Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Jagt i Polen
#1
Vi er et par stykker, der tænker på at arrangere en tur til Polen næste år på bukkejagt. Vil i den anledning gerne høre, om nogle har erfaringer med arrangører, så vi kan få en god tur.

Fastpris kontra prisliste. Vi har tænt os at gøre det på fast pris den første gang. Så vi ved, hvad vi skal af med. Det er dog stadig på begynderstadiet, og vi skal i gang med at Brainstorme, søge info og viden. Derfor jeg også henvender mig til skaren af kritiske jægere på dette uemærkede forum....

Bigdane

Jag eller bliv jaget
BigDane

VENI VEDI VICI

Ja selvfølgelig skal den derind.... Det er helt normnalt......

Nu også med en No. 1....

Svar
#2
Hej BigDane

Jeg skal afsted for tredje gang nu her i næste weekend, så jeg har nogen erfaring, men er nok ikke ligefrem en guru ud i jagt i Polen.

Mine råd ville være:

Skyd efter prisliste også selv om det måske virker lidt utrygt. Hvis I når I bestiller gør det klart, hvad I vil skyde (jeg tænker i vil skyde 'normale' bukke), vil arrangøren, hvis han er nogenlunde seriøs, kunne finde et revir med almindelig størrelse bukke til jer - så er chancen for at blive flået, altså ikke så frygtelig stor. Husk i øvrigt, at premieren typisk er der man skyde almindeligt store bukke - kæmperne skulle være en del nemmere at rende over i brunstjagten.

Overvej om ikke en bustur, ville være det rette den første gang i skal afsted. Det er nemt og bekvemt og der er nogen der tager sig af transporten, som nok er det der vil være mest træls første gang man skal der ned. Jeg har grundet, min bilparks fremskredne alder, ind til nu kun brugt busarrangementerne.

Med hensyn til udbydere, ville jeg ringe rundt og høre hvad de forskellige har at tilbyde. Priserne variere voldsomt og der er en del skjult udgifter*.

Jeg har rejst med Remodex som har en billig og ok bustur til præmieren. De har været ok, og jeg er ikke blevet snydt.

I år prøver vi Korsholm rejser - om fjorten dage kan jeg sige mere om hvordan deres kvalitet er. Prisen er tilsyneladende ok.

Bortset herfra har jeg hørt godt om Aurora og Gamekeeper. Deres priser er også korrekte.

*udgifter du skal huske er drikkepenge, kørselspenge (kørsel i reviret)... også kan jeg ikke lige komme på flere - men arrangørene har ikke altid de samme ting inkluderet i prisen, så husk dette når du sammenligner priserne.

Mvh Thomas
Mvh Thomas
Svar
#3
Hej Hemingway.

Tak for dit fine indholdsrige svar.

Sjovt nok har jeg selv tænkt på Remodex. Har kigget på mange sider. Rart at høre fra nogen, der har gjort egne erfaringer. De kan jo det hele i telefonen, når der skal sælges.

Det du skriver, giver da bestemt stof til eftertanke, og vil da bestemt overveje både bustur og prisliste. Der er vist ingen af os, der ønsker at skulle betale astronomiske beløb for en råbuk. Man kan vel også sige no go til en buk....

Glæder mig til at høre om din forestående tur, måske der kommer et par billeder. I hvert fald knæk og bræk herfra om ønsket om, du får en fantastisk tur med gode oplevelser....

Mvh Tom
BigDane

VENI VEDI VICI

Ja selvfølgelig skal den derind.... Det er helt normnalt......

Nu også med en No. 1....

Svar
#4
Tak for de venlige ord.

De overvejelser du gør dig nu, gjorde jeg jo forrige år så jeg kender det jo godt. Der er jo ingen grund til, at vi skal opfinde den dybe tallerken hver gang.

Jeg forstår godt dine bekymringer vedr. priserne på bukkene. Men når det er sagt så er det ikke gratis, hvordan man end vender det. Jeg vil mene I skal regne med ca. 12-14.000 alt inklusive (med 5 bukke i medium størrelse).

Det er generelt ikke velset at man siger nej til at skyde en buk fordi den er for stor, men de kan jo ikke tvinge dig. Så står medalje bukken der og du siger nej bliver de sikkert lidt mugne, men det skal nok gå. Alternativt kan man jo skyde ved siden af.

Ps. har du styr på hvad bukkeopsatser sådan nogenlunde vejer i forhold til deres størrelse?

Mvh Thomas
Mvh Thomas
Svar
#5
Det er netop det gode, ved det her forum. Erfaringsudvekslinger.

Altså kan man ca holde det på det prisniveau, du skriver, så vil det være ganske godt. Og så med 5 bukke. Det kan man vist ikke klage over.

Nu er jeg ret ny indenfor bukkejagt. Startede sidste år. Der skød jeg 5 stk. Så er endnu ikke så dreven i det med vægten. Der må jeg ligge roden til mine eventuelle økonomiske kvaler i hænderne på polakkerne. :-)

Mvh Tom
BigDane

VENI VEDI VICI

Ja selvfølgelig skal den derind.... Det er helt normnalt......

Nu også med en No. 1....

Svar
#6
[quote]Originally posted by Hemingway

Tak for de venlige ord.

De overvejelser du gør dig nu, gjorde jeg jo forrige år så jeg kender det jo godt. Der er jo ingen grund til, at vi skal opfinde den dybe tallerken hver gang.

Jeg forstår godt dine bekymringer vedr. priserne på bukkene. Men når det er sagt så er det ikke gratis, hvordan man end vender det. Jeg vil mene I skal regne med ca. 12-14.000 alt inklusive (med 5 bukke i medium størrelse).

Det er generelt ikke velset at man siger nej til at skyde en buk fordi den er for stor, men de kan jo ikke tvinge dig. Så står medalje bukken der og du siger nej bliver de sikkert lidt mugne, men det skal nok gå. Alternativt kan man jo skyde ved siden af.

Ps. har du styr på hvad bukkeopsatser sådan nogenlunde vejer i forhold til deres størrelse?

Mvh Thomas
[/quot
Det vil jeg fraråde folk at gøre. De er utroligt dygtige til at finde bukken du skød forbi på, dagen efter[Wink] Nej det er bare at sige inden jagten at man kun vil skyde op til så og så mange gram. Og fortæl dem inden at i kun vil pyrsche. Ellers risikerer i at de blir sure, når i ikke vil skyde fra bilen. En anden ting som er meget vigtig, er aftale om kørsel på reviret. Få en fast pris pr pyrsch. De er utrolig dygtige med en lommeregner[Wink]Knæk og bræk [Smile]

mvh Don Bums

[Image: snipertarget.jpg]
mvh Don Bums

Svar
#7
Godt tænkt Prethom - den havde jeg ikke lige tænkt på.

De par steder jeg har været, har de ikke været helt så kreative som dem du har oplevet. Men jeg har godt hørt historier om bukke der er blevet fundet længe efter anskydning og pludselig har en markant anden størrelse end den folk mener at have skudt til. Den husker jeg sgu lige. For en god ordensskyld, har jeg ikke selv givet mig af med bevidst, at skyde ved siden af.

Mht. kørsel havde jeg indtryk af at de altid, ville aftale prisen først. noget andet, og såre menneskeligt, er at de gerne vil have sig godt betalt for kørslen. Vi har typisk gjort det, at vi har taget kataloget med og så vist dem det,hvis de blev for griske.

Noget andet er at prisen vist er steget meget for kørsel de sidste par år - er du enig i det Prethom?

Mvh Thomas
Mvh Thomas
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)