Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Bukkemærke
#1
Nu, er riffelprøven overstået, og det gik som det skulle. Nu må næste mål være et bukkemærke, men hvad skal man skyde for at få bronze, sølv, guld og løv. Og hvilken skydestilling......

Asumption is the mother of all fuck'ups...
Asumption is the mother of all fuck'ups...
Svar
#2
Mon ikke det er noget med 2 på navlen og 4 på gumpen el. alle 6 på gumpen...

Jeg hørte lidt sidst jeg var på banen.[:o)]
50 = Bronze
56 = Sølv
58 = Guld

Får man så 59, skal man skyde 3 mere som så skal gi´28 [?]
Det gi´r egeløv.
Jeg kan ikke huske om de sidst 3 var stående..

Det er kun vejledende, der må være en anden der kan det korrekt[Wink]

Hilsen BB.

Hellere et skud for meget, end et skud for lidt...
Hilsen BB.

Hellere et skud for meget, end et skud for lidt...om nødvendigt
Svar
#3
De sidste er stående. uden andre hjælpemidler end fodsålernes anlæg mod underlaget.
Mvh
Leif R.

The Shootist
The Shootist
"Live and let live"

Svar
#4
Hej nepper, shootist og andre.
først skal der besvares 12 ? hvoraf de 10 skal være rigtige.
så skal man kunne betjene sit våben sikkerhedsmæssigt korrekt, ligesom til riffelprøven.
dernæst kommer selve skydningen hvor kravene, desværre, er blevet lempet kraftigt. Før måtte der bruges enten en 90 cm eller 120 cm lang glat rundstok max. 25 mm ø. som hjælpemiddel, de 2 af de 4 skud måtte afgives liggende resten siddende i nævnte rækkefølge.

Idag er reglerne anderledes, angiveligt fordi man gerne vil have bedre riffelskytter samt flere folk på skydebanen, det er muligvis også lykkedes; men dygtigere, ja det er spørgsmålet.At blive dygtigere er lig med at træne og træne; men med de nye regler er det ingen sag at skyde guldmærke blot riflen er indskudt og man skudt nogle få gang til bukkeskiven. De ny regler siger nemlig, at skydestillingen er fri, dog kun 2 liggende og det skal fortsat være de 2 første; men de sidste 4 må afgives siddende fra, jord, rygsæk eller jagtstol og der må anvendes 1, 2 eller 3 benet skydestok. Så siddende på sin jagtstol med fast anlæg i en 3 benet skydestok burde det ikke være mange bronze og sølvmærker der skulle uddeles.
skydetid: 10 min.
pointkravene er:
Bronze: 40-50
Sølv: 51-58
Guld: 59-60
Guld med egeløv: 27-30 ( disse 3 skud afgives fritstående kun med remstøtte som tilladt hjælpemiddel, skydetid 3 min.

hele regelsættet kan læses på: http://webshare.schultz.dk/jaegerforbund.../web1.html

rigtige "autistfamilier"
holder lørdagshygge ved ladebordet.!
Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by .358jap

Idag er reglerne anderledes, angiveligt fordi man gerne vil have bedre riffelskytter samt flere folk på skydebanen, det er muligvis også lykkedes; men dygtigere, ja det er spørgsmålet.

rigtige "autistfamilier"
holder lørdagshygge ved ladebordet.!



Riffelprøven som den var, fungerede fint. Men nu lærer vi ikke de nye at skyde med riffel, vi lærer dem at bestå den tvungne prøve.

Og det synes jeg er synd. Måske er det for at imødegå dette, at Jægerforbundet har ændret kravene til bukkemærket.

Det er for såvidt godt nok, hvis det giver flere skytter der vil træne. Men jeg synes at man burde have lavet nye mærker.

Dem der har skudt mærket, kun med rundstokken, de har fået deres mærker "devalueret"

Men hvor det før var de bedst skydende der fik mulighed for at skyde fritstående, får flere muligheden. Det er nok det bedste ved dette, for så vil dem der før var overmodige, finde deres grænser.

Jeg har før hørt udtalelsen: -Jeg skød bukken fritstående, lige på halsen.

Så¨plejer jeg at spørge om det var der der blev sigtet.

Ofte får man svaret, -nej, men den døde lige i skraldet ...

Så er det man tænker ...[Sad!]

K&B Clax [Wink]

[Image: Gunorexi.jpg]
Er mere til Guns end roses ...
K&B Claxel Wink




Svar
#6
Tak for svaret .358, meget udførligt. Og til Claxel, jeg ved ikke om det er godt eller dårligt, jeg ved bare at jeg for min egen skyld, vil gøre alt for ikke, at skulle fyre en sådan gang bavl af, hvis jeg skulle skamskyde et dyr, DVS. træne og træne. Og det gøres jo bedst ved hele tiden at sætte sig et nyt mål.[8D]

Asumption is the mother of all fuck'ups...
Asumption is the mother of all fuck'ups...
Svar
#7
[Smile][Smile][Smile]

K&B Clax [Wink]

[Image: Gunorexi.jpg]
Er mere til Guns end roses ...
K&B Claxel Wink




Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)