Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Flade fænghætter
#1
Har lidt problemer med min 6,5*55 Ackley .[Sad!]
Den flader gænghætterne helt flade med en forholdsvis mild ladning

De er ladet i Lapua hylstre med Cci200 og 48 grains N560 og Nosler Partion i 125 grains Col er 74.00 mm .

Iflg Quickload er der kun et kammer tryk på 2690 bar, men Låsen klemmer og er somme tider svær at få op

Er det et min. kammer der er iden ,eller hva . Nu må nogle af de skrappe hjemmerullere til [Wink][Wink]

Hvorfor drive med stående hunde når det kan gøres med Spaniels.
Nu også med 45/70.
[Image: 123132-1.jpg]

Hilsen  Jan.
Nu med Ruhår
Nu også med 45/70.

Nu også med Bowtech Genaral 70#


Hilsen  Jan.
Svar
#2
Hvis der ikke er skrabemærker i bunden af hylsteret, så vil jeg mene at du burde prøve at øge ladningen... Det lyder som en mild ladning, som du selv er inde på...

Trimlængden er naturligvis i orden, ikk?

Ud over det, så vil jeg mene at du burde prøve en krudttype der er lidt mere hurtigbrændende til så let en kugle... Vil foreslå Vv540 eller N202/N203...

[Image: skelet025.gif]

Wildcatters does have more fun...

Et æble om dagen holder Doktoren væk...
Hvis du kan ramme mig!

Dr. Strangelove


Wildcatters does have more fun...

Dr. Strangelove
Svar
#3
Tak for svaret , der er ingen mærker at se så det kan godt være man skulle prøve en anden krudt type

Hvorfor drive med stående hunde når det kan gøres med Spaniels.
Nu også med 45/70.
[Image: 123132-1.jpg]

Hilsen  Jan.
Nu med Ruhår
Nu også med 45/70.

Nu også med Bowtech Genaral 70#


Hilsen  Jan.
Svar
#4
Det kunne være at hylstrene er lidt for lange, og derved kommer til at klemme omkring kuglen.

Du kunne evt. selv fremstille et værktøj til at måle hylstrenes Max. længde, således at de kommer til at passe præcist til dit kammer.

[Image: hylsterlaengde001.jpg]

Mvh.
Swift
Svar
#5
Hey Heym..

Er der noget at mærke når du repeterer patronen i riflen ??

- Har for ikke ret lang tid siden været ude for, at nogle fænghætter på nogle af mine træningspatroner sad for langt ude - uden jeg havde opdaget det. Det resulterede i, at riflen klemte en anelse når man repeterede, og fænghætterne var "flade" efter afskydning.

Blot en tanke...

Palmer :-)
***  Jepsen :-) ***
 
Svar
#6
Hvis det er en fireformnings ladning, kan du ikke helt regne med, at låsen klemmer lidt.
Flade fænghætter kan være et tegn på for højt tryk, men det er ofte ikke tilfældet, med mindre fænghætten flyder helt ud.
Som Swift siger, vil for lange halse bevirke, at hylsterhalsen krympes ind i hylsterhalsen, og så vil dit initialtryk være forøget, selv om krudtmængden er ok.
Jeg havde en amerikaner pibe, der efter 50 skud, blev sat til, så en moderat ladning, blev så hot, at den skød fænghætterne helt ud af hylstret [xx(]
Er du sikker på, at du har lagt alle værdier rigtig ind i QL ?
Med langsomtbrændende krutsorter, vil jeg nok anvende magnumhætter, i den patron.

Mvh. AB
Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Svar
#7
Hylster længden ligger mellem 54,50 og 54,70 mm og hylstrene er fireformede men det kan være man skulle prøve engang grundig rengøring. Med de oplyste værdier giver det en hastighed på 842 m/s og det er jo ikke ret meget med så let en kugle [V]. Pibelængden er 660 mm.

Med den gamle Tikka pibe 560mm kunne den med en 140 grains kugle opnå hastigheder på omkring 850 m/s

Hvorfor drive med stående hunde når det kan gøres med Spaniels.
Nu også med 45/70.
[Image: 123132-1.jpg]

Hilsen  Jan.
Nu med Ruhår
Nu også med 45/70.

Nu også med Bowtech Genaral 70#


Hilsen  Jan.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)