Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
En på opleveren
#1
Kom lidt sent ud at sidde til aften, klokken havde slået 1900.

Sidder med ryggen op mod en stor bøg på jorden med udsigt langs et spor i skoven og en lille lysning omgivet af hindbær og brændenæller.

Da jeg har siddet i ca. 30 min ser jeg en bevægelse i krattet overfor hvor jeg sidder, et par brændenæller og græs bevæger sig lidt mere en det andet, jeg får listet kikkerten frem meget forsigtigt og kikker et minuts tid inden jeg ser hvad det er.

Ud kommer et rålam, max. et par dage gammel, en rigtig lille Bambi, sidder længe og betragter det lille dyr da det pludselig begynder at kalde på sin mor, der går ydeligere ca. 10 min inden råen dukker op, der er lidt familie hygge i lysningen, med vask og diegivning til den lille, det står på i næsten 15 min. da de så vælger at forlade lysningen i skoven og mig, i alt den tid har jeg siddet i en lidt uheldig stilling så begge mine ben sover kraftigt, men det var det værd og osse kampen med at få kroppen på ret køl igen!

Det var en af side gevinsterne ved jagten og et godt sæt 3D cammo tøj.

Alt der ikke slår dig ihjel......gør dig stærkere!
Alt der ikke slår dig ihjel......gør dig stærkere!
Svar
#2
Ja sådan en tur er lige så værdifuld som dagen med vildt i galgen.

[Image: jger.jpg] Man er først en rigtig mand når man er Morfar"
"Den der ler sidst er langsomt opfattende"
Svar
#3
Det lyder som en rigtig fin oplevelse, den tog jeg også hellere end en buk.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#4
jo havde også 3D camo vise effekt i går lige før lukketid .. ingen rådyr men et 'stribe - fjæs' (grævling) der kom ud fra læhegn 30m fremme og begyndte at rykke og i rive noget ... så hjem /ned i boet .. 5senere frem igen og nu ud på marken foran mig .. prøve at tage billede med mobilos..med taste lyd på ! .. først efter 4-5 'click' var kamera funktion klar .. så havde han hørt det og spurtede tilbage til hegnet .. men nåede tage et diffust billede først

/wolf_skate

ja, ja har nu slået lyd fra alle steder jeg kan .. og lagt mit lommekamera frem til hurtig aktivering næste gang. + havde faktisk min bætte hund med, men den holdt sig utrolig nok i ro (også bundet af ) indtil til grævlingen spurtede, så ville han efter

[Image: wolf.jpg]
Scout for a blind dog - and throw him a bone

Scout for a blind dog - and throw him a bone
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)