Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Langhåret tysker ( NU MED STORE BILLEDER)
#1
Så fik vi købt ny hund.[Smile]
Det blev en Tysk langhåret han. Han er 1 år gammel, og købt i tyskland, af den forrige ejer. Han er dælmne stor, i forhold til andre tyske langhåret, men dejlig rolig og godmodig.
Grund dresuer er rimeligt god, dejlig nem at gå tur med.[Wink]
Så det bliver en dejlig sommer, med jagt træning og nogle vand ture.
[Image: kai.jpg?t=1290590996]

Så fik vovsen lige et lille røget okse ben. Nu er hvalpe pelsen næsten væk, og han er ved at være flot.
[Image: skat125.jpg?t=1290590912]

Lang lås, og tyk pibe..
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#2
ja ja fin beskrivelse.............MEN VI VIL SE BILLEDER[Wink]

hatting
Mvh. Hatting
Custom Metalsmith
http://www.gunsmith.dk 
http://www.dkbullets.dk
Svar
#3
Skal nok prøve at ligge nogen ind, har nemlig langt om længe købt et af de her moderne digitale camera.[Smile]

Lang lås, og tyk pibe..
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#4
Spændende - den kunne jeg godt tænke mig at se - har selv flere af samme race.

Er du ikke fra Nordjylland?

CP
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#5
Jo det er jeg[Wink]

Lang lås, og tyk pibe..
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#6
Hej

Tillykke med den nye langhårede, den skal du nok blive glad for. Er det den første du har af racen? Jeg forventer selv at få en "langøret" hvalp til August.
Svar
#7
@Taby - hvorfra? Jeg spørger fordi der er nogle personer, hovedsageligt fra Nordjylland, der avler nogle "langhår" der ikke har ret meget med Langhår at gøre. De er nok mere i familie med Breton og Engelsk Setter. Der har kørt en desideret krig i klubben, men desværre har DKK ikke n..... nok til at gøre noget ved sagen, selv om de indrømmer at det er helt galt. Så hvis ikke du i forvejen kender noget til racen, så gå ind på hjemmesiden og læs advarslen mod de nævnte afstamninger - den står nævnt som: "ADVARSEL"

CP
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#8
jo det er den første langhåret jeg har. Min er heldigvis hjemtaget fra tyskland, så han er ok. Har også hørt om de nordjyske langhåret.

Lang lås, og tyk pibe..
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#9
Hej.

Kender alt til de "nordjyske" langhåret og sådan en er det ikke, og en sådan vil jeg ikke eje. Og jeg er helt enig med klubben i at det ikke har noget med langhåret at gøre. Er selv medlem i klubben og den lille ny er nr 3 rækken af langhårede. Jeg har den ene endnu men han har rundet de 7 år så det er ved at være tiden med en lærling.

Den lille ny kommer fra sjælland hvor jeg også fik den jeg har nu, nærmere bestemt kennel wysiwyg (Whar You See Is What You Get). Ida og Dan er de sødeste og rare mennesker og jeg kan kun anbefale at få hund derfra. De har været i Tyskland for at få parret deres tæve Hexa, og alt tyder på at hun er med hvalpe og de kommer efter planen til verden kort efter pinse. Glæder mig helt vildt til at komme over at vælge en ny jagtkammerat...

Mvh. Taby
Svar
#10
Kan se du er i gode hænder:-) - har selv købt 3 fra kennel WYSIWYG. Måske vi kender hinanden? Var du med til "Førkrigsmødet" i Vejle?

Hov - 7 år, er han fra K kuldet? - så har jeg en kuldbroder. Har pt. en M og en K, har tidligere haft en fra H-kuldet

CP
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#11
@ Claus Petersen

Wysiwyg K Toosox [Big Grin]

Var til nogle generalforsamlinger for nogle år siden i Vejle og Odense tror jeg. Det var på det tidspunkt hvor man diskuterede DNA prøver osv. Men var det ikke noget med en han der forsvandt i Spanien der var med til at forhindre det sammen med noget økonomi.

Jeg kan ikke umiddelbart forestille mig at få hund andre steder end hos Ida og Dan

Mvh. Taby
Svar
#12
Hvis i også er fra det nordjyske kunne det jo være vi skulle mødes og se hindandens dyr an[?]
Svar
#13
Jep - Toosox tænkte det nok. Er fra Midtjylland, men går en del på jagt ved Hørby (9300 Sæby), og kommer i sommerhus i Tværsted.

CP
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#14
@claus

Når du er i sommerhus er du tæt på. Jeg bor lidt uden for Sindal. Hvis du har lyst kan du sende en besked når du er heroppe, så finder jeg da en kølig pils...
Svar
#15
Citat:quote:

Originally posted by rkn

Skal nok prøve at ligge nogen ind, har nemlig langt om længe købt et af de her moderne digitale camera.[Smile]

Lang lås, og tyk pibe..



hvordan går det med det der nye kamera???
Svar
#16
kan ikke få skidtet til at virke som jeg vil[}Smile], giver det lige chance mere, her når weekenden starter.[Wink]

Lang lås, og tyk pibe..
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#17
Citat:quote:

Posted - 27/04/2010 : 20:40:45
--------------------------------------------------------------------------------

@claus

Når du er i sommerhus er du tæt på. Jeg bor lidt uden for Sindal. Hvis du har lyst kan du sende en besked når du er heroppe, så finder jeg da en kølig pils...


Jeg er kendt for at være mærkelig, nu får du en af grundene: Jeg drikker ikke øl

CP
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#18
@claus

Så finder vi da bare en anden form for drik...

taby
Svar
#19
ser din langhåret tysker sådan ud ?
bare som hanhund[Wink]
[Image: little-miss-lederhosen-costume.jpg]

hatting
Mvh. Hatting
Custom Metalsmith
http://www.gunsmith.dk 
http://www.dkbullets.dk
Svar
#20
Hvis han ellers ellers er lækker ser han sådan ud[Wink]

[Image: Greif20vom20Reitbach1.jpg]

Hilsen Gitte
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)