Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Må man bruge trænings ammunition til riffelprøven
#1
Hej
Jeg er blevet lidt i tvivl om man må bruge trænings ammunition til riffelprøven, eller om det skal være jagt ammunition. Er der nogen der har et svar på det?

Mvh Mikael
Mvh Mikael
Svar
#2
Ja du må gerne bruge træningsammunition.

[Image: Slvbukcopy-1-1.jpg]

+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
#3
Ja, det må du :-)

MEN! Jeg siger dog gerne til mine aspiranter, at det er Ok at træne med træningsammunitionen i starten til at få styr på samling osv. skulle der komme en afstikker er det til at leve med.

Jeg siger så også, at jeg synes de skal indskyde til jagtammunition når de er dus med riflen og nærmer sig prøven, og så gå til prøve med det. Så er riflen som bonus også klar til bukkejagt bagefter. Går du til prøve med spidsskarp skal du alligevel have skudt i med Jagtammo bagefter. Så indskydningskuglerne sparer du ikke alligevel :-)

Jeg har på de seneste set en del afstikkere med billig træningsammunition, som vi efterfølgende har kontrolleret i bænk for at udelukke skyttefejl. Der var primært tale om Remmington UMC og PRVI. Derfor er jeg begyndt at sige ovenstående :-)

Palmer :-)
***  Jepsen :-) ***
 
Svar
#4
Okay mange tak for svarene. Har skudt den ind med Guntex trænings ammo, og var første gang jeg skød med dem. Men syntes de sidder okay indtil videre.

Mvh Mikael
Mvh Mikael
Svar
#5
Nu ved jeg jo ikke, hvornår du skal til riffelprøve - men det er måske en overvejelse værd, at at du undgår at skulle på skydebanen og skyde ind til jagtammo bagefter riffelprøven, hvis nu riffelprøven ligge tæt på bukkepræmieren... Det ville jo være lidt træls ikke at kunne komme til præmieren, fordi man ikke kan nå at skyde ind efter prøven inden præmieren.. :-)

.....nu også ejer af en pumpehagler :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)