Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Import fra USA
#1
Forrige uge fik jeg konfiskeret 12 kikkerter en kikkert med afstandsmåler og en bunke montager af "US Costum and Border Protection". [Sad!][Sad!]

Jeg har i dag fået af vide, at årsagen er nye export regler til Danmark.

Nogen, der har hørt om hvad det er for regler ????

Så nu er det ikke kun PostDanmark , men også det amerikanske toldvæsen, der volder problem [xx(][xx(]

To Molboer, der skyder .... Two Molboes shooting ....
Nej, jeg kender desvære ingen "smarte" citater.
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#2
Konfiskeret som mistet for good??? Det er rigtigt kedeligt at man ikke kan få lov at sende almindeligt jagt udstyr. Helt håbløst bliver det da hvis erhvervsdrivende ikke engang kan få lov
Mvh.

Yeti
Svar
#3
Citat:quote:

Originally posted by yeti

Konfiskeret som mistet for good??? Det er rigtigt kedeligt at man ikke kan få lov at sende almindeligt jagt udstyr. Helt håbløst bliver det da hvis erhvervsdrivende ikke engang kan få lov



Jeg regner med at få mine penge igen, men det har kosted mig fragten og "wire fee" [Sad!]

To Molboer, der skyder .... Two Molboes shooting ....
Nej, jeg kender desvære ingen "smarte" citater.
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#4
Jøsses, skelner de ikke engang NATO-lande fra ikke-natolande længere???

"You learn something new and depressing every day"
"You learn something new and depressing every day"
Svar
#5
Jeg har hørt om toldere fra USA der ikke vidste at Danmark var en selvstændig nation...

"Denmark?? That's the capital of Scandinavia ain't it??, arrh no, that's Copenhagen, my fault, sorry...[:o)]

Rex har vel de tilladelser der skal til for at importere kikkerter til DK, men nogen gange er der bare en overemsig told-person der ikke lige får checkket ALLE papirerne, og så vælger man bare det sikre og afviser sendingen, og skider på om det koster modtageren penge og besvær.

Det samme skete for en lille flok pistolskytter der ville importere hylstre fra Starline i USA, de røg retur ved EU indcheckningen i Tyskland, på trods af at alle papirer VAR i orden[Sad!][xx(]

At forsøge at få sine tab dækket i sådanne sager, lader til at være helt umuligt... "told-etaten" dækker sig ind bag alverdens undtagelser og fraskrivninger..

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#6
Har Customs & Border Protection henvist til under hvilke regler, kikkerterne er nægtet udførelse?

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 10+))
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by JRexA

Har Customs & Border Protection henvist til under hvilke regler, kikkerterne er nægtet udførelse?

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 10+))



Det eneste jeg p.t. har fået vide af min leverandør, er at der er nye regler m.h.t. export af optik til Danmark.
Så indtil de finder ud af hvad de regler består af er min import af Leupold og Burris gået i stå [xx(][xx(]

To Molboer, der skyder .... Two Molboes shooting ....
Nej, jeg kender desvære ingen "smarte" citater.
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#8
Det KAN jo være at det er Leupold og Burris, der lægger en slæde i vejen...... og ikke vil tillade Import til Europa, udenom deres autoriserede distributører....

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 10+))
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by JRexA

Det KAN jo være at det er Leupold og Burris, der lægger en slæde i vejen...... og ikke vil tillade Import til Europa, udenom deres autoriserede distributører....

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 10+))



Leupold har da forhåbentlig ikke magt til at få de amerikanske toldere til at stoppe sendinger !

Hilsen
Kenneth

-------------------------------------------
CTRL-Z virker desværre ikke i det virkelige liv
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)