Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Stikkontakt i laderum
#1
Hvis man nu har en ganske almindelig stikkontakt mindre end 1,5 m fra arbejdspladsen og man iøvtigt ikke har noget at bruge den til, hvad gør man så? Skal den på en eller anden måde fjernes, eller kan den afblændes med eks en stålplade, eller hvad [?]

mvh
Svar
#2
hos harald godt nok ( nyborg ) kan du købe et "blendeksel" klip stikkontagten af og set muffer på ledningerne og på med dekslet . det er da penere end en stål plade men om det er lovligt ved jeg ikke.Da jeg ikke selv " hjemme ruller "

Michael

skovarbejder af guds nåde
Michael

skovarbejder af guds nåde
Svar
#3
Vil gætte på at hvis du køber en EX godkendt stikkontakt ved din lokale elektriker er du homefree.....men er ikke sikker på laderumsreglerne. Men det er normalt det man bruger i eksplosive områder... og de er pissedyre

Fattigdom - det er en sindstilstand

[center][Image: logo05.jpg][/center]
[center]Fattigdom - det er en sindstilstand
[/center]

[center]
Socialdekrat - Moderne nordisk udtryk for rockerrelateret skattesnyder
[/center]
Svar
#4
Nu bor jeg jo i Sverige og er dermed fritaget for den slags pj...... regler, men hvor skal man egentligt koble sin elektriske krudtautomat ind med de danske regler???
Mvh.

Yeti
Svar
#5
Den kobler man da til sin stikkontakt, 1m fra ladestedet[Big Grin]

[Image: Slvbukcopy-1-1.jpg]

+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
#6
Det er ikke nok at købe et blænddæksel i Harald Nyborg. Installationen skal fjernes ellers laves om til eksplosionssikker. Det sidste er ret pebret. Fjerne installationen er der jo flere måder på. Den oplagte er at smække en gipsplade på væggen og vupti, så er den væk. Men man må ikke have skjulte eldåser, så den mulighed duer heller ikke. Reelt set er der kun at finde ud af hvor ledningerne til stikkontakten kommer fra. Klippe enderne af i begge ender (Det bør/skal overlades til en fagmand at gøre dette) og så mure hullet til.

MvH
Morten
MvH
Morten


.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
Svar
#7
Tak for svarene. Jeg har en kammerat der er elektriker, så han får lov til at trække ledningerne op af væggen.

mvh
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)