. Selvfølgelig kunne jeg købe nye rem. hylstre; men jeg har for nogle år siden købt 600 nye .308 hylstre i rem. og der er vel 400 tilbage, så det skal prøves først[Smile]
mvh
358jap

rigtige "autistfamilier"
holder lørdagshygge ved ladebordet.!
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)