Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Turkey gun
#1
Nu ved jeg jo godt i er riffelautister men mon ikke også i er våbenautister i almindelighed.
Jeg søger oplysninger om en speciel "haglbøsse" om du vil.
Våbnet er et repeter haglgevær med to skuds magasin og indstillelig choke. Den er produceret af mossberg for omkring 60 år siden og er i sin tid produceret til kalkunjagt i usa. De findes faktisk stadig og producenter som benelli, browning, beretta og selfølgelig mossberg laver stadig noget lign. de ligner en riffel til forveksling de er bare cal. 12 x 3"
De monterer endda kikkertsigte på dem.
Nå tilbage til det jeg søger. Da en af mine kammerater har haft sådan en til våbensmed siden januar 2004 og han endnu ikke har fået den retur så ringer han naturligvis og beder om den, men våbensmeden har den ikke. Den er væk og kan ikke findes. Mystisk.
Nu er vi jo så ude i noget erstatning, hvis ikke den dukker op, og så er det jeg spørger. Hvad kan man mon sætte sådan en gut til i værdi.

Be cool... Or put on some more clothes
Be cool... Or put on some more clothes...
Jagt på vandet er livet.
Svar
#2
den vil ligge omkring 1500-2000 i pæn og velholdt stand... men det er ikke en storsælger i forretningerne, da det er en ret klodset sag...

til de penge vil en pump sikkert være mere attraktiv... [Big Grin]

[Image: skelet025.gif]

Reloaders have more fun...

Et æble om dagen holder Doktoren væk...
hvis du kan ramme mig!

Dr. Strangelove


Wildcatters does have more fun...

Dr. Strangelove
Svar
#3
Øhhh..Doc - Jeg forstår pludseligt hvorfor vi ikke handler så tit [Big Grin]

Den sidste jeg havde gav jeg 350 kr for, og det i tæt på nystand hos en forhandler.

Maks 500-600 kr. Og så kan du godt glemme alt om at den skulle være så gammel hvis det er en 76'er.

Mvh.
Lars/Great Dane
lars@reloadersnest.com
Great Dane

Svar
#4
en ting er, hvad du har givet... noget andet er den aktuelle pris...

og en sidste detalje... når vi mister noget som en evt forsikring skal dække, så er det jo bare om at prissætte varen lidt højt... men du er sikkert et forsikringsselskabs drøm... med de priser og værdier du ligger inde med... [Big Grin][Wink]

[Image: skelet025.gif]

Reloaders have more fun...

Et æble om dagen holder Doktoren væk...
hvis du kan ramme mig!

Dr. Strangelove


Wildcatters does have more fun...

Dr. Strangelove
Svar
#5
Jeg ved ikke om det er en 3" men jeg ved den er så gammel. min kammerats far fik den i sin 14 års fødselsdagsgave og han er nu 72, altså faren. Det er nok det der er det ærgelige i det. Skidt med brugsværdi og aktuel værdi. Det er sku affektionsværdien der tæller. Måske ikke for våbensmeden og forsikringen men sådan er det jo.
Jeg havde nu heller ikke forstillet mig at den var ret meget værd. der er jo nok ikke det stor markede for sådan noget i dk.

Be cool... Or put on some more clothes
Be cool... Or put on some more clothes...
Jagt på vandet er livet.
Svar
#6
jeg mener at have set en på auktion... lauritzzz... vistnok...[8D]

der kan man se hvad den er vurderet til...

[Image: skelet025.gif]

Reloaders have more fun...

Et æble om dagen holder Doktoren væk...
hvis du kan ramme mig!

Dr. Strangelove


Wildcatters does have more fun...

Dr. Strangelove
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)