Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Er 6,5x55 lovlig til grise i Tyskland ?
#1
Er så heldig at være inviteret med til grisejagt i Tyskland i juli måned - men er så kommet til at spekulere over om der er et minimumskrav til kaliber fra de tyske myndigheders side. Jeg skyder selv med en 6,5x55. Måske der er nogen af de udmærkede forummedlemmer der er orienteret omkring emnet ?
Svar
#2
Jeps, du kan og må uden videre lovligt skyde gris med 6,5mm kugler i tyskland.

Dog med "BJG" iagttaget:

Citat:quote:

§ 19 - Sachliche Verbote
(1) Verboten ist
1. mit Schrot, Posten, gehacktem Blei, Bolzen oder Pfeilen, auch als Fangschuß, auf Schalenwild
und Seehunde zu schießen;
Region Hannover - 21 -
– Jagdbehörde –
2 a. auf Rehwild und Seehunde mit Büchsenpatronen zu schießen, deren Auftreffenergie auf
100 m (E 100) weniger als 1000 Joule beträgt;
b. auf alles übrige Schalenwild mit Büchsenpatronen unter einem Kaliber von 6,5 mm zu
schießen; im Kaliber 6,5 mm und darüber müssen die Büchsenpatronen eine Auftreffenergie
auf 100 m (E 100) von mindestens 2.000 Joule haben;


Hvilket betyder at du med din 6,5´er bare skal have en E100 på 2000 Joule!

/GT

www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#3
Hej GT

Tusind tak for det. Det skulle ikke være noget problem at opfylde det krav.
Svar
#4
6,5x55 er tilladt i Tyskland hvis den har 2000 J i anslagsenergi ved 100 m

http://www.face.eu/National_Info_Sheets/germany_en.pdf

Christian

Der var sørme nogen der kom mig i forkøbet [Smile]
Svar
#5
Nemlig :-)

... Og så skal du bare være ligeglad, når tyskerne kommer rystende på hovedet og siger, Dumme Dänen efterfulgt af en påstand om, at det mindte forsvarlige kaliber til grisebasser er 9,3x62, men 8x57js til nød kan gå..

Vi havde en jagtguide/lodsejer sidste efterår, da hver gang han så en 6,5'er rystede på hovedet og nærmest nedgjorde ejeren... Min 7mm. Rem. Mag. undgik heller ikke bemærkninger, men det var ikke så slemt som ved ham med 6,5'eren.

ADVARSEL OG HOW TO [Big Grin][Big Grin]
Hvis de gør det så svarer du bare, at du ikke behøver en bombebøsse, fordi du rent faktisk kan skyde [B)]

Hvis så tyskemanden vil skyde om kap og du ikke tror du kan slå ham... så kører du bare mit princip benægt benægt benægt besvim, og så ringer du hjem - hvorefter vi putter vi GT i en postsæk og sender ham ned til dig MED HANS 6,5'er... Så kan de lære det [:o)]..

Mvh.
Jepsen :-)
***  Jepsen :-) ***
 
Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by Jepsen

... så kører du bare mit princip benægt benægt benægt besvim....

Mvh.
Jepsen :-)



[Big Grin][Big Grin][Big Grin] "Det er genialt det der".
Det vil jeg til at bruge meget mere fremover [Big Grin][Big Grin][Big Grin]

vh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#7
Jeg har tidligere snakket meget med et par tyskere, der gik en del på svinejagt.

Faderen brugte en 30-06'er, der blev anset som lige til nød tilstrækkeligt.... Sønnen brugte en 9,2x62, og en S&W 357 Magnum til fangstskud.
Jeg mener de SKULLE skyde omkring 80-100 svin om året på deres jagt, ellers skulle de betale kompensation til lodsejeren.

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 10+))
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#8
I tillæg til det at bruge sin gode gamle 6,5´er til grise i tyskland, så er der ikke ret mange steder hvor de vil have skudt grise ret meget over sådan ca 60 kg idet de ikke vil have skudt søerne på f.eks trykjagt samt at "lebenskeileren" ofte kun frigives til afskydning ved anstand.
Så i de situationer vil du have al mulig tid til at afgive et præcist skud.

Så bare afsted[Wink]

/GT

www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)