Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
S&B 2,5-10x56
#1
Jeg har fået kig på en billig S&B 2,5-10x56 (TYP Lm 942 - 8) Abs. nr. 1.

Jeg går ud fra, at det er en dejlig kikkert, men mit spørgsmål er så, om det medforstørrende sigte 1 (går jeg ud fra at det er) er for mærkeligt for en der er vandt til et fint trådkors som ikke er medforstørrende.

Er der nogle faldgrupper ved denne kikkert, eller er det bare at slå til når prisen ellers er god?

[Image: jger.jpg] Man er først en rigtig mand når man er Morfar"
"Den der ler sidst er langsomt opfattende"
Svar
#2
Nå, der var desværre en der var hurtigere end jeg. Ikke sært når prisen er 2.500 kr.

[Image: jger.jpg] Man er først en rigtig mand når man er Morfar"
"Den der ler sidst er langsomt opfattende"
Svar
#3
Hej.[Smile]
Det er en dejlig kikkert.[Big Grin][Big Grin]Jeg har selv haft en i 15 år.[Wink]Den er god til det meste, men medforstørrende trådkors og små mål på lange hold duer altså ikke.[8D][8D]

Jeg kom af med min for nogle år siden,da jeg skulle til at dyrke noget mere varmintjagt.[Big Grin][Big Grin]

Du kan iøvrigt få en spritny klassisk til 7495 kr med 30 år´s garanti, så lad hellere være med at købe brugt.Der kan du jo også selv bestemme hvad sigte du vil have i.(Og have muligheden for en 3-12x50 til samme pris!)

Just my 2 cent
Svar
#4
Det var da ikke galt for en kvalitetskikkert, er det DK pris?

Jeg var heller ikke helt vild med det der medforstørrende halløj må jeg indrømme. Men nogle elsker det jo.

[Image: jger.jpg] Man er først en rigtig mand når man er Morfar"
"Den der ler sidst er langsomt opfattende"
Svar
#5
Hej.[Smile]
Jeps, det er jaguargruppen som har dem til denne pris.[8D]
Men at finde en buk inde i en mørk jysk granplantage en gråvejrsdag det er altså noget nemmere med en medforstørrende S&B med sigte 4 end end Leupold med duplex.[8)]

Så det kommer altså noget an på andvendelsen.
Man behøver ikke at skulle til sverige eller polen for at have behovet for en mere lysstærk kikkert.[:I]

Det behov kan nu også opstå i DK.[^]
Svar
#6
Jeg tror at jeg har behov for at få forklaret fordelen ved medforstørrende, da jeg aldrig har prøven en kikkert der har det. Ulemperne er selvfølgelig også vigtige.

Men jo, det er jo primært den danske bukkejagt, og så lidt grisejagt i sverige der er sagen.

[Image: jger.jpg] Man er først en rigtig mand når man er Morfar"
"Den der ler sidst er langsomt opfattende"
Svar
#7
Jeg synes at det medforstørrende sigte er en stor fordel når der bliver mørkt. Jeg er aldrig blevet rigtig god til det med lys i kikkerten da jeg synes at det blænder, men der er sikkert bare mine øjne der er underlige. Derfor synes jeg at det er fint at jeg ved at skrue op for forstørrelsen kan få nogle ordentlige stolper som grisen ('s træfområde) så bare skal centrers imellem.
Mvh.

Yeti
Svar
#8
Har haft en S&B 2,5-10x56 med tysk sigte 4.
Jeg solgte den da jeg ikke brød mig om det MEDFORSTYRRENDE...kombineret med sigte 4
Oplyst sigte er rigtig godt til svinejagt... S&B rules - blot stil den på niveau 1 om natten så bliver ingen garanteret blændet af noget som helst - jo af mundingsflammen[8D]

"Livet er for kort til upræcise rifler"

[Image: topp_sommar.gif]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)