Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
rws dobbelkern og råvildt?
#1
Hej.
Håber der er nogle herinde der kunne tænke at dele deres erfaring med råvild og kuglen dobbelkern fra rws.
står nemlig her den 19 og skal til polen efter forårsbuk og til dette formål har jeg valgt at bruge dk kuglen fra rws, men da jeg købte dem hos min lokale pusher sagde han at det var en hård kugle og nu er jeg gået hen og blevet lidt nervøs for om jeg vil opnå den skudvirkning og effiktive drab jeg ønsker?
jeg ser jo hellere at dyret bliver på stedet eller den kun løber kort efter skud og så hellere kassere det ekstra kg kød.
skal lige siges at jeg efterstræber et skud lige bag forbenet og jeg anvender 6,5*55 på jagten.
håber i kan hjælpe mig og fortælle lidt om skud virkning osv?
på forhånd tak!
Svar
#2
Doppelkern er IKKE en hård kugle, og du skal ikke være bange for, at den ikke dræber hurtigt og effektivt, fordi det gør den.

Tag du roligt den med.

Men du skriver ikke noget om kuglevægten, hvilket er ret afgørende.

/Buba

Dubravko Butic
/Buba

Dubravko

Svar
#3
Hej.
Hvis det er en 9,1 grams kugle som jeg mener er den eneste dobbeltkern til 6,5x55 kan du roligt bruge den,jeg kender et par stykker der bruger den uden problemer,jeg bruger den selv i kaliber 6,5x57 og har brugt den til alt fra ræv til blessbuk uden problemer....så brug du bare den og god tur.
MVH
LØVIG
Svar
#4
Hej.Jeg har læst en "elgtest" i Vapen,hvor den falder helt igennem.Var blandt de dårligste.
Men den er måske ok til mindere dyr...

John moses Browning er gud.
Lolland er ikke' fladt.
John moses Browning er gud.
Lolland er ikke' fladt.
243win er det nye kal.16
Svar
#5
tak for svarene.
ja det er en 9,1 grams kugle..
dejligt at høre at den ikke er så hård som antaget, frygtede at den måske var designet til de lidt hurtigere cal som 6,5*57 og 264 wm. kender en polak som skyder med dk kuglen i 7*64 og her roser han den til skyerne. han siger hjortene og svinene reagere hårde med et skud fra denne kugle end andre han har prøvet.

hvis der er nogle med billeder eller en historie hvor der er brugt denne kugle vil jeg da meget gerne høre lidt til det?
TAK!
Svar
#6
Har tidligere skudt meget med både DK og KS.
Det virkede forbavsende godt på råvildt, dåvildt, kronvildt, vildsvin og ræv.
DK er faktisk en af de kugler jeg har prøvet der har skudt bedst.

I vildtkroppen fungerer det faktisk ret godt, med noget mindre ødelæggelser til følge end så meget andet.

Kalibrene jeg personligt har brugt kuglen til jagt i er 6,5x55, 6,5x68, 7x61S&H og 7mm rem mag.

/GT

www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#7
Har du set RWS egen bedømmelse til forskelligt vildt og afstande hvor den er bedst
http://www.rws-munition.de/de/jagd_gesch...eschoss=DK

________________________
Mvh
Ivan (sjælland)

If God really wanted us to be vegetarian, why did he create the cow of food?
________________________
Mvh
Ivan (sjælland)

If God really wanted us to be vegetarian, why did he create the cow of food?
Svar
#8
Har selv indtil ganske fornylig anvendt RWS DK i både 6,5x55 og 308win,har intet at klage over(ud over prisen)....

Har skudt 8stk.råvildt med kuglen...

Min fjendes fjende,er min ven....

[Image: logo.gif]
Min fjendes fjende,er min ven....

Svar
#9
308 er bare knald-fald effekt og Dk kaliber 9,3x62 sender også et kreatur på røven i skraldet
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)