Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Pis & Lort....!!!!!
#1
På vej hjem fra bukkejagt her til aften med glad sind efter at have set et par bukke, en rå, en masse af dem der ikke er mange af (siger de), harer.....
Kort før bygrænsen (under 200 meter, Randers), er der 2 tdr. land med raps, og hvad kommer der derud af...??? Et smaldyr....
Jeg klodser bremsen, men til ingen verdens nytte, et ordentlig klask og et dyr der bliver kastet frem og ind over cykelstien....
Indtil siden i den nærmeste buslomme og tilbage.
Dyret er stendødt.. Det var en total ubehagelig fornemmelse at skulle tage livet af et så smukt dyr på en sådan måde, men sket er sket og det er desværre trafikkens kår.

Nu er dyret brækket og hænger i garagen, og imorgen vil jeg se, hvad af det der evt. kan bruges.

Nå, det hjælper ikke at "tude" mere, så her er lidt facts:

Våben: Golf II årg. 91 - Das Jawtvågn
Ladet med: 1,8I benzinmotor
Drevet af: OK's det bedste (Oktan 95)
V/0: 70 kmt.

Konklusion: Ikke en ladning for dem der ønsker minimal kødforstyrring...... og absolut heller ikke for mig..

Nå, men en tur på riffelbanen skaljeg også, da min riffel lå i futeralet på bagesædet, og under opbremsningen fløj ned bag forsæderne, med kikkerten ned mod kardangboksen (godt man har mere end et våben).
Svar
#2
Du var heldig min ven. En 37 årig kvinde døde efter ankomst til Rigshospitalet, da hun påkørte et rådyr på Isterødvejen vest for Hillerød i nat. Prøv at lægge mærke til førersædet i den lille Citroen Ax et godt stykke inde i videoen. Dyret røg gennem forruden, og ramte kvinden.

Dybt tragisk. Kvinden efterlader 4 børn og mand.

http://nyhederne.tv2.dk/article/30652506/
http://www.nordkysten.nu/?Id=15597

[Image: jger.jpg] Man er først en rigtig mand når man er Morfar"
"Den der ler sidst er langsomt opfattende"
Svar
#3
øv øv det er sq ikke godt, men "bare" der ikke er sket noget med dig

[Image: Unavngivet1.jpg]

[Image: dralflogomnavn.jpg]
hmm, skal der være klumper i en prut????



livet er ikke så slemt endda, hvis man overvejer hvad alternativet er

SÅ SMIL DOG!!  Tongue

Nu med et par glasøjne.  Cool
Svar
#4
Måske dyret kan bruges til "Bankekød" :o)

[Image: jger.jpg] Man er først en rigtig mand når man er Morfar"
"Den der ler sidst er langsomt opfattende"
Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by Vilsgaard

Du var heldig min ven. En 37 årig kvinde døde efter ankomst til Rigshospitalet, da hun påkørte et rådyr på Isterødvejen vest for Hillerød i nat. Prøv at lægge mærke til førersædet i den lille Citroen Ax et godt stykke inde i videoen. Dyret røg gennem forruden, og ramte kvinden.

Dybt tragisk. Kvinden efterlader 4 børn og mand.

http://nyhederne.tv2.dk/article/30652506/
http://www.nordkysten.nu/?Id=15597

[Image: jger.jpg] Man er først en rigtig mand når man er Morfar"



Kvinden påkørte vist et Dådyr: http://jp.dk/indland/article2074746.ece

vh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#6
Det kan pressen vist ikke helt blive enige om, men der er mange Dådyr herude. Men uanset er det jo tragisk, og samtidig heldigt at Sandersen ikke kom noget til.

[Image: jger.jpg] Man er først en rigtig mand når man er Morfar"
"Den der ler sidst er langsomt opfattende"
Svar
#7
@Sandersen, hvad med bilen? Sådan en G2 er jo ikke til at slå ihjel. Fik den en rids?

Spøg til side, det er på ingen måde en sjov oplevelse. Har selv for nogle år siden nappet en rå og to lam med en Seat Alhambra, selvom det er en stor bil, var det tydeligt at det var spansk stål den var bygget af.

/Ugelvig

[Image: ajbutton.gif]

What we do in life - Echoes in eternity!
/Ugelvig



What we do in life - Echoes in eternity!
Svar
#8
Det er vel også lige omkring den her tid, hvor der er absolut størst risiko for at påkøre et rådyr, (Mener at statistikken på det område er ganske klar), og det skyldes hovedsagligt at lammene fra sidste år bliver "smidt ud hjemmefra", og tåger mere eller mindre planløst rundt. De har endnu ikke lært at passe på og være forsigtige, for det har mor jo ligesom klaret for dem, så det er først nu de rigtig skal til at passe på sig selv. [B)]
Ved nærmere eftertanke er det vel ikke så meget forskellig fra vores egne teenagere [}Smile]

Men hvis vi skal se efter nogle små lyspunkter i det der skete for Sandersen, må det vel være at han ikke selv kom til skade og at dyret døde på stedet.

/Stanton

Der er intet der slår "svineheld" ....... !!
/Stanton
Svar
#9
Og lige om lidt begynder bukkene at jage rundt med de mindre bukke for at holde reviret i hævd... Der hvor jeg jager er der hvert år på eksakt samme sted flere lejligheder, hvor jeg kan køre naboens bukke ned... det passer altid med det tidspunkt, hvor jeg kører forbi, at de kommer fræsende over vejen uden at ænser bilen. Gad vide om den gamle har lært, at det kan være en meget effektiv måde at slippe af med den yngre konkurrent på? ;-)

.....nu også ejer af en pumpehagler :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#10
For tre uger siden var det også nært gået galt for mig.
Kl. halv 2 om natten var jeg på motorvejen imellem Hadsten og Sdr. Borup.

På grund af modgående trafik kørte jeg med nærlys. Pludselig skimtede jeg noget forude i mørket. I næste nu var jeg fremme ved stedet. Det er tre (MEGET STORE) Krondyr, som netop havde krydset min vognbane, og nu var på banen få meter til venstre for mig.

Py-ha!!! – det var sku´ tæt på, sagde jeg til min kone som sad ved siden af. Jeg tør næsten ikke tænke på hvad der var sket, hvis vi havde fået er Krondyr ind over køleren med 120 km. I timen. [xx(]

mvh.
Swift
Svar
#11
Nummerpladen røg af, og venstre blinklys i kofangeren røg.
Ellers intet at se, udover rust og mudder....

Mvh.
Søren
Svar
#12
Er det ikke lidt "overkill" og bruge en golf, en polo ville være nok[Wink]

Lang lås, og tyk pibe..
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#13
En magnumkaliber er det en 4wd?
Svar
#14
Swift>> Det var ikke imellem Hadsten og Århus nord? Der har jeg nemlig oplevet noget lignende også for et par uger siden... Og der kørte nemlig en bil lidt foran mig, som fik taget farten af lidt pludseligt for 3 store dyr... Kører du Volvo?

MvH
Morten
MvH
Morten


.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
Svar
#15
Citat:quote:

Originally posted by rekylling

En magnumkaliber er det en 4wd?



4wd svare vel til en 9,3x62? Tung og langsom, men effektiv [Big Grin]

Jeg tror mere du skal over i noget golf, med en ejer ved navn Brian eller Kenneth [Wink]

Mvh
Christensen

Livet rummer mange forunderlige spørgsmål...
Hvorfor er det fx. fysisk umuligt at købe et våbenskab der er stort nok?
Mvh
Christensen
Svar
#16
For to små år side ramte jeg også en buk en tidlig morgen på motorvejen. Det var ikke så kønt:

[Image: P6080139.jpg]

Der skete ingen personskade, bukken fik et "puf" meget langt væk fra bilen. Hastigheden i betragtning, var det et lille under at der ikke skete mere.

Våben: Toyota Avensis årg. 08 - Speciel SUV, da den også har ageret fødestue for min datter.
Ladet med: 2,0 dieselmotor
Drevet af: XY's diesel
V0: Høj!
Udregnet med vægten af en tom bil ramte jeg dyret med 1334722 J.
Kødødelæggelse: Total

Christian
Svar
#17
Citat:quote:

Originally posted by McQuolle

Swift>> Det var ikke imellem Hadsten og Århus nord? Der har jeg nemlig oplevet noget lignende også for et par uger siden... Og der kørte nemlig en bil lidt foran mig, som fik taget farten af lidt pludseligt for 3 store dyr... Kører du Volvo?

MvH
Morten


Jeg kørte i en Skoda Fabia, men hvis du har observeret 3 Krondyr på strækningen den 2. maj omkring kl. 01.00 – 01.30, er der da stor sandsynlighed for at det er de samme dyr.

Swift
Svar
#18
Swift og McQuolle: Det er altså lidt suspekt at 2 DRALF'er driver auto-pürch på offentlig vej om natten uden for sæsonen [Big Grin][8D][Wink]

Takleberry
Svar
#19
Ja og så kører de endda i formation, så dyrene ikke har mulighed for vognbaneskift. [8D]
Svar
#20
Undskyld min uvidenhed Takleberry! [Image: headscratch.gif] – men hvornår starter sæsonen for auto-pürch.[Big Grin]

mvh.
Swift
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)