Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Nosler partition 165 gr./ Rhino 14 / 308Win
#1
Jeg sidder med med foelgende og vil lave en god jagtladning.

Kugle: Nosler Partition 165 gr.
Krudt: Rhino 14 (Norma 202)
Hylster: 308 win (Remington)

Til min store overraskelse kan jeg ikke finde nogen ladedata på ovenstaaende kombination nogen steder på nettet. Jeg har fundet en kugle/krudt kombination på nettet der ligner, men som nylader er jeg mest tryg ved at bruge en kendt ladning. Har i et godt forslag? Ellers har jeg tankt mig at starte på 41 grain R14.
Ligegyldig hvordan du vender og drejer det. Røven vender altid bagud.
Svar
#2
Der kan du roligt starte - det er nok lidt i den lave ende, og du ender nok omkring 43 gr.

Jeg finder 203B et bedre valg, idet du opnår samme hastighed (ved 42 gr. men med væsentligt lavere tryk. [Wink]

Mvh. AB
Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Svar
#3
hej solvedk
kan se i normas lade bog at swift a-frame 165 grains
ligger ladningen på min 40,0 max på 42,1 med norma 202
med en col på 68,5mm
swift a-frame minder meget om nosler partition
min hastighed i følge norma 765 m/s og max hastighed 815m/s
mvh paul

out hunting
out hunting
6,5x47 L
300 wsm
Svar
#4
Hej...

Den ladning du nævner har jeg anvendt med en Col på 70,50 uden at presse trykket. Kunne godt gå en grain eller to up, men har ikke fundet det nødvendigt. Den er chronograferet til omkring 800, og har samlet fint i min Tikke T3 Hunter. Jeg skød en buk med den sidste år, uden noget væsentligt ballade.

Dog skal jeg sige, at jeg gik over til at bruge 150grain partition - det spiller max. for mig. i 308'eren - væltede et lille skravl af en dåkalv med den i december - den gik ned i knaldet og ingen kødødelæggelse. Partition er som i mange andre kalibre en sikker vinder i 308.

Men det er jo smag og behag :-)

Palmer :-)
***  Jepsen :-) ***
 
Svar
#5
Super. Tak for de hurtige svar. Når man ikke kan finde det i bogen, er det godt at blive bekraeftet i sine antagelser inden man fyrer kanonen af. Især som nylader.
Lige det jeg havde brug for.
Ligegyldig hvordan du vender og drejer det. Røven vender altid bagud.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)