Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
min bornholmertur
#21
Ha ha ha......Okay, godt ord igen, Clax [Big Grin][Big Grin][Big Grin]
Hold da k... et selvmål af de dyre, jeg der fik i kassen [Big Grin][Big Grin]

Det blev forsøgt med min første Beretta, og det funkede bare ikke helt som det skulle, og jeg nænner bestemt ikke at lave det kunststykke en gang til. De to sidste har ligget perfekt, også med samme greb om forskæftet, og ingen af dem er blevet rettet så meget som en mm [Smile] Og min træfprocent er steget væsentligt med dem, på kortere tid.
Det jeg mangler lige nu, er at bevare roen og overblikket, og DET bliver der arbejdet på, så skal det nok komme [Wink]

[Big Grin] Famæslet

[Image: sulejma.jpg]

Jagt! Ikke bare en hobby, men en livsstil.

Jagt! Ikke bare en hobby, men en livsstil.
Svar
#22
Hvad er det for en Beretta du har Famse?

Hilsen Moffe [Big Grin]

[Image: jger.jpg] Man er først en rigtig mand når man er Morfar"
"Den der ler sidst er langsomt opfattende"
Svar
#23
@ farmor: du må endelig hilse igen [8D][8D][8D]

jeg håber jeg kan komme over igen, her til sommer på mc'en

[Image: Unavngivet1.jpg]

[Image: dralflogomnavn.jpg]
hmm, skal der være klumper i en prut????



livet er ikke så slemt endda, hvis man overvejer hvad alternativet er

SÅ SMIL DOG!!  Tongue

Nu med et par glasøjne.  Cool
Svar
#24
Hej Moffe [Big Grin]

Det er en 686 SP S 12/89 m chokes [Smile]

Mvh Famse [Big Grin]

[Image: sulejma.jpg]

Jagt! Ikke bare en hobby, men en livsstil.

Jagt! Ikke bare en hobby, men en livsstil.
Svar
#25
Citat:quote:

Originally posted by Farmor
Noget helt andet: Kommer du så en tur ud på vores flugtskydningsbane, når du alligevel er her? [Smile]



Det er desværre ikke en fornøjelsestur, jeg har både familie og sviger mekanikken med [:I]
Vi skal skyde med noget lidt andet denne gang, Middelaldercentret har et langbue stævne som vi deltager i.

Jeg tror ikke det er velset at køre bevæbnet til øen, men der er jo noget tid endnu til at manipulere [Wink]

Mvh
[Image: Zoli1.jpg]

Nu med S&L [Big Grin]
Mvh


Svar
#26
@Farmor (og andre som mener det er ok at holde foreste hånd tæt på baskulen)Det er korrekt at man kan kompensere en anelse på længden af et gevær (f.eks ved for meget tøj på, prøve et (langt gevær og lign. situationer)) ved at tage et kortere greb på geværet.
Det ændrer dog ikke ved at det er svært at styre en 1,5 m lang tingest præcist, med hænderne tæt sammen, fremfor med ca. 0,5 m afstand mellem hænderne. Det kan undskyldes hvor der skal foretages et vertikalt sving (spidsduer), her er det enda måske en lille fordel at korte sit greb en anelse ( det greb der jo ellers ALTID ligger 100% ens)fremfor ved et horisontalt sving.

Prøv at tage et kosteskaft, hold det med begge hænder samlet i den ene og foretag et sving hvor den anden enden peger på en tagryg, en telefonledning eller lign. Prøv så igen med et greb med ca. 0,5 m mellem hænderne.

Du kan også prøve samme øvelse bare hvor du stikker en pind i en lort[:I]

CP
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#27
Hmmmmmm.........! Lige nu spekulerer jeg over hvem der egentlig er tøse fornærmet her????
Mon ikke man som instruktør burde se på en skytte i real action, FØR man begynder at kloge sig på hvordan vedkommende skal holde på sit gevær og hvad der skal kortes af/forlænges/bukkes????? Og ikke bare buldrer løs som en glad hund i et spil kegler, udfra en serie fotos på et debatforum???

De to herrer Per Langvad og Jimmy Hjort, har set med egne øjne, live, hvordan jeg skyder og holder på et gevær, og jeg anser dem begge for kompetente nok til at have fortalt mig, hvis de anså det for at være en fatal fejl!!!
Og mon ikke Per Langvad havde nævnt en afkortelse som en mulighed???? Og havde han det, var mit gevær røget med ham hjem til den lille operation.
Og kan vi så stoppe den lidet fremmende diskution om mit gevær?

Jeg ved selv hvor jeg skal "hente" det jeg mangler for at ligge stabilt på 35-37 af 40 duer, og det er mentalt [Smile]
Jeg tvivler på at det ville hjælpe at rende rundt og lege Samurai med et kosteskaft, og "dolke" hundelorte [:o)]

@Zoli: Skulle du få muligheden i løbet af dit ophold her på Klippen, og kan slippe afsted med det, så giv mig et praj [Smile] Så kan du låne et gevær af mig [Smile]

Mvh Farmor [Smile]

[Image: sulejma.jpg]

Jagt! Ikke bare en hobby, men en livsstil.

Jagt! Ikke bare en hobby, men en livsstil.
Svar
#28
Så blev de kugler lige studset på den vildsvineorne !

Fint nok af Farmor syntes jeg !

Ellers et fint indlæg i store træk, ok med noget debat her.

Nå har ikke tid mere til skriveri, skal lige have fat i kosteskaftet og så ud og øve mig lidt med at ramme de der efterladenskaber fra de firbenede, på mit fortov ! Har mere lyst til at prøve det lidt på de firbenede, og gerne med et kosteskaft jeg kan komme patroner i !

Kan i have en rigtig god Bededagsferie. tænk på jagtsesonen snart nærmer sig igen.

Arne
Svar
#29
Høj klasse farmor[Big Grin]

[Image: Slvbukcopy-1-1.jpg]

+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
#30
Citat:quote:

Originally posted by Tonny

Høj klasse farmor[Big Grin]

[Image: Slvbukcopy-1-1.jpg]

+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.


Same herfra ....høj klasse Farmor!!

Tonny ,fortælle mig mere om.. King of varmint...er du ..top gun i king of varmint hos Ulfborg skydningbanen. [?]
Soldt all my guns...I'm entering priesthood..:-))
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)