Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hylster
#1
Hej hej

Jeg har lige et spørgsmål da jeg er ret ny i "faget"

Kan man forvente at en patron (hylster) der er ladet feks. 2 gange skyder ens med en der er ladet 3 gange?? eller skal man holde sig fra at blande dem sammen?
Svar
#2
i praksis er der ikke målbar forskel.
alligevel er det ikke dårligt at have styr på hylstrene: f eks vil jeg nødig på jagtrejse med hylstre, der er brugt mere end et par gange

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#3
Tak for svaret [Smile]

Det er nok ikke mit sidste spørgsmål i dette forum [Big Grin]
Svar
#4
I princippet ja, der er ingen forskel.

Men det kommer meget an på kvaliteten, af dit kammer - altså hvor meget det skal motioneres, når det skal seizes igen - med hensyn til hvor mange gange det kan genlades (selvfølgelig også messing kvaliteten)

Dårligste kvaliteter kan ødelægge hylsteret efter 2 - 3 genladninger, på samme måde kan også højt tryk, ødelægge et hylster (fænghættelommen bliver for stor)

I optimale tilfælde, kan hylstre genlades mere end 30 gange, hvis de behandles korrekt, uden problemer overhovedet.

Bland dem ikke - hold dem adskildt i serier, så du ved, hvor mange gange de enkelte serier er genladet - brug eventuelt de ældste til trænings ammo, indtil der er for få tilbage, eller du finder at de bliver for ringe.

Bland ikke de enkelte mærker, der kan være meger stor forskel i tryk, og dermed også på træfningen.

Hold dig også fra gamle hylsre/ammo.

Køb en god kvalitet trænings ammo, og anvend hylstrene herfra. (Norma eller Lapua), eller køb engangsaffskudte hylstre, af en troværdig person.

[Smile] AB

Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Svar
#5
Tak for svaret
Jeg har godtnok også holdt dem adskilt indtil videre, da jeg mente at det var det mest rigtige, og nu er det blevet bekræftet, så mange tak[Smile]
Hilsen R.A
Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by STROM

i praksis er der ikke målbar forskel.
alligevel er det ikke dårligt at have styr på hylstrene: f eks vil jeg nødig på jagtrejse med hylstre, der er brugt mere end et par gange

mvh
Strom, naturgænger



Se - det vil ikke genere mig.. Jeg har hylstre der er genladet 22-25 gange helt uden problemer, og at tage ammo med på jagtrejse der har været brugt lad os sige 6-7 gange før, vil ikke bekymre mig det ringeste. Hvis jeg altså selv har haft hylstrene under behandling/ sized dem etc etc etc..
I øvrigt vil jeg sige, at AB har givet et meget fyldestgørende svar..!
Svar
#7
Hylstrenes levetid forlænges betragteligt ved kun at neck-size dem... dermed motioneres messingen lidt mindre... :-)

.....nu også ejer af en pumpehagler :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#8
Det passer så ikke helt idet der uanset neck eller "fl" sizing sker præcis samme bearbejdning af halsen som ofte er det første der flækker.

/GT

www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by GT

Det passer så ikke helt idet der uanset neck eller "fl" sizing sker præcis samme bearbejdning af halsen som ofte er det første der flækker.

/GT

www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!


yeps GT. Og derfor udgløder jeg da også mine mere dyrebare hylstre for hver 3.-4. genladning.. Dette gælder selvfølgelig ikke for de meget rimelige Norma 260 Rem hylstre vi kunne købe en periode. Hele næsten 1 kr pr stk...[Big Grin][Big Grin][Big Grin]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)