Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Opbevaring af nøgler til våbenskabet
#1
Var det ikke noget med, at der i dette forår kom nye og skrappere regler for opbevaring af nøglerne til våbenskabet?

Hvad betyder de i praksis?

Hvordan skal nøglerne helt konkret opbevares, for at man ikke kommer i karambolage med lovens larme arm?

.....nu også ejer af en pumpehagler :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#2
http://www.jaegerforbundet.dk/page651.as...30714ddc6b

Hvis det er iorden - kunne man ligeså godt lade patronerne ligge i skuffen [:I]

Jeg har altid det ene sæt i lommen - overvejer at støbe reservesættet ned i husets fundament.[Wink]
mvh
Svar
#3
Der er faldet en dom omkring dette, nøglerne var opbevaret i en skuffe i et andet værelse.

Jægeren blev pure frifundet.

http://www.kp-schweisshunden.dk/jaegeren...opbevaring

Mvh

Santo
Mvh

[Image: 422764-125392427587619-45944359-n.jpg]




Livet er for kort til jagt og riffelskydning! Man kan simpelthen ikke leve længe nok.
Svar
#4
Jo - men det er en dom fra 2008.
Der er så vidt jeg ved kommet skrappere/reviderede regler sidenhen....

Overvejer at købe denne her og bolte fast i væggen gemt i et skab et eller andet sted i et andet rum end der, hvor våbenskabet står.

http://kinapriser.dk/open1/openosc/openosc/pengeskab-elektronisk-p-147.html

Ved godt det ikke er lige så sikkert som et skafor blå skab - men det må da være bedre end "en låst skuffe i skrivebordet"... når der nu kun skal opbevares nøgler i det...

.....nu også ejer af en pumpehagler :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#5
Jeg har bare min nøgle i mit nøglebundt. Så er det aldrig i huset når jeg ikke er det.

Ekstranøglen er heller ikke hjemme, men på en anden adresse. Så jeg kan godt få fat i ekstranøglen hvis det bliver nødvendigt, men det er besværligt, og der er ikke andre der kan.

Eneste ulempe: Hvis politiet engang banker på døren, og vil se mit krudtoplag når konen er hjemme og jeg ikke er, så kan de altså ikke få noget at se før jeg kommer hjem.

Venlig hilsen Lasse,DTAP
...Buy the best and cry only once.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#6
Lasse>> Det ville de da være nødt til uanset hvad, for din frue må da heller ikke have adgang til dit våbenskab, med mindre hun også har jagttegn, genladningstilladelse osv osv.

MvH
Morten
MvH
Morten


.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
Svar
#7
Hi hi. Så er det jo godt jeg ikke har gjort noget galt [Big Grin].

Venlig hilsen Lasse,DTAP
...Buy the best and cry only once.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#8
Og selvom hun har jagtegn er det jo alene ikke noget adgangstegn.
Hvis du har en riffel som hun ikke står med på tilladelsen, må hun ikke have
adgang til den...

________________________________________________________________________________________________
A house without a rifle is just a house..
________________________________________________________________________________________________

A house without a rifle is just a house..
Svar
#9
Jo, det må hun nu godt.

Citat:quote:

§ 21 Stk. 9. Uanset bestemmelsen i § 17, stk. 1, kan personer, der tilhører samme husstand, benytte fælles sikringsskab, boksrum mv.

( Det er § 17 der forbyder overdragelse til andre, som ikke har tilladelse til våbnet).

Venlig hilsen Lasse,DTAP
...Buy the best and cry only once.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#10
Citat:quote:

Originally posted by ran

Jo - men det er en dom fra 2008.
Der er så vidt jeg ved kommet skrappere/reviderede regler sidenhen....



Dette er der ikke, så vidt jeg kan finde ud af, ikke ændret på så dommen må stadig være retningsgivende.

Mvh

Santo
Mvh

[Image: 422764-125392427587619-45944359-n.jpg]




Livet er for kort til jagt og riffelskydning! Man kan simpelthen ikke leve længe nok.
Svar
#11
Citat:quote:

Originally posted by ran

Jo - men det er en dom fra 2008.
Der er så vidt jeg ved kommet skrappere/reviderede regler sidenhen....

Overvejer at købe denne her og bolte fast i væggen gemt i et skab et eller andet sted i et andet rum end der, hvor våbenskabet står.

http://kinapriser.dk/open1/openosc/openosc/pengeskab-elektronisk-p-147.html



Hej pas på med at bruge et af de viste skabe, de kan åbnes på ingen tid.
Havde indbrud for et års tid siden, og det var åbnet ved at knapperne var brækket af og gennem hullet til ledningen havde tyvene trykket låsepalen ned med med en bukket bøjle ( en af mine egne )

[Image: PIC00004-1.jpg]

[Image: PIC00006-2-1.jpg]

Konstrueringen er i mine øjne mangelfuld på skaber.
Der mangler en blokering mellem ledningshullet og udløserspolen på indersiden så der ikke kan kommes til udløseren.

Har selv monteret en plade der spærre, på de bestående skruer.

Politiet påstod at det var gæster østfra (der er nogle der har studeret den tybe skabe ganske nøje.)

Der var kun patroner i skabet ingen verdier, de var til gengæld strøet over hele gulvet.

Hilsen Kanker.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)