Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Minox HG 8.5X43
#1
Er der nogen der kender denne kikkert, synes den ser ud til at være et god alternativ til den swarovski El jeg er for fattig til at købe.

http://www.clunycountrystore.co.uk/index...4ffeaf087c

[Image: Slvbukcopy-1-1.jpg]

+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
#2
Relevant spørgsmål - jeg er også spændt på at få anmeldelser af Minox. Vi hører så tit om Zeiss, Swarovski, Leupold, Bushnell (B&L), S&B og enkelte andre. De europæiske nicheproducenter som Minox, Doctor, Kahles og Meopta har jf. forhandlere også høj kvalitet, men det ville være spændende at høre om brugererfaringer holdt op mod de mere kendte/omtalte mærkevarer med forventeligt langt højere salgstal.

Men nu handler det altså om Minox - ligesom Tonny sidder jeg klar ved skærmen. Nogen har vel købt de bedre serier fra Minox (HG)? [?]

Mange hilsner,
HCS
Mange hilsner,
HCS
Svar
#3
Hej,
jeg købte for snart 4-5 år siden en Minox i 8,5-52, de jeg ikke havde råd til de tre dyre(swarovski, zeiss og leica). jeg tror min model er den samme som i linket, den er bare blevet opdateret siden jeg købte.
Ekspidienten hos K.O. Skov anbefalede denne. Jeg må sige at jeg ikke har været skuffet. Min kikkert har været med på natte jagt i Sverige og selvfølgelig bukke jagt her i DK. Her har jeg haft mulighed for at holde den op mod en zeiss (victory) og en leupold. Jeg må sige at minoxen gør det rigtig godt, mod leupold'en synes jeg den er bedre i skumring og nat (ved næsten fuldmåne). Mod zeiss'en mangler den nok lidt i skarphed i mørke, men det er også en kikkert til næsten 3 gange prisen på en minox (hvert fald listepris).
Alt i alt vil jeg mene det er et rigtig godt køb til pengene. Jeg er rigtig glad for min, og regner ikke med at skifte ud foreløbegt.
Vegetar, gammelt indiansk ord for dårlig jæger.
Svar
#4
Prøvede en variabel (8-14 x ?) Minox forleden - positiv overrasket.

CP
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#5
Jeg har en 10*43 i HG og er vældig glad for den.
Den er vandtæt, det er testet på den hårde måde :O) Den er god i skumringen og den er let at fokuserer med. jeg syntes også den er en rigtig god fysisk størrelse.. ikke for stor og tung.. alt i alt en god kikkert. jeg gav 7000 for den i dk for ca 2 år siden, jeg tror prisen er den samme i dag.
Hviolken kikkert der er bedst ved jeg ikke, men jeg ved at den man har med, er den man har mest glæde af.

mvh
frank

Tikka T3 6,5 * 55
Lynx 94 hunter 9,3 * 62
CZ american 17 hmr
Tikka T3 6,5 * 55
Lynx 94 hunter 9,3 * 62
CZ american 17 hmr
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)