Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Endelig fik jeg den ... .
#1
Hvis dette er stedet hvor det er tilladt at prale lidt; så vil jeg gerne nævne mit nyeste fund: En S & L Model 68 DL i det skandinaviske evergreenkaliber 6,5 x 55. Og grunden til at jeg købte den er naturligvis ikke, at jeg på nogen måde mangler flere våben, men alene for at kunne lege med den samme skyder som de gamle storvildtjægere Sand, Stoffer, Perto m. fl. . Med andre ord: Jeg måtte bare ha' en klassisk Otterup!

Prisen var endda beskeden: 4.500 kr. (eller 8.000-10-000 mindre end sædvanligt) og ½ års papirarbejde, for at få den lovligt ud af Sverige!

Hvad siger forummets andre medlemmer til handelen og kombinationen af riffel samt et Zeiss-kikkertsigte og Leupolds QRW-montage og hjemmelavet ammo, som det tætteste bud man kommer på en superpræcis jagtriffel?
Man er vel fra et hjem med gevær ... .

Svar
#2
Prisen er der ikke noget i vejen med - priserne er dog faldende på 68DL'eren. Der er ikke mange der længere ved hvad det er [Wink]

Har selv haft en i kaliber 30.06 - men faldt over en 100DL fra ''den gamle fabrik'' og brugte ikke 68'eren - så den er solgt [B)]

Hvis piben ikke er slidt, har du fundet et fint våben !!
mvh
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)