Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Polering af linser
#1
En kammerat har ødelagt sine linser på både en Zeiss håndkikkert og en SB sigtekikkert, ved gennem årene at aftørre med køkkenrulle.

Kan kikkerterne reddes på nogen måde?

CP

Og nej, det er ikke mig selv selvom jeg søger under købes. Det er til min søn, der fik tømt hans tømrerbil med bla. en kikkert der slet ikke var slidt - han havde kun set i den en gang[}Smile].
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#2
Citat:quote:

[i]
Kan kikkerterne reddes på nogen måde?


Jeps, retur til fabrik, nye linser...

Mvh Anders

Jagt og riffelskydning er ikke et spørgsmål om liv eller død, det er væsentligt mere vigtigt!
Jagt og riffelskydning er ikke et spørgsmål om liv eller død, det er væsentligt mere vigtigt!
Svar
#3
Kan det betale sig - altså nye linser?

CP
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#4
Hmm.. Schmidt & Bender plejer ikke at være
sindssygt dyre for den type service,
Zeiss derimod...

Prøv at sende en mail og forhør.

Mvh Anders

Jagt og riffelskydning er ikke et spørgsmål om liv eller død, det er væsentligt mere vigtigt!
Jagt og riffelskydning er ikke et spørgsmål om liv eller død, det er væsentligt mere vigtigt!
Svar
#5
Det er klart billigere at forebygge og købe et zeiss rensesæt til 200,- kr. Der er til flere sæsoner i sådan et linse-rense-kit.... med mindre man griser meget ;-)

.....nu også ejer af en pumpehagler :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#6
Det kan nok ikke bruges til noget, men en makker fik skiftet okularet på sin Swarovski. Det kostede 600 inkl. transport. Det synes jeg egentlig er helt rimeligt.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)