Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Første bukkepremiere på egen mark...
#1
I går morges havde jeg først en rå med to lam tre meter fra stigen i kanten af vildtageren. Jeg så et glimt af pladsbukken i kanten af vor skov godt 250 meter ude. Lidt vel langt for min .44 RM. Traner trompeterede flittigt i moserne bag mig, ravne patruljerede de høje graner. Pludselig dukkede en lille spidsbuk op på vildtageren. Passende afskydning til fryseren, tænkte jeg, og den første buk på vort nye sted - og den første for min lille karabin - faldt på stedet. Afsted til vildtslagteriet - og til den lokale jagtforretning efter et Buttolo bukkekald.
Jeg tog en pürschrunde midt på dagen - rundt om egebakken for at prøve kaldet. Det rumsterede i krattet og ud dukkede en ilder, der nysgerrigt bevægede sig helt hen til mine støvlesnuder for derpå at forsvinde i ro og mag, da den indså, at jeg nok var for stor en mundfuld. Jeg pürschede over egebakken, hvor et mylder af fugle var i gang med at gøre kål på de vilde kirsebær. Egern havde invaderet hasselkrattet, der dækker en stor del af højen. Råvildt var der intet af. Tilbage ved stigen dukkede et smaldyr op og æsede på ageren - jeg tog mig selv en spisepause frem til klokken fire.
Der skete ikke så meget i løbet af eftermiddagen på råvildtfronten. Til gengæld havde et egern kastet sin kærlighed på det egetræ stigen læner sig op ad og pilede uafladeligt op og ned ad stammen en halv meter bag mig. Forrygende underholdning! Varieteen blev dog lidt for krydret, da den røde springfyr pludselig antog, at min tyskercamouflagejakke var en del af træet og satte sig på min overarm (utroligt, at den kunne holde sig fast på så tynd en gren...[8D]) Jeg drejede langsomt hovedet og sagde "Hva' vil du nu?", men dette blev åbenbart for meget for nøddeknækkeren - den sprang over på en gren et par meter borte og skældte mig højlydt ud i det meste af et minut, inden den fornærmet trak sig. Jeg kunne ikke lade være med at tænke på hobitterne, der søgte tilflugt hos enten Treebeard - det levende træ...
Solen gik ned og et smaldyr fandt vej til ageren. Vinden havde lagt sig totalt. Evigheder - der blev udmålt i dunkende smerte i min trætte bagdel - gik. Det skulle nok ikke være i dag.

Men....[:0]....jeg hørte en svag raslen bag mig. Drejede hovedet og der inde på den anden side af skellet stod den pladsbuk jeg har kigget på hele sommeren...max. 10 meter væk. Jeg gav bukkekaldtet et let tryk i lommen.."fie"...hviskede det. Bukken satte i løb - den rigtige vej - sprang over stengærdet og stod nu cirka 25 meter ude og betragtede smaldyret på ageren. Rugeren bragede for anden gang og stillingen som pladsbuk på Göingegård blev ledig, da han faldt sammen på stedet. Jeg var klar til at repetere, men ventede for at se smaldyrets reaktion. Hun stod mindre en 30 meter borte og stirrede på bukken i græsset. Efter cirka 10 sekunder begyndte hun atter at æse og hun forsvandt først nogle minutter senere, da jeg afslørede min position ved at gå ned fra stigen.
Jeg gik hen for at se min buk - lige så smuk, som jeg havde set ham gennem den store fuglekikkert, var han. Min opmærsomhed blev fanget af noget, der løb med hastige skridt imod mig langs stengærdet. Jeg stod stille og ventede 5-10-15 sekunder, så dukkede en grævlig op ved den sænkning i gærdet, som bukken havde passeret 5 meter fra hvor han lå. Mester Grimbart indså på stedet, at han ikke ønskede uddybende kontakt med undertegnede og pilede resolut tilbage i samme retning, som han var kommet fra. En passende afslutning på en utrolig vellykket jagtdag [Big Grin]

[Image: BUK2.jpg]

Assumption is the mother of all ****ups... og skånegripen er en bald eagle!...og...det er muligt, at jeg ændrer holdning, men det rokker IKKE ved det faktum, at jeg har ret!


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#2
Tillykke med bukken. Den er fantastisk flot.Det kunne være at man skulle overveje at emigrere. Jeg er i forvejen gift med en knækbrødsindianer [Big Grin].
Uffe

Hellere stor oplevelse end stor opsats.- Men gerne begge!

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#3
Tak for den fine beretning.

Tillykke med den flotte buk[Wink]

Mvh.

mphansen
mph@dralf.dk

Intet er umuligt for den, som ikke behøver at gøre det selv
Mvh.

mp
Svar
#4
Det næstbedste efter selv at være afsted er at læse andre`s berætninger. Tillykke med den fine buk

Mvh. Jakob

Så længe der er bly i luften er der håb!
Mvh. Jakob

Svar
#5
Godt fortalt...og rigtig flot buk. Tillykke Jens

Mvh.
Steen S
Svar
#6
Tillyke med bukken

Tja lidt nedslående med min tur. Havde en buk for om morgenen den 16. men den gik i nogle tætte granner så jeg kunne ikke se hvad det var og da jeg så endelig fik set hovedet så gik den iøvrigt væk fra mig og det var så det.
Første aftan sad jeg til kl. 23.00 men ingen svin. Anden aften blev vi siddende i hver sit tårn - jeg faldt i søvn ca kl. 23.00 og vågnede efter midnat ved en svag smasken og det var ikke mig selv [Wink] men det var sort som i r*ven på en ko - så jeg fandt aldrig ud af hvad det var for en fætter med grov overfrakke som jeg havde rendende rundt - måske var der 2 svin. Min bror havde samme oplevelse havde svin ca i 3 timer hvor en større flok lystigt rendte rundt om tårnet - men igen det var for mørkt....[Sad]

[Image: skydforsaan.jpg]

[Image: kongsberg393-t.jpg]
Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by halvautomat

Tillyke med bukken

Tja lidt nedslående med min tur. Havde en buk for om morgenen den 16. men den gik i nogle tætte granner så jeg kunne ikke se hvad det var og da jeg så endelig fik set hovedet så gik den iøvrigt væk fra mig og det var så det.
Første aftan sad jeg til kl. 23.00 men ingen svin. Anden aften blev vi siddende i hver sit tårn - jeg faldt i søvn ca kl. 23.00 og vågnede efter midnat ved en svag smasken og det var ikke mig selv [Wink] men det var sort som i r*ven på en ko - så jeg fandt aldrig ud af hvad det var for en fætter med grov overfrakke som jeg havde rendende rundt - måske var der 2 svin. Min bror havde samme oplevelse havde svin ca i 3 timer hvor en større flok lystigt rendte rundt om tårnet - men igen det var for mørkt....[Sad]

[Image: skydforsaan.jpg]

[Image: kongsberg393-t.jpg]



Hej halvautomat.

Det var ærgeligt med bukken.[xx(] Den kunne jeg godt unde dig.

Med hensyn til svin, så var jeg faktisk af den opfattelse at det var noget problem når blot man har belyst sigtemiddel.[Smile][Smile][Smile]

Knæk og bræk næste gang.

375ras

Rigtige autiste har deres eget kaliber.
Svar
#8
Til 375Ras

>ikke<[Wink]

--
mvh M@X.
DRALF champion.
Before using gun - read warnings in
instruction manual available free from
"Sturm, Ruger & Co. Inc. Southport, Conn. USA"
[IMG] http://photobucket.com/albums/v487/416ta..._Pokal.jpg [/IMG][Image: Afslret.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#9
Det kommer vel an på hvordan man belyser sigtemidlet...den konventionelle er at sende et svagt lys tilbage...alternativet burde fungere noget bedre[8D][B)]

Assumption is the mother of all ****ups... og skånegripen er en bald eagle!...og...det er muligt, at jeg ændrer holdning, men det rokker IKKE ved det faktum, at jeg har ret!


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#10
Hej Høgh
Tillykke med bukkene - og en dejlig beretning du har skrevet.
Ville gerne selv have været i det svenske lige nu - men må tage revanche senere [Big Grin][Big Grin]
Mvh
Speedy

Speedy
speedy@dralf.dk
Selv når alle eksperter er enige, kan det tænkes, at de tager fejl!!
Svar
#11
Hej
Tillykke med den fine buk

Mvh
Kim

email : kima@dralf.dk

If you can`t eat,drink or fu.k it, shoot it.
Svar
#12
Næste gang tager jeg et Night Vision med - JEG vil simpelthen vide hvad det er der "trasker rundt om mine fødder" og jeg skal nok lade være med at bruge det ulovligt[}Smile] - skal der skydes så er det Zenith der skal bruges. Men næste gang bliver sandsynligvis i januar og så er der jo nok sne og fuldmåne såe.....[Wink]
Nogen burde invitere manden med den modificered 375er med på grisejagt med hans gamle Zeiss - så han kan se lyset...... [Big Grin]
Citat:quote:

Originally posted by Høgh

Det kommer vel an på hvordan man belyser sigtemidlet...den konventionelle er at sende et svagt lys tilbage...alternativet burde fungere noget bedre[8D][B)]

Assumption is the mother of all ****ups... og skånegripen er en bald eagle!...og...det er muligt, at jeg ændrer holdning, men det rokker IKKE ved det faktum, at jeg har ret!



[Image: skydforsaan.jpg]

[Image: kongsberg393-t.jpg]
Svar
#13
Tillykke med dyret Høgh!
@halvautomat - jeg håber så sandelig, at 375 ras mente det som en spøg?
Med venlig hilsen


Amatuers practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: dfdr.jpg]
Svar
#14
Citat:quote:

Originally posted by halvautomat

Næste gang tager jeg et Night Vision med - JEG vil simpelthen vide hvad det er der "trasker rundt om mine fødder" og jeg skal nok lade være med at bruge det ulovligt[}Smile] - skal der skydes så er det Zenith der skal bruges. Men næste gang bliver sandsynligvis i januar og så er der jo nok sne og fuldmåne såe.....[Wink]
Nogen burde invitere manden med den modificered 375er med på grisejagt med hans gamle Zeiss - så han kan se lyset...... [Big Grin]
Citat:quote:

Originally posted by Høgh

Det kommer vel an på hvordan man belyser sigtemidlet...den konventionelle er at sende et svagt lys tilbage...alternativet burde fungere noget bedre[8D][B)]

Assumption is the mother of all ****ups... og skånegripen er en bald eagle!...og...det er muligt, at jeg ændrer holdning, men det rokker IKKE ved det faktum, at jeg har ret!



[Image: skydforsaan.jpg]

[Image: kongsberg393-t.jpg]



Hej Halvautomat

En sådan invitation er bestemt ikke let atsige nej tak til[Big Grin][Big Grin]

venlig hilsen og knæk og bræk i januar.

375ras

Rigtige autister har deres eget kaliber
Svar
#15
Det er nu noget særligt at skyde en god buk ved egen vildtager. Jeg kogte ham af i går aftes og brugte nogle timer på pillearbejdet. Her til formiddag efter en nat i selskab med en affugter vejer han 550 g. afsavet - nok slet ikke så tosset...[Big Grin]

Assumption is the mother of all ****ups... og skånegripen er en bald eagle!...og...det er muligt, at jeg ændrer holdning, men det rokker IKKE ved det faktum, at jeg har ret!


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#16
Hej Göingehövding[Big Grin]

Tillykke med den fine buk, også med den første, de fik begge en værdig død.

Som du skrev, er der nu en ledig plads som revirbuk, men savner du ikke at have den at kigge på, når du nu kendte den så godt[?]

Jeg kunne nok finde en ledig plads på væggen, til sådan en, så jeg tror heller ikke jeg ville lade den gå en sæson mere[:p]

Læg gerne et billede af det færdige resultat her.

K&B Clax [Wink]

[Image: Gunorexi.jpg]
Er mere til Guns end roses ...
K&B Claxel Wink




Svar
#17
Tillykke med Bukken Jens.[Big Grin]

Er selv lige kommet hjem kl 03 i nat efter en rigtig god tur til Sverige [Big Grin][Big Grin]. Jeg skød dog intet[Sad].

Claus The Dane [Big Grin]

[Image: ClaustheDane.jpg]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)