Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Base til Leupold VX-I på Rem. 700 long action
#1
Kære 'Gunnies'

Jeg har en Remington 700 BDL 30.06 - altså long action - hvor jeg vil montere mit Leupold VX-I 3-9x50.

Desværre er kikkertrøret ikke langt nok, så de to PRW-ringe kan ikke nå ned på de eksisterende Weaver-baser.

Spørgsmål 1:
Har I gode ideer til en betalelig 1-piece-base eller findes der et sæt, der rækker så langt ind mod udkasteråbningen, at ringene kan nå ned? Det må være under 1 cm, der mangler, for at ringene passer.

Spørgsmål 2:
Som man kan se på illustrationen hos Leupold her:

http://www.leupold.com/hunting-and-shoot...prw-rings/

så sidder rillen ikke centreret på basen. Jeg vil næsten tro, at kikkerten med ringene passer ned i rillerne, hvis begge de korte afstande vender mod udkasteråbningen (hvis den forklaring giver mening). Men kan Leupolds baser sættes vilkårligt? Altså kan rillen både vende udad og indad (jeg er klar over, at der er en front base og en rear base - det er ikke de to, der skal bytte plads, men den enkelte base, der skal roteres 180 grader).

Spørgsmål 3:
Jeg er klar over, at jern er et mere hårdført metal end aluminium, men har det reelt nogen betydning på en jagtriffel, der kun kommer på skydebanen for at verificere indskydningen forud for jagten?

Venlig hilsen

Jacob
Svar
#2
Baserne kan vendes som du lyster. Så længe du ikke bytter om.

Så langt så godt. Det er et klassisk problem med kort mellemrør på kikkerter og så langlås. Rem 700 er så lang fordi den skal kunne klare patroner op til 92 mm, hvilket er noget længere end reelt nødvendigt til 30-06, men så kan man nøjes med at have en kort lås og en langlås. = Billigere fabrikation.

Den bedste løsning er en rail, men du lander nok i en tusse, men så har du med garanti ikke længere noget problem med mellemrøret.

Men besøg en af de udmærkede våbensmede/bøssemagere/maskinarbejdere eller hvad de nu kalder sig. Det er msåke lidt dyrere end at ebstilel fra England, men du får noget der virker første gang og risikere ikke at have købt noget forkert hjem.

VH Søren

Big Green for ever
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#3
Hej Søren,

Tak for fin viden, gode råd og hjælp.<

Jeg skylder at fortælle, at besøget hos bøssemageren førte til købt af to Wiever baser, hvoraf den ene er forlænget. Nu sidder kikkerten fint!
Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by JacobP

Hej Søren,

Tak for fin viden, gode råd og hjælp.<

Jeg skylder at fortælle, at besøget hos bøssemageren førte til købt af to Wiever baser, hvoraf den ene er forlænget. Nu sidder kikkerten fint!



Fint og du har sandsynligvis ikke brugt betydeligt flere penge ned ved selv at bestille hjem. Hvem kunne levere en forlænget base ?

VH Søren

Big Green for ever
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#5
Hej igen,

Lige en opdatering; jeg købte den forlængede aluminiumsbase hos Gamefair (Weaver, størrelse 40A). Den kostedevist 45 kroner, men jeg blev lidt træt af, at basen stak ud over forreste del af udkasteråbningen, så jeg satsede lige en bestilling i UK og fik et sæt Leupold stålbaser hjem. Nu passer kikkerten helt perfekt (Leupold VX-I 3-9x50), og udkasteråbningen er helt fri. Til gengæld har jeg et sæt baser liggende i reservedelsæsken, og det er sådan set helt ok med mig.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)