Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Schultz &larsen Problem???
#1
hej alle, har mig en s&l 97dl i cal 7mm rem mag. her til aften ville jeg lige kæle lidt for den, men har fået drejet bundstykket på en alle anden måde, så jeg ikk kkan låse skidtet, det er bagenden jeg har fået drejet, hvordan får jeg lige dette på plads?[xx(] Mvh Rune
Svar
#2
Du drejer den modsatte vej - der skal lidt kraft til, da du skal spænde fjederen når du drejer.

D93
Svar
#3
Den drejer du med fingrene. Vend den med bunden i vejret, hold fast i ladehåndtaget, og drej den så slagstykket vandrer op ad rampen, og klikker i indgreb i den lille udfræsning - hvis den er gammel, sidder der en fjeder og en pal, der ligeledes går i indgreb, og den skal selvfølgelig gå i indgreb i den rigtige udfræsning.

Er du en tyndejner, kan du bruge en lille skiftenøgle, på det blanke aflange slagstykke, og spænde op ad rampen med den.

Er fjederen spændt skal du dreje mod uret hen mod rampen, og lade slagstykket eller palen gå i indgreb i udfræsningen, lige før slagstykket når hen til rampen.

Kan du stadig ikke finde ud af det, må du komme med en bedre forklaring [Big Grin]

[Smile] AB

Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Svar
#4
tak for svarene.. mæænn der sker intet noget når jeg prøver at dreje, selve bagenden skal drejes 90 grader med uret, set for oven, sys hverken noget der klikker eller drejer sig.. får stress ;0)
Svar
#5
og skal sikringen evt stå i en bestem position?
Svar
#6
Du skal jo tage ved - hvis du er en tyndarm, kan du nok ikke bevæge den [Big Grin], så bruger du skiftenøglen på det blanke slagstykke, og holder fast i ladehåndtaget, og så drejer du slagstykket op ad rampen, hvorved fjederen spændes.

Hvis det ikke lykkes, må du komme med en bedre forklaring, på hvad du har foretaget dig og hvordan slagstykket og sluthovedet ser ud og er positioneret.

[Smile] AB

Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Svar
#7
det blanke slagstykke, vi er enige om det er den der skal køre på undersiden?
Svar
#8
som sidder på det bagerste på bundstykket, har en længde på ca 35mmx5mm5mm?
Svar
#9
Det er noget sludder du skriver [Big Grin], men jo - og sluthovedet er det sorte, der sidder udenom (ovenpå om du vil)

[Smile] AB

Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Svar
#10
Her er et link til hvordan slagstiften udskiftes det giver en ide om hvordan bundstykket samles og hanen spændes.

http://www.schultzlarsen.com/S&L%20slagstift.wmv

Mvh Høker
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)