Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
.44 Remington Magnum - erfaringer
#1
Så er min Ruger 77/44 karabin blevet sat i arbejde. De første erfaringer tegner lovende. Der er skudt to bukke med .240 grans kappeklædt fabriksammunition venligst skænket af "The Shootist"

Buk 1 - mindre spidsbuk. Skudafstand 40 meter. Indgangshul: 1/3 oppe på brystkassen helt tilbage foran mellemgulvet. Udgangshul: Samme højde i venstre side af bringen. Hjertet gennemskudt. Flugtafstand: 0. Kødødelæggelse: Minimal.

Buk 2 - stor seksender. Skudafstand 25 meter. Indgangshul: 1/2 oppe på brystkassen helt tilbage foran mellemgulvet. Udgangshul: Igennem venstre overarmsknogle. Hjertet gennemskudt. Flugtafstand: 0. Kødødelæggelse: Minimal - venstre bov måtte naturligvis laves til "småkød" men mindre end 400 gram blev kasseret.

Assumption is the mother of all ****ups... og skånegripen er en bald eagle!...og...det er muligt, at jeg ændrer holdning, men det rokker IKKE ved det faktum, at jeg har ret!


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#2
Når du skriver kappeklædt. Er det så i modsætning til støbte projektiler?
Uffe

Hellere stor oplevelse end stor opsats.- Men gerne begge!

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#3
Ja. Dem (støbte) har jeg iøvrigt også en del af, som jeg skal have eksperimenteret lidt med.

Assumption is the mother of all ****ups... og skånegripen er en bald eagle!...og...det er muligt, at jeg ændrer holdning, men det rokker IKKE ved det faktum, at jeg har ret!


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#4
Først tillykke med bukkene. Jeg drømte engang om en sekser magen til[Big Grin]

Nu skriver du at du brugte fabriks ammo har du nogen ide om hastigheden?
Hvilken projektil udformning brugte du HP FP etc?

Grunden til mine spørgsmål er at jeg selv prøver at lade til 44mag og render hele tiden ind i problemer med at HP projektiler taber kappen bare ved gennemskud af 12mm gipsplade [:0] og mine FP projektiler suser igennem uden at expandere.
Jeg formoder at du havde tydelige tegn på at dine projektiler var expanderet rimeligt?
Mvh Ole
Svar
#5
Jens...Du er en r*v med ører - Hvorfor brugte du ikke mine ladninger, jeg er helt syg for at høre hvordan de klasker bambier.

[Sad]

Mvh.
Lars/Great Dane
lars@reloadersnest.com
Great Dane

Svar
#6
Jamen det er skam også det næste der skal fyres af - nu var kikkerten bare indskudt til de kappede i første omgang...

Jeg skal lige have fundet de relevante data frem på hastighed m.v. Vi kronograferede dem vist kort til efter Long Island...jag återkommer...

Assumption is the mother of all ****ups... og skånegripen er en bald eagle!...og...det er muligt, at jeg ændrer holdning, men det rokker IKKE ved det faktum, at jeg har ret!


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#7
Godt gået og tillykke, det var da godt at de blev brugt til noget fornuftigt, og hvis jeg husker rigtigt var de kappe og hulspids [?][?]

The Shootist
The Shootist
"Live and let live"

Svar
#8
Nu er der snart ikke flere undskyldninger...Næste portion er klargjort [:p]

[Image: IMG_9676-copy.jpg]

Mvh.
Lars/Great Dane
lars@reloadersnest.com
Great Dane

Svar
#9
Spis min gris, imorgen.....

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... og skånegripen er en bald eagle!...og...det er muligt, at jeg ændrer holdning, men det rokker IKKE ved det faktum, at jeg har ret!


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#10
1 buk mere nedlagt her til morgen. Skudafstand 125 meter. Skuddet sad (for) langt tilbage og resulterede i et leverskud. Ingen kødøgelæggelse. Flugtafstand cirka 200 meter. Projektilet var endnu et af dem fra the shootist - .240 gr. kappe/hulspids.

Jeg glæder mig meget til at prøve G.D.s massive blyprojektiler, der er ladede til en væsentligt højere udgangshastighed en fabriksladet revolverammunition kan opnå i samme riffel. På baggrund af kronografering har vi beregnet mundingsenergien af G.D.s medicin til godt 2300 J.

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... og skånegripen er en bald eagle!...og...det er muligt, at jeg ændrer holdning, men det rokker IKKE ved det faktum, at jeg har ret!


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)