Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
bedste rygsækstol
#1
Hej, hvad er jeres erfaringer med rygsækstole. Jeg synes konceptet er uundværlig, men dem jeg har haft har altid været i den billige ende og problemet med dem er at det er noget billigt pis for at sige det rent ud.

Er der nogen der har slagtet pengepungen og købt en af de dyre fra feks. Haglöfs ?

Hvad er jeres erfaringer ?

LANI

Exclusive confirmed member of "Team Headshot"

DILLIGAF

Jeg gider ikke diskutere med folk der bruger argumenter....
Mvh.LANI



Svar
#2
Tja jeg har en jaktia, som jo sådanset er ok, men jeg synes at mine ben kommer til at sove når jeg sidder længe på sådan en stol. Derfor er jeg gået over til at have en "rigtig" rygsæk med som jeg så spænder min 3-benede jagtstol udenpå... sammen med fotostativ og hvad der nu eller skal med. Sækken har også en bedre rumfordeling så jeg bedre kan pakke dimser og stumper så de er til at finde igen.

Men skal jeg ud at have en super rygsæk stol tror jeg at det vil blive denne:

http://www.jakt.se/ryggsackar-vaskor/ryg...-regi.html

Og til junior har jeg lige købt denne

http://skogma.se/Servlet?page=1&setframe...rent=s3170
Mvh.

Yeti
Svar
#3
Jeg har haft nogle af de klassiske fiskemodeller med "plys-sæde" - både fra ABU og fra Ron Thompson. (250-400 kr klassen)

Men da jeg er en af de lidt tungere drenge er disse stole altid knækket for mig på et tidspunkt, og jeg er endt med våd røv i en fugtig eng under et andetræk.. ;-(

En dag var jeg forbi en fiskeshop i Blåvand. Der havde den lav model med ryglæn i tykke rør, lavet til store drenge. Den gav jeg 200 kr. for. Den har en rigtig god højde til riffeljagt Man sidder så lavt, at man ikke rager for meget op i terrænnet, der er god mulighed for at støtte albuen på knæet ved skudafgang = Meget stabil skydestilling med anlæg i en etbenet skydestok, med kolben skuldret og modsatte albue på knæet med godt greb om riflen... Der er en lille takse på stolen, der lige præcis kan rumme 3 kasser haglpatroner og en dåsesodavand eller en kikkert og en ½-liters cola og en bærerem til råvildtet.

Den er også god til gåsejagt ovre vestpå i de flade terænner, da man ikke sidder så højt, at man rager op over sivene eller insektvoldene.

Den har fulgt mig gennem 3 år - nu er lynlåsen blevet træt - men man sidder godt i den (ryglænet er rent faktisk brugbart)og den kan holde til 130 kg - så den er stadigvæk med på jagt.

Een ulempe har den dog. Selerne sidder lidt bredt fra hinanden, så den kan have en tendens til at glide ned over skuldrene når man går med den - så den er ikke egnet til at gå langt med. Som rygsæk er den ikke komfortabel... men det er næppe heller nødvendigt på de fleste danske jagtrevirer... :-)

Har ikke prøvet de dyre - det har ikke været nødvendigt.... selvom jeg sommetider overvejer om ikke jeg skulle prøve at købe en dyrere model - evt. en med mulighed for at parkere riflen i når man skal bruge hænderne til at slæbe på et stykke råvildt, gåseskaller eller hvad man nu har for vane at slæbe med på jagt...

.....nu også ejer af en pumpehagler :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#4
well bruger en 'røv billi'' fiskestol fordi den er relativ lav (jeg er lidt kortbenet ) -> dvs den passer i højde så jeg kan lægge mine albuer på knæene/overben og få super stabiltet til skud når jeg har fikseret bipod/2bener på forskæftet (tog bæver på 120m i 'mulm og mørke' på denne måde .. ingen dans med sigte middel -> skud kunne gå af). De dyrere stole tenderer alle at være for høje for mig så jeg ikke kan få albuerne ned på benene + rammen trykker på baglåret/skærer blod tilførslen (= sovene ben/ uroligt 'sid')... alle disse omstændighheder har forrang for mig iforh til andre 'features' kvalitet

/wolf_skate
PS har dog nu investert i et løst dreje sædde -> kommer for højt op .. så skal nu finde endnu laver stol når den skal bruges (evt 'junior model')

[Image: wolf.jpg]
Scout for a blind dog - and throw him a bone

Scout for a blind dog - and throw him a bone
Svar
#5
Tjek http://www.woodline.se købte den der hedder Regi sidste år, den er suveræn, men er også i den dyre ende.
Svar
#6
Personligt er jeg lidt lun på en læder rygsæk med sæde i plys. Dog ved jeg ikke hvor jeg skal købe den, jeg har set den i den DVD om riffelprøve som jeg købte sammen med "Vildt og Jagt i Danmark", hende der skal til prøve bruger den som støtte.. Den ser rigtig lækker ud.

[Image: jger.jpg] Man er først en rigtig mand når man er Morfar"
"Den der ler sidst er langsomt opfattende"
Svar
#7
Har en Häglofs Castor, som jeg er rigtig glad for.

- Sidder godt og er behagelig at bære
- Forholdsvis høj så den osse er anvendelig som jagtstol
- Smal så riflen kan bæres med rygsækken på
- Rummelig
- Kun de nødvendige rum i låg/front
- Gode lynlåse og stropper

/bundgaard
Svar
#8
Jeg har en rygsækstol fra Harkila. En almindelig klapstol uden ryglæn.

Jeg er som ran en velvoksen herre på knap 2 meter og omkring 150 kg. Stolen holder fint. Og er for mig ikke for høj. Dog ville et ryglæn være skønt.

Den stol yeti har vist et link på, har jeg set og prøvet i en butik. Den er virkelig luksus. Stort bredt sæde. Meget behagelig at sidde på.

Har set et sted på nettet, man kan få de hersens campingklapsammenstole, hvor der i armlænet er plads til en dåse, stolen var i reeltree camo.

BigDane

Jag eller bliv jaget...

VENI VEDI VICI
BigDane

VENI VEDI VICI

Ja selvfølgelig skal den derind.... Det er helt normnalt......

Nu også med en No. 1....

Svar
#9
Hej.[Smile]
Jeg har haft en Normark i 10 år og den er ikke slidt op endnu.[Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin]
Har haft mange andre som ikke kunne holde mere end een sæson, så thumps up herfra til Normark.
Svar
#10
jeg så en jæger på vores trykjagt sidste år der have en slaks sæde man lige kunne klikke oven på en helt almindelig rygsækstol . den var drejbar og med skum sæde . den gjorde man ikke sank sådan i sædet og fik ondt i røven syntes det var en rigtig lækker detalje . har siden set den ved østjysk til 699 kr . jeg ville helt sikkert købe en lidt billigere stol og så sådan en skammel

der er et billede her : http://www.huntinglife.net/upload/produc...bocken.jpg

Michael

skovarbejder af guds nåde
Michael

skovarbejder af guds nåde
Svar
#11
Det endte med en Woodline Regi

LANI

Exclusive confirmed member of "Team Headshot"

DILLIGAF

Jeg gider ikke diskutere med folk der bruger argumenter....
Mvh.LANI



Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)